Így hozd vissza a túlexponált bőrfelület textúráját

0

Ha azt mondom Frequency Separation, remélem senki sem ijed meg. Ez a technika ugyanis ijesztőbben hangzik, mint amilyen valójában, s remekül alkalmazható nem csak beauty retusra – ahol a bőr textúrája is igen fontos, nem csupán egy lágyító pacsmagolást kell végezni -, de a túlexponált bőrfelületek textúráját is megmenthetjük vele. Íme:

Frequency_Separation
Michael Woloszynowicz lengyel fotós mutatja be, hogyan is használhatjuk a Frequency Separation technikát Photoshopban. Bár RAW-ból kiindulva sok részlet megmenthető, ha erősen túlexponált területünk van, a kiégés sajnos szín- és textúra vesztést is okoz. Hiába a Lightroom és a Camera RAW Highlights csúszkája, azzal csak ronda szürkévé válnak az erősen kiégett részek, s ez nem segít a fotón. A lépések a következők: 1. olvassuk be a Photoshop Camera RAW segétségével a RAW fájlt (vagy exportáljuk Lightroomból Smart Objectként) 2. alakítsuk át Smart Objectté (ha nem úgy került volna át Lightroomból) 3. duplázzuk meg a réteget, s abból is készüljön Smart Object 4. a második rétegen húzzuk le a Highlights csúszkát, s kissé csökkentsünk az Exposure csúszka állásán is Frequency Separation: 5. raszterizáljuk a második réteget, majd duplázzuk meg azt 6. a második réteget mossuk el Gaussi blurrel 7. a harmadik rétegen alkalmazzuk az Image/Apply Image funkciót, s állítsunk be a forrásra inverz opciót és a célra Add módot (Apply) 8. a harmadik réteg módját Normalról állítsuk Linear Lightra 9. vonjuk össze a két felső réteget egy csoporttá (két réteg kijelölése után CTR+G) 10. végezzük el újra a Frequency Separationt, majd az első eredményéből helyezzük át a leszűrt képet az új eredmény csoportjába, Normál megjelenítési móddal (erre majd rétegmaszkkal lesz szükség, csak a túlexpós résznél) 11. ezt követően a rétegmaszkon ecsettel korrigáljuk a túl erős részeket, illetve állítsuk be a csoport átlátszóságát a kívánt mértékűre. Mindez videón: