Rövidesen végéhez érünk Pentax K200D tesztünknek, melynek köszönhetően már jópár tesztfotóval rendelkezünk. A tesztfotók Pentax smc DA* 200mm f/2.8 ED [IF]SDM, Pentax smc D FA 50mm f/2.8 Macro, Pentax smc DA 12-24mm f/4.0 ED AL (IF) és Pentax smc DA 18-55 mm f/3.5-5.6 AL II optikákkal készültek. A tesztképeink egy része már megtekinthető a Pentax K200D adatlapjáról vagy erre a linkre kattintva. A fájlnevekben feltüntettük a használt érzékenységet, a gyújtótávolságot és a rekeszértéket is. A 18 mm alatti gyújtótávolságú (valamint a 13-as sorszámú) képek Pentax smc DA 12-24mm f/4.0 ED AL (IF) optikával, a 18-55 mm közöttiek Pentax smc DA 18-55 mm f/3.5-5.6 AL II optikával, az 50 mm gyújtótávolságúak Pentax smc D FA 50mm f/2.8 Macro-val, míg a 200 mm fókusztávolságú képek Pentax smc DA* 200mm f/2.8 ED [IF]SDM objektívvel készültek. A fájlnévben szereplő RAW szócska az eredetileg RAW-ban készült fotókat jelzi, ezeket a gyári Pentax Photo Laboratory programban alakítottuk át JPEG-é alap beállítások mellett, de 0 zajszűréssel. A RAW-LR jelzés a z Adobe Lightroom1.4.1-ben konvertált fotókat mutatják, melyek a szoftver alapbeállításaival készültek. A fényképezőgéppel készített JPEG fotók kikapcsolt (pontosabban a lehető legkisebb) zajszűrés mellett, 0 értékű élesítésűek (itt az alapérték 1 lett volna, de túlélesítettnek tűntek ezek a képek).
NÉPSZERŰ CIKKEK
Ennyire rázza be a gépet csak egy redőnyzár!
A DSLR-ek elterjedésével egyre több gyártó tette lehetővé az exponálás előtti előzetes tükörfelcsapást, azaz az MLU-t (Mirror Lock-up). Tették mindezt azért, mert az első...
Mi az ISO (érzékenység), rekesz és a zársebesség kapcsolata?
Avagy az azonos expozíciók titka.
Melyik az ideális szenzorméret?
Középformátum? Full-frame? APS-C? Mikro NégyHarmad?
Vizes témák fotózása stúdióvakuval, rendszervakuval és folyamatos fénnyel
Ha próbáltál már vízcsepp becsapódást, vagy izzólámpa búra törést fotózni, akkor tudod, hogy az igen rövid zársebesség mellett az igen rövid megvilágítási idővel is...
Alapfokon: Érzékenységek
Mint ahogy a filmes gépek esetében, a digitális fényképezőgépeknél is különöző érzékenységeket használhatunk. Hogy mit jelent ez és milyen hatása van, cikkünkből kiderül.
TOVÁBBI
- All
- alapfokon
- állványok
- blogszemle
- digitális sötétkamra
- előkészületben
- Featured
- fényképezőgépek
- fotóelmélet
- fotónyomtatók
- fotótörténelem
- fotózz!hu
- friss áru
- interjúk
- képgyűjtemény
- kiállítások
- kiegészítők
- könyvek
- mobilfotózás
- objektívek
- okostelefonok
- pályázatok
- photokina 2006
- pletyka
- projektorok
- szkennerek
- szoftverek
- táskák
- technológiák
- témák fotózása
- Tesztfotók
- tippek>haladóknak
- tippek>kezdőknek
- tudósítások
- videó
- világítástechnika
- ultrakompakt
- kompakt
- ultrazoom
- prémium kompakt
- vízálló - strapabíró
- kompakt jellegű MILC
- SLR jellegű MILC
- belépő szintű tükörreflexes
- profi MILC
- középkategóriás tükörreflexes
- profi tükörreflexes
Bővebben