A Nikon a D5 és a D500 bejelentése után nem sokat teketóriázott, az európai újságírókat kibuszoztatta a közeli Eldorado Canyonba, hogy ismerkedjünk a környék történelmével és az új fényképezőgépekkel. A D5-tel illetve D500-zal töltött táskákat véletlenszerűen osztották ki, nekem egy D500-at dobott az élet. A szervezők persze kérték, hogy cserélgessük a gépeket, hogy mindenki ki tudja mindkettőt próbálni, de ez a gyakorlatban nem igazán működött, így a túra során én maradtam a DX kategória csúcsánál.
Az ilyen rövid, pörgős túrák általában nem adnak elég lehetőséget arra, hogy a gépekkel alaposan megismerkedjünk, de az elkészült képeket otthon átbogarászva mégis le lehet vonni némi következtetést a gép várható minőségével kapcsolatban. Na ez a lehetőség idén nem adatott meg, mert már a buszon a gépek átvétele előtt alá kellett írni a nyilatkozatot, hogy a gépben lévő kártyát nem vesszük ki és a képeket nem használjuk fel semmilyen formában. Így az itt látható képek egyike sem az új Nikonnal készült. Mivel párhuzamosan három helyszínen egyszerre zajlottak az események, a csapatot rövid eligazítás után három részre bontották. Meg lehetett nézni az információs központként szolgáló boltot, a száz évvel ezelőtt használt aranybányát és lehetett egy kört menni quadokkal. Ez utóbbit a sivatagban szokatlanul hideg és csapadékos idő tette igazán izgalmassá. A kanyonban ugyan a leereszkedett felhők alatt voltunk, de a szitáló eső és a kellemetlenül hűvös idő nem kedvezett igazán sem a fotózásnak, sem pedig a quadozásnak. A kanyon egyébként egy elhagyatott aranyásó központ, ahol a második világháború előtt néhány évtizedig aktív arany és ezüstbányászat folyt. A hely azóta különböző lomok aktív gyűjtőhelye, de az amerikaiak egy kis marketinggel ebből is pénzt tudnak csinálni. Mivel a géppel készült képeket nem lehetett felhasználni, sajnos az új SnapBridge szolgáltatásait sem tudtuk kipróbálni.
Így maradt a fotózgatás és a quadozás, amit a perektől rettegő amerikaiak egy 4 oldalas, sok helyen aláírandó, minden felelősséget kizáró nyilatkozattal vezettek fel. Hogy milyen a Nikon D500? Szenzációs. Nagyon jó. Nagyon kellemes használni. De ennél sokkal messzemenőbb következtetést nem vonnék le abból a néhány órás ismerkedésből, amíg a gép nálam volt. Ha a SnapBridge okostelefonos kapcsolat tényleg úgy működik, mint ahogy ígérik, akkor ez a megoldás óriási áttörés lehet a hagyományos fényképezőgépek netre integrálásában. Lehet ugyanis bátran fotózni a jó minőséget adó fényképezőgéppel, az azonnal megosztható, kisebb felbontású fotók rögtön rendelkezésre állnak a zsebünkben lévő telefonon. Hogy ez mennyire meríti majd a telefon és a fényképezőgép akkumulátorát, illetve mennyire gyorsan tölti meg a telefon tárhelyét, azt majd egy részletesebb teszt során megtudjuk. Persze ezek mind függenek a felhasználási szokásoktól is. A programot naplemente után a régi vegasi szállodák tetejéről leszerelt feliratokat gyűjtő Neon múzeumban zártuk, ahol sok lerobbant és már nem működő fénytabló mellett egy-két ikonikus szálloda egy-egy lámpája régi fényében tündököl.
Ron Magill, a Nikon egyik amerikai nagykövete megmutatja, milyen beállításokkal érdemes fotózni állatkertben. Ron a Miami állatkertben mutatja be, hogyan érdemes vadállatokat...
Most ingyen tölthető Alister Benn 23 oldalas e-bookja. Alapvető fogásokkal ismertet meg Alister Benn elektronikus könyve, amelyet színes példafotókkal illusztrált a szerző....
A DSLR-ek elterjedésével egyre több gyártó tette lehetővé az exponálás előtti előzetes tükörfelcsapást, azaz az MLU-t (Mirror Lock-up). Tették mindezt azért, mert az első...
A kisfilmes kategória gépvázai könnyen hordozható, szinte korlátlanul és univerzálisan kiépíthető rendszerek alapjai, de méretükből és felépítésükből adódóan alkalmatlanok a precizitást igénylő, több száz megapixeles high-end fotózásra. Nem lehet például nagyfelbontású, minden arcon éles csoportképeket készíteni velük 50 emberről, de nem alkalmasak olyan igényes modellfotóhoz sem, ahol az egész alakos képen minden hajszál külön repül, minden szövet-textúra látszik, és még a modell lábai is meg vannak nyújtva. Vagyis a nagygépek képépítő, képkompozíciós lehetőségeit nem adják az alkotó fotós kezébe.