A kiállítás hagyományos résztvevője a Japán Fényképezőgép Múzeum is, mely mindig tartogat néhány őskövületet, melyen hüledezni és mosolyogni lehet. Pár évtized múlva nyilván a mai technológián derülnek majd a nézők. Az idei tárlat egy kicsit szürkére sikeredett, de azért volt pár érdekes téma. Például a jelenleg is futó téli olimpia tiszteletére összeállított, az olimpiai sajtófotózás történetét bemutató sorozat. Több mint 100 évre tekinthetünk vissza a sportfotózás technikai múltjába kezdve az 1900-as évek elejének csúcstechnológiáját jelentő kicsi, könnyen hordozható harmonikakihuzatos kompakt gépektől a 20-30-as évek Leica és Contax csodáin át az elmúlt évtizedek újdonságaiig. Helyet kapott itt a legendás Leica III, és Contax II, vagy az 1937-es csúcsminőséget képviselő Leica Telyt 400mm F5 teleobjektív. A vitrinek üvegfala mögött felsorakoztak a különböző olimpiák tiszteletére kiadott Kodak, Leica és Canon gépek. Érdekes színfolt volt az 1964-es tokiói olimpia célfotó fényképezőgépe, melynek lelke egy Ricoh Auto Shot modell. Megtekinthető a világ első negatív szkennere és fax gépe az AP Leafax 35, mellyel kis túlzással már a pálya széléről is beolvastatható és azonnal a hírügynökségnek faxolható volt a kép. Külön téma volt, bár kapcsolódik az előzőhöz, a sorozatfotózás fejlődésének bemutatása. Mai szemmel tényleg megmosolyogtatóak a néhány évvel ezelőtti ormótlan motoros meghajtású SLR gépek, mint a 70-es évek végén készült Nikon F2 H-DM, vagy a Canon High-speed Motor Drive, melyből nem kis kényelmetlenség árán akár 4-9 kép/mp is kipréselhető volt. Érdekes színfolt a nyolclencsés Graph-Check sorozatfényképezőgép, mely egy Polaroid 500 kockára egy mozdulatsor 8 fázisát volt képes „rárajzolni”. Rendszeres olvasóink még emlékezhetnek a nem is olyan öreg Casio EXILIM PRO EX-F1-re, a kommersz digitális fényképezőgépek közül elsőként adott 1200 kocka/mp-es videosebességet, és 60 kép/mp-es sorozatot. Szóval van itt ritkaság szép számmal, nyilván olyan értékben, hogy külön őr vizslatja a látogatókat a vitrinsor mellett. A CP+ tudósításunk segítő partnere idén is a Canon!
NÉPSZERŰ CIKKEK
Ideiglenes Lightroom katalógus használata és a katalógusok összevonása
Nem muszáj a teljes katalógusunkat magunkkal hordani, elég, ha kisebb katalógusokkal dolgozunk. A katalógusok összevonásának köszönhetően azonban lehet olyan katalógusunk is, amelyben minden fotónk...
Gyerekfotózás könnyebben!
Aki próbált már gyermeket fotózni (nem a sajátját!), az jól tudja, hogy még a szülőkkel együtt sem mindig könnyű rávenni, hogy néha belenézzen az...
A jó öreg villanópor
Manapság úgy nyúlunk a Xenon gázas vakuk után, mint ha mindig is léteztek volna. Pedig a XIX. században még villanóport használtak, amely nem csupán...
Mennyit számít egy UV szűrő?
Manapság kétféle fotós létezik: aki esküszik az UV szűrők fizikai védelmet nyújtó hatására és aki azt mondja, balgaság az egész.
Igazságot tenni nagyon nehéz, talán...
Miért fontos a tömörítetlen HDMI kimenet?
Ha azt mondjuk videofelvétel, nyilván mindenki legyint egyet, mondván ez már minden mai gépben benne van. Ha azt mondjuk 4k, akkor még sokan fel...
TOVÁBBI
- All
- alapfokon
- állványok
- blogszemle
- digitális sötétkamra
- előkészületben
- Featured
- fényképezőgépek
- fotóelmélet
- fotónyomtatók
- fotótörténelem
- fotózz!hu
- friss áru
- interjúk
- képgyűjtemény
- kiállítások
- kiegészítők
- könyvek
- mobilfotózás
- objektívek
- okostelefonok
- pályázatok
- photokina 2006
- pletyka
- projektorok
- szkennerek
- szoftverek
- táskák
- technológiák
- témák fotózása
- Tesztfotók
- tippek>haladóknak
- tippek>kezdőknek
- tudósítások
- videó
- világítástechnika
- ultrakompakt
- kompakt
- ultrazoom
- prémium kompakt
- vízálló - strapabíró
- kompakt jellegű MILC
- SLR jellegű MILC
- belépő szintű tükörreflexes
- profi MILC
- középkategóriás tükörreflexes
- profi tükörreflexes
Bővebben