A tengerentúlon közel 30%-kal olcsóbban vásárolható meg a Nikkor 16-85mm F3,5-5,6G DX ED VR objektív. Ennyi nagyjából elég is volt a spekulációhoz, hogy hamarosan érkezhet az utódja. Nikkor 16-85mm F3,5-5,6G DX ED VR A pletykák szerint a gyártó még nyáron bejelenti a Nikkor 16-80mm F2,8-3,5 DX objektívet, mely jobb fényerejűnek ígérkezik, még akkor is ha más pletykák szerint 1:2,8-4,0-es lesz. Az optika a korábbi változathoz hasonlóan APS-C szenzoros tükörreflexes Nikonokon lesz használható, de arról még nincs hír, hogy az optikai stabilizátort is megörökölné. Mindenesetre a Nikon kapcsán már 2012 tavaszán közzétettek egy levédett szabadalmat, mely egy 16-85mm-es, fix 1:4,0-es fényerejű objektívről szólt, amit azóta nem valósítottak meg, úgyhogy egy ilyen verzió is porondon van.
A kisfilmes kategória gépvázai könnyen hordozható, szinte korlátlanul és univerzálisan kiépíthető rendszerek alapjai, de méretükből és felépítésükből adódóan alkalmatlanok a precizitást igénylő, több száz megapixeles high-end fotózásra. Nem lehet például nagyfelbontású, minden arcon éles csoportképeket készíteni velük 50 emberről, de nem alkalmasak olyan igényes modellfotóhoz sem, ahol az egész alakos képen minden hajszál külön repül, minden szövet-textúra látszik, és még a modell lábai is meg vannak nyújtva. Vagyis a nagygépek képépítő, képkompozíciós lehetőségeit nem adják az alkotó fotós kezébe.
Az érzékelők analóg jelét az A/D átalakítóknak kell digitálissá alakítani. Cikkünkből kiderül, milyen fontos tulajdonságokat határoz meg az A/D átalakító.
Nem mind arany, ami fénylik - tartja a közmondás, amely igaz a fotópályázatokra is. Bejegyzésünkben igyekszünk körbejárni a lehetséges pályázat típusokat. Ha...