Kipróbáltuk: Nikon Z 30 – teszt

0

Képminőség

Képzaj

Mivel a Nikon Z 50 után a Z fc sem okozott semmi meglepetést, hiszen azonos a szenzor és a képfeldolgozó processzor is, így most a Z 30 esetében már nem készítettük el újra az összes érzékenység tesztképünket, ugyanazt kapjuk, mint az említett két gép esetében. Ennek okán most a Z fc-vel készült tesztképeinket osztjuk meg a továbbiakban.

A lenti érzékenység tesztképeket a fényképezőgép kikapcsolt zajszűrés paramétere mellett készítettük. A RAW fájlokat az Adobe friss Lightroom Classic CC v10.4-gyel konvertáltuk alapbeállításokkal (luminancia zajszűrés 0, színzaj szűrés 25), az Adobe saját színprofiljával (de sRGB színtérben).

A fotók Nikkor Z 70-200mm f/2,8 S objektívvel készültek.

Érzékenység – képzaj



ISO100; F6,3 1/4 mp


ISO100; F6,3 1/4 mp; Adobe Lightroom Classic 9.0


ISO200; F6,3 1/8 mp


ISO200; F6,3 1/8 mp; Adobe Lightroom Classic 9.0


ISO400; F6,3 1/15 mp


ISO400; F6,3 1/15 mp; Adobe Lightroom Classic 9.0


ISO800; F6,3 1/30 mp


ISO800; F6,3 1/30 mp; Adobe Lightroom Classic 9.0


ISO1600; F6,3 1/60 mp


ISO1600; F6,3 1/60 mp; Adobe Lightroom Classic 9.0


ISO3200; F6,3 1/125 mp


ISO3200; F6,3 1/125 mp; Adobe Lightroom Classic 9.0


ISO6400; F6,3 1/250 mp


ISO6400; F6,3 1/250 mp; Adobe Lightroom Classic 9.0


ISO12800; F6,3 1/500 mp


ISO12800; F6,3 1/500 mp; Adobe Lightroom Classic 9.0


ISO25600; F6,3 1/1000 mp


ISO25600; F6,3 1/1000 mp; Adobe Lightroom Classic 9.0


ISO51200; F6,3 1/2000 mp


ISO51200; F6,3 1/2000 mp; Adobe Lightroom Classic 9.0


ISO102400; F6,3 1/4000 mp


ISO102400; F6,3 1/4000 mp; Adobe Lightroom Classic 9.0


ISO204800; F9 1/4000 mp


ISO204800; F9 1/4000 mp; Adobe Lightroom Classic 9.0


ISO100; F6,3 1/4 mp


ISO100; F6,3 1/4 mp; Adobe Lightroom Classic 9.0


ISO200; F6,3 1/8 mp


ISO200; F6,3 1/8 mp; Adobe Lightroom Classic 9.0


ISO400; F6,3 1/15 mp


ISO400; F6,3 1/15 mp; Adobe Lightroom Classic 9.0


ISO800; F6,3 1/30 mp


ISO800; F6,3 1/30 mp; Adobe Lightroom Classic 9.0


ISO1600; F6,3 1/60 mp


ISO1600; F6,3 1/60 mp; Adobe Lightroom Classic 9.0


ISO3200; F6,3 1/125 mp


ISO3200; F6,3 1/125 mp; Adobe Lightroom Classic 9.0


ISO6400; F6,3 1/250 mp


ISO6400; F6,3 1/250 mp; Adobe Lightroom Classic 9.0


ISO12800; F6,3 1/500 mp


ISO12800; F6,3 1/500 mp; Adobe Lightroom Classic 9.0


ISO25600; F6,3 1/1000 mp


ISO25600; F6,3 1/1000 mp; Adobe Lightroom Classic 9.0


ISO51200; F6,3 1/2000 mp


ISO51200; F6,3 1/2000 mp; Adobe Lightroom Classic 9.0


ISO102400; F6,3 1/4000 mp


ISO102400; F6,3 1/4000 mp; Adobe Lightroom Classic 9.0


ISO204800; F9 1/4000 mp


ISO204800; F9 1/4000 mp; Adobe Lightroom Classic 9.0


ISO100; F6,3 1/4 mp


ISO100; F6,3 1/4 mp; Adobe Lightroom Classic 9.0


ISO200; F6,3 1/8 mp


ISO200; F6,3 1/8 mp; Adobe Lightroom Classic 9.0


ISO400; F6,3 1/15 mp


ISO400; F6,3 1/15 mp; Adobe Lightroom Classic 9.0


ISO800; F6,3 1/30 mp


ISO800; F6,3 1/30 mp; Adobe Lightroom Classic 9.0


ISO1600; F6,3 1/60 mp


ISO1600; F6,3 1/60 mp; Adobe Lightroom Classic 9.0


ISO3200; F6,3 1/125 mp


ISO3200; F6,3 1/125 mp; Adobe Lightroom Classic 9.0


ISO6400; F6,3 1/250 mp


ISO6400; F6,3 1/250 mp; Adobe Lightroom Classic 9.0


ISO12800; F6,3 1/500 mp


ISO12800; F6,3 1/500 mp; Adobe Lightroom Classic 9.0


ISO25600; F6,3 1/1000 mp


ISO25600; F6,3 1/1000 mp; Adobe Lightroom Classic 9.0


ISO51200; F6,3 1/2000 mp


ISO51200; F6,3 1/2000 mp; Adobe Lightroom Classic 9.0


ISO102400; F6,3 1/4000 mp


ISO102400; F6,3 1/4000 mp; Adobe Lightroom Classic 9.0


ISO204800; F9 1/4000 mp


ISO204800; F9 1/4000 mp; Adobe Lightroom Classic 9.0


ISO100; F6,3 1/4 mp


ISO100; F6,3 1/4 mp; Adobe Lightroom Classic 9.0


ISO200; F6,3 1/8 mp


ISO200; F6,3 1/8 mp; Adobe Lightroom Classic 9.0


ISO400; F6,3 1/15 mp


ISO400; F6,3 1/15 mp; Adobe Lightroom Classic 9.0


ISO800; F6,3 1/30 mp


ISO800; F6,3 1/30 mp; Adobe Lightroom Classic 9.0


ISO1600; F6,3 1/60 mp


ISO1600; F6,3 1/60 mp; Adobe Lightroom Classic 9.0


ISO3200; F6,3 1/125 mp


ISO3200; F6,3 1/125 mp; Adobe Lightroom Classic 9.0


ISO6400; F6,3 1/250 mp


ISO6400; F6,3 1/250 mp; Adobe Lightroom Classic 9.0


ISO12800; F6,3 1/500 mp


ISO12800; F6,3 1/500 mp; Adobe Lightroom Classic 9.0


ISO25600; F6,3 1/1000 mp


ISO25600; F6,3 1/1000 mp; Adobe Lightroom Classic 9.0


ISO51200; F6,3 1/2000 mp


ISO51200; F6,3 1/2000 mp; Adobe Lightroom Classic 9.0


ISO102400; F6,3 1/4000 mp


ISO102400; F6,3 1/4000 mp; Adobe Lightroom Classic 9.0


ISO204800; F9 1/4000 mp


ISO204800; F9 1/4000 mp; Adobe Lightroom Classic 9.0

Az eredeti RAW fájlok letölthetők:
ISO100,
ISO200,
ISO400,
ISO800,
ISO1600,
ISO3200,
ISO6400,
ISO12800,
ISO25600,
ISO51200,
ISO102400,
ISO204800.

Zajszűrés

A magas érzékenységen keletkező zaj szűréséhez három beállítási érték áll rendelkezésünkre. A fenti kikapcsolt szűrésen kívül gyenge, normál és erős fokozatot választhatunk, amelyek hatása jobbára a nagyobb ISO értéken készült JPEG fotóknál érezhető. Ezen kívül statikus témáknál, állványról fotózva választhatunk többképes zajszűrést is.

Zajszűrés

RAW fájlok dinamika tartaléka

RAW képformátumban sokkal szabadabban alakíthatjuk fotóinkat, például az expozíció beállítása terén, alul- vagy felülexponált képeknél. Jó eséllyel a fényképek összes részlete visszanyerhető egy egyszerű szoftveres expozíció eltolással. Alulexponált képnél ez általában nagyobb világossági eltérés esetén is lehetséges, a sötét területek zajszintjének és részletességének veszélyeztetésével. Túlexponált fotók esetén némileg kisebb a mozgásterünk, hiszen a kiégett területeken nehezebb visszahozni a részleteket.

Ebben a tesztben ennek próbálunk utánajárni az alulexponált és túlexponált RAW képek Lightroomban történt push és pull „hívása” segítségével.

A teszt alapján elmondható, hogy a Nikon Z fc kiválóan teljesít ezen a téren is, hiszen nem csak a helyes expozíciók esetében kapunk alacsony képzajt, de az akár 5 Fé alulexponáltság is kiválóan korrigálható. A túlexpozíciót a szokásos módon 1 és 1/3 fényérték (1,33 EV) túlexpozícióig kiválóan elviseli, még a vörös csatorna sincs telítésben, a bőrszínek is rendben vannak. Komolyabb félnivalónk inkább csak 1 2/3 Fé-től (1,67 EV) van, itt ugyanis már a halovány sárga színekben visszaállíthatatlan túlexpozíció keletkezik.

Push és pull „hívás”, dinamika tartalék alul- és túlexponált képeken (ISO100 – RAW)



ISO100; 5 Fé alulexponálás korrekciója


ISO100; 4 Fé alulexponálás korrekciója


ISO100; 3 Fé alulexponálás korrekciója


ISO100; 2 Fé alulexponálás korrekciója


ISO100; 1 Fé alulexponálás korrekciója


ISO100; eredendően helyes expozíció


ISO100; 1/3 Fé túlexponálás korrekciója


ISO100; 2/3 Fé túlexponálás korrekciója


ISO100; 1 Fé túlexponálás korrekciója


ISO100; 1 1/3 Fé túlexponálás korrekciója


ISO100; 1 2/3 Fé túlexponálás korrekciója


ISO100; 2 Fé túlexponálás korrekciója


ISO100; 2 1/3 Fé túlexponálás korrekciója


ISO100; 5 Fé alulexponálás korrekciója


ISO100; 4 Fé alulexponálás korrekciója


ISO100; 3 Fé alulexponálás korrekciója


ISO100; 2 Fé alulexponálás korrekciója


ISO100; 1 Fé alulexponálás korrekciója


ISO100; eredendően helyes expozíció


ISO100; 1/3 Fé túlexponálás korrekciója


ISO100; 2/3 Fé túlexponálás korrekciója


ISO100; 1 Fé túlexponálás korrekciója


ISO100; 1 1/3 Fé túlexponálás korrekciója


ISO100; 1 2/3 Fé túlexponálás korrekciója


ISO100; 2 Fé túlexponálás korrekciója


ISO100; 2 1/3 Fé túlexponálás korrekciója


ISO100; 5 Fé alulexponálás korrekciója


ISO100; 4 Fé alulexponálás korrekciója


ISO100; 3 Fé alulexponálás korrekciója


ISO100; 2 Fé alulexponálás korrekciója


ISO100; 1 Fé alulexponálás korrekciója


ISO100; eredendően helyes expozíció


ISO100; 1/3 Fé túlexponálás korrekciója


ISO100; 2/3 Fé túlexponálás korrekciója


ISO100; 1 Fé túlexponálás korrekciója


ISO100; 1 1/3 Fé túlexponálás korrekciója


ISO100; 1 2/3 Fé túlexponálás korrekciója


ISO100; 2 Fé túlexponálás korrekciója


ISO100; 2 1/3 Fé túlexponálás korrekciója


ISO100; 5 Fé alulexponálás korrekciója


ISO100; 4 Fé alulexponálás korrekciója


ISO100; 3 Fé alulexponálás korrekciója


ISO100; 2 Fé alulexponálás korrekciója


ISO100; 1 Fé alulexponálás korrekciója


ISO100; eredendően helyes expozíció


ISO100; 1/3 Fé túlexponálás korrekciója


ISO100; 2/3 Fé túlexponálás korrekciója


ISO100; 1 Fé túlexponálás korrekciója


ISO100; 1 1/3 Fé túlexponálás korrekciója


ISO100; 1 2/3 Fé túlexponálás korrekciója


ISO100; 2 Fé túlexponálás korrekciója


ISO100; 2 1/3 Fé túlexponálás korrekciója