Panasonic Lumix DMC-FZ2000

36
4 035

Nem csak a fényerős prémium kompaktok szerelmeseinek, de a videózás szerelmeseinek is új prémium fényképezőgépet kínál a Panasonic.
panasonic_lumix_dmc-fz2000_frontstyle
A Panasonic Lumix DMC-FZ2000 a korábbi DMC-FZ1000 utódmodellje, ugyanazzal a 20 Mpixeles 1″ típusú szenzorral, de új objektívvel, a 24-480mm ekvivalens gyújtótávolságú, f/2,8-4,5 fényerejű (mélységélességében f/7,5-12-nek felel meg full-frame szenzoron) belső zoomos és belső élességállítású optika 20×-os zoomátfogást kínál a kiváló nagylátószögtől a komoly teléig. Lencsetagjai között 1 ultra nagy törési mutatójú (UHR), 4 extra alacsony szórású (ED) és 5 aszférikus tag is megtalálható a kiváló képminőség érdekében. Beépített 2, 4 és 6 Fé-es ND szűrője hosszú expozíciós idejű felvételek készítését könnyíti meg, még erős napsütésben is, de videófelvételnél is komoly hasznát vehetjük.

Fókuszrendszere a Panasonic MILC-ekből ismerős DFD (Depth From Defocus) rendszerű, amely kiváló sebességet és nagy pontosságot jelent.

Videófelvételt Ultra HD és 4k felbontásban is készíthetünk, utóbbit csak 24, előbbit 24, 25 vagy 30 kép/mp frissítéssel, 100 Mbps sávszélességgel, 8 bites színmélységgel, de HDMI kimenetén 10 bites, 4:2:2 mintavételezésű videófolyam is elérhető. V-Log támogatást a gép alapesetben nem támogat, de külön opcióként (100 dollárért) ez is elérhető. FullHD videókat 200 Mbps sávszélességű All-I tömörítésű, 60 kép/mp-es formátumban is menthetünk.

Sorozatot akár 12 kép/mp sebességgel is készíthetünk rögzített fókusz esetén, de folyamatos fókusznál sem kell lejjebb engednünk 7 kép/mp-nél. A sorozat hossza akár 30 RAW kép is lehet.

A képességei miatt prémium kompaktnak is betudható ultrazoom gép nem lesz olcsó darab, az USÁ-ban 1200 dollárt kérnek majd érte (a gép neve a tengerentúlon DMC-FZ2500 lesz). Megvásárolni novembertől lehet majd.

A Panasonic Lumix DMC-FZ2000 főbb jellemzői:

  • 20 megapixeles, 1″ típusú BSI-CMOS szenzor
  • ISO125-12800 érzékenység, kiterjeszthető ISO80-25600 közé
  • kontraszt alapú AF (DFD technológiával)
  • gyors témakövető AF
  • 24-480mm ekv. gyújtótávolságú, belső zoomos és belső élességállítású objektív, f/2,8-4,5 fényerő, 3 cm makró közelpont, 49 mm-es szűrőmenet, optikai stabilizálás
  • beépített felpattanó vaku és vakupapucs
  • 60-1/16000 mp zársebesség tartomány
  • 1/4, 1/16 és 1/64 fényáteresztő képességű beépített ND szűrő
  • 4K videofelvétel (4096×2160 pixel), 100 Mbps, 24 kép/mp, vagy Ultra HD (3160×2160 pixel) felbontásban 24, 25 vagy 30 kép/mp, 8 bit színmélység/csatorna, opcionálisan V-Log
  • FullHD felbontásban max. 120 kép/mp slow-motion, vagy 30 kép/mp quick-motion videókhoz
  • sztereó beépített mikrofon, mikrofon és fejhallgató csatlakozók
  • 4:2:2 mintavételű, 10 bit/csatorna színmélységű videófolyam a HDMI kimeneten
  • 4K fotó módok (30 fps sebességgel, akár 30 percig), 4k post focus (utólagos fókusz választás), focus stacking (különböző fókusz helyű képek összeillesztése)
  • max. 12 kép/mp-es sorozat, folyamatos fókusszal 7 kép/mp, max. 30 RAW képig
  • RAW képformátum
  • 3″-os, 1,04 millió képpontos, kihajtható, forgatható érintőképernyő
  • 2,36 millió képpontos, 0,74x-es nagyítású OLED kereső (1,48× ekv.), 10.000:1 kontrasztarány
  • SD/SDHC/SDXC (UHS-I) támogatás
  • Li-ion akkumulátor, 350 kép egy feltöltéssel
  • Beépített Wi-Fi

Sajtóközlemény:


A Panasonic bemutatja a LUMIX FZ2000
fényképezőgépet, amely zászlóshajó a hibrid bridge kategóriában

Köln, Németország, 2016 szeptember 19. – A Panasonic a mai napon mutatja be a legújabb LUMIX bridge fényképezőgépét, a DMC FZ2000-es modellt, amely 20x-os optikai zoomot biztosító objektívvel, 1,0 hüvelykes MOS-érzékelővel, MOV/MP4 formátumú, korlátlan 4K videórögzítést kínál.

Ezek a tulajdonságok a LUMIX FZ2000 modellt messze a hagyományos kompakt fényképezőgép fölé emelik, hiszen rendkívül hatékony fotózást és kitűnő videórögzítést tesz lehetővé. A LUMIX FZ2000 tökéletes készülék mind a félprofi videósoknak, mind pedig a hobbifotósoknak, hiszen kompakt mérete ellenére mindkét csoportnak professzionális képfelvételi funkciókat kínál.

Az új LEICA DC VARIO-ELMARIT fotó/videói hibrid objektívvel felszerelve

A LUMIX FZ2000 modellbe a legújabb fejlesztésű LEICA DC VARIO-ELMARIT objektívrendszer került, amely 20x-os optikai zoomot (35 mm-es egyenértékre átszámítva: 24-480 mm) és F2,8-4,5 fényerőt biztosít. A 16 lencsét 11 csoportban tartalmazó objektívrendszer kimagasló optikai teljesítményt kínál minimális szellemképpel és elmosódással, miközben a professzionális videókamerákból ismert tartórúd mechanizmus is megjelenik ebben a készülékben.

A belső zoomszerkezettel együtt a tartórúd kiváló tömegközépponti stabilitást eredményez a könnyed és stabil zoomoláshoz, így a kép elmosódása lényegesen – hozzávetőleg 80 százalékkal – kisebb az ezt megelőző LUMIX FZ1000 modellhez képest.

A LEICA DC VARIO-ELMARIT objektív kilencrészes blendét tartalmaz, melyekkel lágy és lekerekített élesítést valósít meg. Ezzel hihetetlenül könnyen igazodik a készülék a fényerősségben beállt hirtelen változásokhoz, melyet a professzionális videókarmerákban is használt galvanométer alkalmazása tesz lehetővé.

A kompakt kamera kiváló videóminősége eléri a professzionális készülékek szintjét

A LUMIX FZ2000 kitűnő videórögzítési teljesítményt nyújt – ezt még egyetlen bridge fényképezőgépnek sem sikerült elérnie. Ez a fényképezőgép 4K videórögzítésre képes (Cinema 4K: 4096×2160 / 24 fps és QFHD 4K: 3840×2160 / akár 30 fps) MOV/MP4 formátumban, és full-HD videót vesz fel ultramagas, 200 Mbps (ALL-Intra) vagy 100 Mbps (IPB) átviteli sebesség mellett.

A felhasználók szabadon választhatnak MOV, MP4, AVCHD Progressive és AVCHD formátumok között, különböző képkockasebességek mellett – a használatnak megfelelően. A profi felhasználók számára a rendszer frekvenciája rugalmasan átállítható 59,94Hz (23,98Hz) / 50,00Hz / 24,00Hz értékekre. A LUMIX FZ2000 opcionális HDMI-kábelen keresztül valós idejű képátvitelt tesz lehetővé külső monitorra/felvevő egységre – a videórögzítéssel egyidejűleg. Az egyedülálló videófelvétel mellett a LUMIX FZ2000 olyan professzionális funkciókkal is rendelkezik, mint a Dolly Zoom, VFR (állítható képkockasebesség), gyorsított felvétel és Stop Motion animáció.

A filmipari igényekre reagálva a Panasonic térítés ellenében szoftverfrissítési szolgáltatást nyújt a LUMIX FZ2000 modellhez, így a készülék V-Log L videófelvételt is lehetővé tesz.

Örökítse meg a felejthetetlen pillanatokat kitűnő képminőségben

A LUMIX FZ2000 készülékben egy 1,0 hüvelykes nagy érzékenységű MOS képérzékelő kap helyet, amely 20,1 megapixeles, nagy felbontású kép rögzítésére ad lehetőséget. A nagyméretű MOS képérzékelővel javul az S/N-arány, mely a zaj nagymértékű csökkenését eredményezi, még ISO 12800 fényképezés esetén is.

A LUMIX FZ2000 ultranagy, 0,09 másodperces sebességű AF-fel rendelkezik, és nagy sebességű, 12 fps (AFS) / 7 fps (AFC) sorozatfelvételre képes, mellyel akár 100 (JPEG) / 30 (RAW) fókuszált fényképet is készíthet gyorsan mozgó célpontokról.

A 4K PHOTO funkció segítségével 30 fps sebességgel kaphatja lencsevégre a hirtelen múló pillanatokat – a 4K sorozatfelvétel képkockáiból pedig kiragadhatja a legjobbat és azt fényképként mentheti el. A felhasználók 8 megapixel felbontású képet menthetnek el, amely elegendő az A3-as méretű nyomtatáshoz. A beépített utófókusz (Post Focus) funkcióval minden egyes képkockához külön kiválasztható a fókuszterület a fényképezést követően is, míg a Panasonic új fókuszhalmozási funkciója segítségével a felhasználók több fényképet is készíthetnek ugyanarról a képkockáról más-más rekeszértékkel, majd egyetlen képben egyesíthetik ezeket és kiválaszthatják a fókuszterületet. A fókuszhalmozás különösen makrofényképezés esetén bizonyulhat hasznosnak.

A LUMIX FZ2000 karcsú kialakítást és intuitív kezelést nyújt

A LUMIX FZ2000 OLED LVF (Live View Finder) elektronikus keresővel rendelkezik, amely 2360 képpontos felbontást és 2,18x / 0,74x (35 mm-es egyenértékre átszámítva 4:3) nagyítást tesz lehetővé. Az LVF funkcióhoz alkalmazott OLED nagy válaszsebességet biztosít – a minimális időbeli elmaradás 0,01 másodpercnél is kevesebb, a 10 000:1 nagy kontrasztarány pedig egyedülálló látványt nyújt. Megközelítőleg 20 miliméteres szemtávolság esetén kiváló láthatóságot és a szemüveges felhasználók számára is kényelmes fotózási élményt kínál.

A LUMIX FZ2000 fényképezőgép a stabil tartás érdekében gondosan kialakított markolattal rendelkezik, amellyel még a hosszú ideig tartó fotózás is kényelmes. Az első/hátsó kettős tárcsarendszer segítségével közvetlenül állítható be a zár- és nyitássebesség, valamint a tárcsák, gombok, karok és kapcsolók optimális elrendezése intuitív kezelést biztosít a fényképezés és videózás kényelme érdekében.

A kezelés még könnyebben elsajátítható a nagyméretű, 7,6 cm átmérőjű, megközelítőleg 1040 képpontos hátsó, változtatható szögű érintőképernyővel, amely közel 100 százalékos látószöget biztosít alacsonyan vagy magasan történő fotózáshoz is.

További izgalmas funkciók tárháza

  • 3,5 mm-es jack-mikrofoncsatlakozó / 3,5 mm-es jack-fejhallgatócsatlakozó
    A 3,5 mm-es jack-mikrofoncsatlakozó külső mikrofon használata esetén kitűnő minőségű hangfelvételi lehetőséget kínál, a 3,5 mm-es jack-fejhallgatócsatlakozó pedig a hangfelvétel valós idejű nyomon követését teszi lehetővé.

  • Könnyedén vezeték nélküli, Wi-Fi kapcsolatot létesíthet okostelefonjával
    A LUMIX FZ2000 a könnyű kezelhetőség melletti rugalmasabb fotózási élmény és azonnali képmegosztás érdekében Wi-Fi csatlakozási képességgel (IEEE 802.11 b/g/n) rendelkezik.
  • Opcionális kiegészítők
    Számos opcionális professzionális kiegészítő kapható, köztük külső vaku (DMW-FL580L, DMW-FL360L, DMW-FL200L), sztereó puskamikrofon (DMW-MS2), LED videómegvilágítás (VW-LED1), távirányító az exponáláshoz (DMW-RSL1), 67mm-es PL-szűrő (DMW-LPL67) és mikrofonvédő (DMW-LMCH67), amelyekkel még nagyobb teret engedhet kreativitásának.

    • 1 A 100 Mbps vagy annál nagyobb átviteli sebességű felvételhez 3-as UHS sebességosztályba (U3) tartozó SDXC-/SDHC-memóriakártyát használjon
      2 A HDMI kimeneti képminőség beállítása
      [4:2:2 10bit]: A felhasználók HDMI-kapcsolaton keresztül jobb minőségű képet nyerhetnek ki, ezt azonban nem rögzíthetik mozgó- vagy állóképként. Ez a tulajdonság akkor jön jól, ha a HDMI-kimenet külső eszközön kerül mentésre.
      [4:2:2 8bit]: A felhasználók rögzíthetik a képet, és közben HDMI-kapcsolaton keresztül továbbíthatják. Ezt akkor érdemes használni, ha felvétel közben a mozgóképet külső képernyőn szeretnénk figyelemmel követni. A 4:2:2 / 8-bites kimenet alkalmazása esetén a videókép 4:2:0 / 8-bites formátumban rögzül az SDXC-/SDHC-memóriakártyán.
      3 Az AVCHD olyan nagy felbontású (HD) digitális videórögzítési/-lejátszási fájlformátum, amelyet a Panasonic Corporation és a Sony Corporation együtt alkottak meg
      4 A DMW-SFU1 frissítőszoftverkulcs megvásárlásával
      5 A CIPA-szabvány alapján.
      6 Egyes kiegészítők nem kaphatók néhány országban.

Hozzászólások

hozzászólás

Hozzászólás

Ezzel az e-maillel már van regisztráció ezen a site-on. Használd a Belépés funkciót vagy adj meg másikat.

Hibás felhasználónevet vagy jelszót adtál meg

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.

36 hozzászólás

újabbak
legjobbak újabbak régebbiek
Péter adatlap-képe
1

Bocsi RX10III-ast akartam írni!

Péter adatlap-képe
2

Számomra meglepően nagy pontszámot adott a Dxomark teszt oldal a Panasonic FZ2000-nek, pont annyit amennyit a Sony RX100III is kapott. Felteszem a kérdést, hogy akkor mégsem olyan rossz ez a Panasonic?

https://www.dxomark.com/Reviews/Panasonic-Lumix-DMC-FZ2000-sensor-review-Filmmaker-s-choice

Péter adatlap-képe
3

Nem tudom mire véljem a Pixinfó hozzáállását a prémium kompakt kategóriában, de az tény, hogy a világhálón megjelent millió teszt, videó, szövegesen feliratozott videó, a két csúcskompakt fényképezőgép (Panasaonic FZ2000 és SonyRX10III) részletes mindent átfogó tesztje, ami kitér az utcai, éjszakai, sportfotózási, portrékészítési és ezen gépek extráival foglakozó (4K) alapos videós, képi és menü oldalankénti elmagyarázásával, a PIXINFÓN CSUPÁN EGY LAZA ADATLAPOT TALÁLUNK ÉS EGY MEGJELENÉSKOR ÁTVETT LEÍRÁST.
Én ennek a két csúcs kompakt gépnek a részletes MAGYAR tesztjét nagyon hiányolom a PIXINFÓ csapatától, már csak azért is mert megjelenésük óta eltelt több mint fél év alatt a külföldi oldalak angolul alaposan kivesézték, magyarul pedig néhány tesztfotón kívül alig lehet többet megtudni róluk.
Valószínű, hogy nem ez lesz Magyarországon a legnagyobb példányszámban eladott két prémium kompakt, de mivel ez a két modell vezeti jelenleg a világ élvonalát igencsak illő volna megjelenésük óta a PIXINFÓ-NAK az élvonalbeli csúcs modellekről (2 darab összesen) alapos tesztet készíteni!
Remélem és alig várom, hogy ezeket a hiányosságokat a PIXINFÓ minél hamarabb elővarázsolja az olvasók és a szakemberek megelégedésére!
Már csak azért is szeretném látni ezeket a teszteket magyarul, mert valószínű, hogy jövőre vagy két év múlva a Sony és a Panasonic is hozza a következő modellt és a Magyar vásárlóknak nem lesz viszonyítási alapjuk az előző modellek tesztjei hiánya miatt.
Annak idején a PIXINFÓTÓL kaptunk egy becsületes őszinte és alapos tesztet pl. a Panasonic FZ 30-ról, szerintem az olvasók és az oldal regisztrált tagjai jelenleg is igényelnék, hogy egy több mint 6 hónapja megjelent két csúcsgépről alapos ,,vérre menő" több fotóval és videóval illusztrált tesztet olvassanak magyarul.

Péter adatlap-képe
4

Feltenném a kérdést, hogy ennek a gépnek mikorra várható a Pixinfós tesztje?
Szeretnék néhány olyan mérvadó képet látni ezzel a géppel amiből kitűnik az objektív képminősége, és egy összevetés az Fz1000-el szintén képminőségben.

TAKIvill adatlap-képe
5

Az alábbit láttad már?
http://www.cameralabs.com/reviews/Panasonic_Lumix_FZ2000/outdoor_resolution.shtml
Igaz nem az FZ1000-el van összehasonlítva, hanem a Sony RX10-III-al, de így is igen szemléletes az FZ2000 képminősége.

Péter adatlap-képe
6

Köszönöm a linket, már láttam, de sajnos az Fz2000 a Sony RX 10 III-as mellett labdába sem rúghat képminőségben. A Panasonic gyatrább munkát végzett mint a Sony, mert úgy hozott ki utódgépet, hogy nem fejelte meg a képminőséget az FZ 1000-hez képest, másodsorban lett volna ideje rá bőven. A Sony RX 10 megjelenése után a Panasonic kijött az FZ1000-rel, de erre a Sony mindjárt két olyan géppel is tudott válaszolni melyek az FZ 1000-est és sajnos az FZ 2000-est is űberelik, legalábbis képminőségben és még másban is.
A Panasonic Fz 2000-eshez hozzászólók egy része már olyanokat ír, hogy megvárják az Fz3000-est. Ez a kivárás már az FZ1000 idejében is divat volt, de úgy látszik sokan csalódtak az FZ2000-ben ha ilyeneket írnak. Szerintem is jó lenne már végre ha a Panasonic találna valamit amivel legalább egy ideig ismét a Sony elébe tudna kerülni már csak azért is mert a Panasonicnak mindíg jó volt az árfekvése és a képminősége is eddig.
Tudom ezt nagyon nehéz lesz elérjék főleg úgy, hogy a gépeikhez az alapanyagokat a Sonytól vásárolják!

Péter adatlap-képe
7

Úgy látom ezt a gépet nem fogják százával megvásárolni a Magyar vásárlók mint ennek a híres-neves FZ sorozatnak az elődjét az FZ 30-ast. Az FZ 1000-es is egy olyan modell volt amiből már csak egy nagyon kis réteg vásárolt, de ez az FZ 2000 még gyengébb statisztikát fog mutatni. Emlékszem az FZ 1000-es megjelenése után szép számmal lehetett kapni még garanciális példányokat jó áron belőle, de a 2000-ből ezt már nem nézem ki - pedig jó lenne. A külföldi hozzászólásokban sok fotós (és nem videós) a hosszú várakozás után csalódott ebben a modellben, és már várják az FZ 3000-et vagy alternatívaként a Panasonic gyártmányain belül kacsingatnak a G80-ra már csak a hasonló árfekvése ,nagyobb szenzora és az időjárás szigetelése miatt is.
Az én szerény véleményem szerint a Panasonic inkább a valamivel kisebb zoomra, és legalább a kisebb ISO-kon, az elképesztő részletgazdagságú (pl. FZ 30 annó) részletgazdagságra kellene inkább törekedjen, ennek a vásárlói kategóriának a kedvében járásához.

kanyoszonik adatlap-képe
8
kanyoszonik

Igazad van, valami elszállt a 2000-nél, talán a Sony RX széria árazása alá lőtték be valamivel?
Van némi változás, mint szoftver, érintőkijelző (ma már ez filléres plusz), számomra értelmezhetetlen előnyű belső zoom mozgatása, stb.
Számomra a kérdés itt csak az, vagy én vettem olcsón az 1000-et, vagy a 2000 drága?

Péter adatlap-képe
9

Ha már nagyra sikerült a tubusa az FZ2000-es obijának, akkor nem értem miért változtattak az FZ30-as FZ50-hez képest. Már az FZ1000 megjelenésekor arra vártam, hogy a Panasonic visszatér a régi jól bevált tubus modellhez, de ezt még a 2000-nél is csak nagyjából csinálták meg. Az FZ30 obinak óriási előnyei: villám gyors kézi zoom működés akár egyik végétől a másikig tetszőleges sebességgel kézzel, zoom motor áramfogyasztása nulla mivel nincs, a mechanizmus belül működik, beszálló por, homok vízcsepp nem zavarja mert mindig zárt, a képstabilizátora már akkor jó volt, képminősége akkor felvette a versenyt a konkurenciával és még a mai napig is részletgazdagnak mondható a minősége. Én személy szerint egy FZ30-ast annyit használtam már és annyi mindenre, hogy sokan el sem tudnák képzelni, a külső váza már szó szerint lehámlott és a váz is már rozoga, kopott de még mindig úgy megy mint új korában. (használtam barlangokban külső vakuval, természetfotózásra a hegyekben, videóztam vele több 100 órát, több ezer képet készítettem vele levéltárakban drótos távirányítóval, de nem is sorolom tovább.)

Kérdezem én, hogy miért kellett ezen változtatni???

Amikor megvettem mint új gépet az FZ30-ast 140.000 ezer forint volt, most az FZ2000 390.000 forint. Szóval szerény számításaim szerint ma majdnem kétszer annyiba kerül egy aktuális csúcskompakt gép mint 10 évvel ezelőtt. Miért???

TAKIvill adatlap-képe
10

Azért ezekre a felvetett kérdéseidre van egyértelmű válasz.
Ismered az általad említett 2 gép pontos adatait, felhasználási célját?
Néhány igen fontos "apróság" a különbségekben:
FZ30: 1/1,8" szenzor, 12x-es kézi zoom, igen kezdetleges videó képesség, stb.
FZ2000: nagyobb ,1" szenzor, 20x-os kézi, belső állítású zoom, belső fókusz állítás, igen fejlett videó képesség, stb.

Már csak az eltérő szenzor méret miatt sem kaphatja ugyanazt az optikát. De a legfőbb különbség a videó képesség miatt adódik, mert az FZ2000-t igen alapos, komoly videó kamera szerű képességekkel ruházták fel, ezért olyan amilyen, és számítanak a videósok vásárló erejére is. A magas ár a 4K videó lehetőség és a profi kamerákhoz hasonló megoldások miatt van főleg, mert ez még kuriózum, amit meg kell fizetni. És hidd el a képstabilizátoron is mindig lehet javítani, meg sok máson is.

Péter adatlap-képe
11

Egyet is értek meg nem is, mert abban az időben amikor megjelent az FZ 30 sok olyan tulajdonsága volt ami akkor csúcs volt és abban az időben is pénzbe kerültek a fejlesztések nem csak most. Videózás közbeni zoom- zajtalanul, nincs videó rögzítési idő vagy tárhely kapacitási korlátozás (nagyon sok gépnél még a mai napig is van!) az akkori átlagosnál nagyobb érzékelő ami 1/1,8"(a mai napig a kompakt gépek nagy része 1/2,3"-as érzékelővel rendelkezik).
Abban viszont egyet értek, hogy a Panasonic is arra gondolt ha a konkurencia drágán adja a terméket ő miért adná sokkal olcsóbban.
Az Fz2000 árába pedig szerintem még bele kellet volna férjen a cseppálló tömítés és egy olyan akku amivel 1000 fotót lehetne készíteni.
Az előbbi levelemmel meg csak azt szerettem volna sugallni, hogy ha már beindítás után olyan nagy az FZ2000-es objektívje megoldhatták volna a kivitelezését pont úgy ahogy az FZ30-nál már bevált, vagyis fix méret belül mozogjon és csak kézzel mozgatható legyen mert ez az akku használatra is jót tenne.

TAKIvill adatlap-képe
12

Abban lehet igazad van, h az FZ30 féle objektív kialakítással talán jobb képminőséget lehetne elérni, mint ezzel az összecsukhatóval. Én úgy látom, pont az obi képminősége a gyengéje az FZ2000-nek. Az is igaz, h fotózáshoz jobb a mechanikus, közvetlen áttételű zoom működtetés, azonban videózáshoz meg a motoros zoom a jobb.

Van itt az FZ2000-nél egy nagyon fontos tudnivaló, ami mindent megmagyaráz, nevezetesen az, hogy hiába fényképezőgépről van szó, itt a gyártó előrébbre helyezte a videós képességeket – talán a fotós képességek fölé helyezve is azt-, és annak megfelelően alakított ki mindent. Ezért olyan az objektíve amilyen. És bizony én -aki videózással is foglalkozom-, nagyon jól látom milyen új, innovatív, f.gépnél teljesen szokatlan és egyedi megoldást fejlesztett ki és helyezett el benne.
Konkrétan úgy van kialakítva a zoom szerkezet, h az egyszer beállított élesség zoomolás közben is megmarad, nem megy el, és nem kell utánállítani. Ez videózásnál hatalmas könnyítés, előny. Aztán ott van a Dolly Zoom lehetőség ami szintén egyedi és szokatlan a f.gépeknél.
Ez a két dolog csak a drága, profi kamerákban található meg, f.gépben, meg amatőr videó kamerákban sincs sehol sem. Emiatt is nagyon különleges ez a gép, mert legelőször itt alkalmazzák.
A többi, videózást segítő jellemzőre már nem térnék ki, mint pl. a fejhallgató kimenet, széleskörű video formátumok, V-Log felvételi lehetőség a profiknak, stb.
Na, ezek kifejlesztését és beépítését is meg kell fizetni. Tudom, a csak fotózással foglalkozókat ez nem vígasztalja, de itt már nem is az a célközönség. Ez a gép – szerintem - az olyan komoly (amatőr) videósoknak készült, akik azért fotózni is szeretnének néha. Fotósok lehet jobban járnak egy másik f.géppel.
Nagyon jó kis gépecske lehetne ez, akár fotóra is, ha a fotós képminősége is jobb lenne. Ez az egyetlen problémám nekem csak. Legalábbis azon teszt alapján, amit eddig láttam, de komolyabban nem néztem utána, mert annyira azért nem érdekel.
Mindezek tudatában kell megítélni e szerkezetet.

ui. A 30 percnyi videó lehetőség szerintem teljesen elfogadható. Nem hiszem ez problémát okozna, v. kevés lenne így egyben itt a f.gépeknél. Nekem még mindíg elég volt.

TAKIvill adatlap-képe
13

Azt nem tudom, ezek a mai 4K video képes f.gépek támogatják-e, azaz használhatók-e bennük exFAT-ra formázott SDHC kártyák? (Az SDXC kártyákat úgy látom tudják fogadni, amelyek már alapból exFAT-ra formattáltak.) Ha igen, akkor a videókat nem szabdalják fel 4GB-os részekre? Ha ez így működik akkor rendben van, de ha nem, akkor adódik egy kis probléma lejátszáskor ezzel a 4GB-ra szabdalt videókkal, melyek 100Mbit/s esetén 5 perc hosszúságúak lehetnek csak. Felvételnél nem számít, mert nem áll le, folyamatosan vesz fel, csak több ilyen fájlba, melyek egyben tudtommal nem játszhatók le eredetben.
Jól tudom?

kanyoszonik adatlap-képe
14
kanyoszonik

Ha jól olvastam, a 2000-nél nincs videó időlimit,ami talán feleslegesnek tűnik, de gondoljatok bele, ha egy hosszabb koncert felvételt kell úgy készíteni, hogy a hang keverő pultra megy x csatornán és a hangnak és képnek szinkronban kell lennie.
Ugye, annak idején ez volt a csapó szerepe.
Igen, de ez már profi munka, mivel ilyen felvételeket rendelésre készítenek.
A 4:2:2 szerepe is az részben, hogy külső monitoron legyen zinkronhelyesen a kép.
Szerintem ez nem amatőrnek való feladat.
Igazán amit nagyon irigylek a videóból az a DollyZoom, ami folyamatos képsebesség állítást tesz lehetővé.

TAKIvill adatlap-képe
15

Nekem meg a zoomolás alatti, folyamatos fókuszban tartás megoldása tetszik. Ilyen kellene nekem.

Peti- adatlap-képe
16

A videó korlátozására van egy nagyon pragmatikus magyarázat. Az az eszköz, ami 30 perc videó rögzítésére képes, az videokamerának minősül a vámszabályok szerint, és vámot kell utána fizetni, néhány százalékot. A fényképezőgép vámtétele 0%. Tehát ha egy fényképezőgép 30 percnél több videót tud rögzíteni, az a vámos szemében videokamera. Mobiltelefon dettó. Hülyeség, de ez van...

TAKIvill adatlap-képe
17

Az FZ2000 ára csak egy dolog a serpenyőben, a másik meg a képminősége. Én láttam összehasonlító tesztet róla, és sajnos nagyon elszomorító. A Sony a földbe döngöli képminőségben.
Ennek fényében meg különös túl van árazva. Az objektíve nagyon nem sikerült jól! Az a gyenge láncszem szerintem.

Lőrincz Zsolt adatlap-képe
18
Lőrincz Zsolt

Szerintem is igazad van mert én is utána néztem és képminőségben a sony rx 10 III magasan veri az fz 2000-t. Ezért vásároltam sony rx 10 III-t .Lehet hogy jóval drágább de sokkal jobb is mint az fz. Csak ajánlani tudom mindenkinek nem csalódtam benne.

Lőrincz Zsolt adatlap-képe
19
Lőrincz Zsolt

Szerintem is igazad van mert én is utána néztem és képminőségben a sony rx 10 III magasan veri az fz 2000-t. Ezért vásároltam sony rx 10 III-t .Lehet hogy jóval drágább de sokkal jobb is mint az fz.Csak ajánlani tudom mindenkinek nem csalódtam benne.

Péter adatlap-képe
20

Találtam néhány próbafotót, nagyon keveset lehet találni a neten, várom a véleményeket a képekről. http://www.photographyblog.com/previews/panasonic_lumix_dmc_fz2000_photos/

kanyoszonik adatlap-képe
21
kanyoszonik

Igazán, ami érdekel az FZ családnál.
Az FZ1000, a GH4 után jelent meg, mintegy ötvözve-összegezve kompakt szintén az összes jó szolgáltatást.
Most ez nem így van, a GH5-ről semmit nem lehet tudni, csak azt, hogy lesz.
Nekem itt van üresség érzésem, mert a GH5 sokat csúszik a megjelenésben, ami inspirálóbb lehetne az FZ2000-re.

kanyoszonik adatlap-képe
22
kanyoszonik

Hát igen.
Bele kellett volna férnie.
Filléres gumitömítésekről van szó, kellő áttekintésével.😎

Péter adatlap-képe
23

Talán még nincs is itt az ideje, hogy beszéljünk az FZ2000-ről amíg meg nem jelenik. Én remélem ez az új objektív hoz valami pluszt minőségileg is az 1000-hez képest, főleg a nagyobb zoom tartományba még akkor is ha a vége felé már gyengül a fényerő, mert ugyebár az aki jobb fotókat akar az állványt is használ. Leginkább az árától félek mert valószínű, hogy a megjelenési árából nagyon soká fog annyit esni, hogy halandók is megvásárolják.

kanyoszonik adatlap-képe
24
kanyoszonik

Sok finomítása végeztek az 1000-hez képest, de igazán sok újat nem hoztak a zoom növelésén kívül és a "belső" zoom lehetőségen.
Az áremelkedése viszont durva, akárhogy számolom, 33%.
Jó, ott van az RX10III, aminék az árához igazították.
Nem tudom, mindenki döntse el, de még lehet kapni az 1000-et jóval olcsóbban.
Az is új dolog számomra, hogy a opciós csomagban vásárolhatóak meg, bizonyos szolgáltatások.

Irházy Róbert (Birdie) adatlap-képe
Szerző25
Irházy Róbert (Birdie)

Az opciós csomagot értelmezheted úgy is, hogy akinek nem kell az S-log, annak olcsóbban jön ki így a gép. Gondolom rájöttek panánál, hogy ez egy ritkán használt fícsör, amit ha beépítenek a gép árába, jóval kevesebb vevője akadna, viszont akinek kell, az kifizeti a felárat, így jobban járnak.

Igazság szerint a 4k videóképességet se lenne hülyeség, ha így árulnák és emiatt olcsóbb lehetne a gép (vagy akár ki is vehetik a videót és még a VÁM-tétel is alacsonyabb lehetne). Nekem legalábbis nem hiányozna, én fotózok a fényképezőgéppel, aki meg videográfus, az úgyis kifizetné a +200-300 eurót érte...

Péter adatlap-képe
26

A Panasonic Fz 2000-s összes kritikáját el tudnám nézni az árával együtt is, de egyet nem - ha az összes többi pana modell rendelkezik cseppállósággal akkor ebből miért spórolták ki - ebbe az árba még bele kellett volna férjen, ezt talán a megjelenésig ki tudják javítani ha akarják?. Pontosan azt sem tudom mert részletesen nem is írja le senki mit jelent a cseppállóság. Ha egy nagy páratartalmú vízesés alja mellett fotózok az már veszélyes az ilyen gépekre, vagy kimondottan az esőben és a homokviharban nem ajánlott használni ?

TAKIvill adatlap-képe
27

Egy gép bejelentése után már, hardveres módosítást nem szoktak végezni, legfeljebb a képfeldolgozáson finomítanak még.

Irházy Róbert (Birdie) adatlap-képe
Szerző28
Irházy Róbert (Birdie)

Az időjárásálló (cseppálló) az esetek túlnyomó többségében azt jelenti, hogy csepegő esőben még dolgozhatsz a géppel, de vízesés alá állva úgy, hogy magasról a gépre esik a víz (azaz víznyomás éri), úgy már nem.

kanyoszonik adatlap-képe
29
kanyoszonik

Várható volt a megjelenése.
Tippem a számozásra megoszlott, vagy 1500, vagy 2000.
Az utóbbi lett.
Nem sokat rakott az 1000-hez képest a Pana, ami talán némi csalódás, de az 1000 jól sikerült gép, ami a mai napig megállja helyét.
Az ára viszont rendesen megugrott, amibe bele kellett volna férnie a cseppálló kivitelének.
A hátfal tök ugyanaz, mint az elődje, csak a szemkagylóról spórolták el a gumirozást. Változtatható ND szűrő, bármikor
beszerezhető hozzá.
A plusz 80mm zoom kevesebb fényerővel, nem egy nagy durranás.
Szóval, nem fogok rohanni gépet cserélni.

Péter adatlap-képe
30

Ennek vagy egy hasonló gépnek elméletileg vagy gyakorlatilag hány expót bír ki a mechanikus illetve az elektronikus zárja, mert erről nem nem sok infó jelent meg.

Irházy Róbert (Birdie) adatlap-képe
Szerző31
Irházy Róbert (Birdie)

Az elektronikus zárról nyilván kár beszélni, a mechanikus zár pedig itt központi zár, azaz sokkal kevésbé erős igénybevételnek van kitéve. (masszívabb lehet, nem kell akkora gyorsulást kibírnia, kisebb távú mozgásokat végez, nem kell annyira precíznek sem lennie). Gyakorlatilag borítékolható, hogy gond nélkül kibírja a gép élettartamát.

Péter adatlap-képe
32

Még akkor is sokáig bírja ha könyvtári és levéltári digitalizálásaim során napi 1000 fotót készítek?

kanyoszonik adatlap-képe
33
kanyoszonik

Péter.
Egy kis matematika, ha figyelembe vesszük a nyóc óra munka, nyóc óra pihenés, nyóc óra szórakozás aranyszabályát, akkor neked bizony kevesebb mint fél percenként kell egy dokumentálást elvégezni.
Elég strapás munkahelyed lehet.🤔

Péter adatlap-képe
34

Szerencsére nem minden nap végzem, és nem munkahely csak hobbi!

kanyoszonik adatlap-képe
35
kanyoszonik

Ok.
Akkor számoljunk úgy, hogy egy time-lapse videónál hasonló kép mennyiség szükséges kb. fél perces felvételhez és ez mechanikus (központi) zárral is készülhet.
Azért egy tükrös, redőnyzáras gépnél elgondolkodnék, de itt nyugodtan használhatod.

Irházy Róbert (Birdie) adatlap-képe
Szerző36
Irházy Róbert (Birdie)

Hát én még nem láttam/hallottam központi zárhibás kompaktot/-ról.
Ja és mivel ott a full elektronikus zár, totálisan semmi félnivalód nincs.