A két új PowerShot mellett az új 18-135 mm-es EF-S objektívvel együtt megjelent PZ-E1 PowerZoom adapterre voltam még nagyon kíváncsi. Ezt ugyanis a bejelentéskor Budapesten még nem tudtuk megnézni. Az új objektív aljára pattintható szerkezet a külső keretek által kínált kézi zoom állítási lehetőséget kínálja motorizálva a lehető legegyszerűbb formában. Az egység oldalán egy kétirányba eltolható csúszkával lehet a nagyítást növelni vagy csökkenteni. Az alatta lévő egyik kapcsolóval a mozgás sebessége állítható, míg a másikkal manuális és motoros zoom közül választhatunk. Gyors módban kb. a kompaktok hirtelen zoomját idéző, videózásra teljesen használhatatlan sebességet kapunk. Lassú módban viszont már nagyon szép, nyugodt a mozgás. Így valószínűleg ez utóbbi lesz a jellemző beállítás. Az egység az objektív alján lévő nyolc érintkezőre csatlakozva kommunikál az optikán keresztül a fényképezőgéppel. A meghajtást az objektív alján lévő íves fogaslécbe kapaszkodó fogaskerék adja le. Az objektívre való rögzítésért a két szélen megjelenő karmok biztosítják. A PZ-E1 egyelőre ezzel az egy objektívvel kompatibilis, de minden olyan vázzal megy, amibe ugyanaz az érzékelő van, mint az EOS-80D. Ezen gépek listáját a kiállított ember nem tudta elmondani. A PZ-E1 meghajtásáról négy darab AAA méretű ceruzaelemmel gondoskodhatunk. A standon bemutatták még azt a 8K-s vetítőt (illetve négy db 4K-s vetítőből kialakított rendszert), amit már a párizsi Canon Expon is láttunk. A két oldalon a szemünk perifériáján lévő felületet is megvilágítva (az előttünk lévő kép folytatásaként elmosott videóval) az óriási felbontásnak köszönhetően egy-egy pillanatra olyan hatást kapunk, mintha ott lennénk, illetve a mélység érzet is megjelenik néha. A stand másik oldalán idén is volt jelentkező az ingyenes lencsetisztításra. Csak EF (és gondolom EF-S) objektíveket tisztítottak kívülről, maximum 5 perces időkeretben. Fejenként egy optika volt beadható.
NÉPSZERŰ CIKKEK
Ennyire rázza be a gépet csak egy redőnyzár!
A DSLR-ek elterjedésével egyre több gyártó tette lehetővé az exponálás előtti előzetes tükörfelcsapást, azaz az MLU-t (Mirror Lock-up). Tették mindezt azért, mert az első...
Így kapcsolhatod be a Sony full-frame MILC-ed szimulált élőképét
Vakut, vagy vakukioldót használsz, de szeretnéd látni az expozíció szimulált élőképet? Itt a megoldás!
Alapfokon: Analóg-digitális átalakítók
Az érzékelők analóg jelét az A/D átalakítóknak kell digitálissá alakítani. Cikkünkből kiderül, milyen fontos tulajdonságokat határoz meg az A/D átalakító.
Mennyire szabad utómunkázni és photoshopozni?
Bizonyára te is találkoztál a bulvár média most felkapott nagy sztorijával, amely a Nikon szingapúri facebook oldalának fotópályázatán nyertes Yu Wei képeiről és a...
Így készülnek a Nikkor optikák
A Nikon Europe egy szépen fényképezett rövidfilmet tett közzé Youtube oldalán, mely a Nikkor objektívek gyártásába avatja be nézőjét.
A cég az elmúlt...
TOVÁBBI
- All
- mobilfotózás
- tippek>haladóknak
- szoftverek
- könyvek
- állványok
- táskák
- fotótörténelem
- interjúk
- fotóelmélet
- alapfokon
- témák fotózása
- okostelefonok
- technológiák
- projektorok
- photokina 2006
- Tesztfotók
- digitális sötétkamra
- friss áru
- videó
- fotónyomtatók
- pályázatok
- kiegészítők
- fényképezőgépek
- objektívek
- kiállítások
- Featured
- tippek>kezdőknek
- világítástechnika
- fotózz!hu
- képgyűjtemény
- blogszemle
- pletyka
- tudósítások
- előkészületben
- szkennerek
- ultrakompakt
- kompakt
- ultrazoom
- prémium kompakt
- vízálló - strapabíró
- kompakt jellegű MILC
- SLR jellegű MILC
- profi MILC
- belépő szintű tükörreflexes
- középkategóriás tükörreflexes
- profi tükörreflexes
Bővebben