Az Adorama TV-n nemrégiben megjelent videóban Gavin Hoey mutatja meg a nézőknek, miért jó a szórt fény (felhős idő), illetve miért nem, valamint azt, hogy miképp lehet a legtöbbet kihozni ebből az időjárásból portrézás során.
Akár vaku vs. természetes fény vita is kialakulhat ezen posztunk alatt, hiszen akik csak a természetes fényt kedvelik, azoknak az itt bemutatott kép nem biztos, hogy elnyeri tetszésüket, ugyanakkor a vakus fotózástól nem idegenkedők joggal érvelhetnek azzal, hogy vaku nélkül nem lehetne a fentihez hasonlóan drámai fotót készíteni (hacsak nem Photoshoppal/Lightroommal utólag buherálva a képet). Egy biztos, ebből a videóból megtudhatod, hogy miért jó a szórt fény, hogy mi vele a probléma, hogy mennyit segít ilyenkor egy derítőlap, s azt is, hogy egy rádiós vakukioldóval és egy rendszervakuval mit lehet kihozni (a videóban TTL vakukioldót használ a fotós, de a zársebesség nagyjából lehetővé teszi az egyszerű manuális kioldó használatát is, csak ilyenkor ügyelni kell a vakuszinkron időre, hogy ne lépjük túl!). Azt azért hozzátenném, hogy a háttér sötétítését ízlés szerint alakíthatjuk a zársebesség emelésével/rekesz szűkítésével és a hiányzó fény vakuval pótlásával. . Lehet erősebb, lehet finomabb. Az itt bemutatott példa a drámaibb hatáshoz a háttér erősebb alulexponálását hozta. A videó végén egyébként egy-két tippet is kapunk a fotók feldolgozásához.
BMP, CMYK, DPI, Hue, Moiré... Tele vagyunk rövidítésekkel, külföldi szavakkal, de valójában mit is jelentenek ezek? Egy rövid kis szótárat készített... a Digital...
Ha fotóztál már stúdióban, biztosan tudod, hogy ernyőből nem csak egy, hanem többféle is létezik, s mindegyik egy kicsit más megvilágítást ad. Ha nem...
Manapság lassan az számít különcnek, aki megőrzi bőre tisztaságát és nem tetováltat legalább egy nonfiguratív grafikát a testére, de a szocializmusban igazi különc az volt, aki akármilyen kezdetleges módszerrel, de rávarrta/rávarratta a testére a mondanivalóját, ha mást nem, hát azt, hogy "ÜSS".
Sokakat érdeklő kérdést boncolgat Steve Perry az alábbi két videójában, amelyekből kiderül, hogy mivel kapunk jobb részletgazdagságot: egy APS-C vázzal, amely 1,5× képkivágást ad,...
Néhány pletyka oldalon időről-időre feltűnnek olyan bejegyzések, amelyek egy-egy neves gyártó szabadalmairól szólnak. Egy időben mi is megosztottuk ezeket, de a figyelmes Olvasónak feltűnhet,...