Kipróbáltuk: Panasonic Lumix DMC-GX7 teszt

0

Képminőség

Képzaj

A DMC-GX7 RAW fájljait az Adobe Lightroom 5.2 szoftverrel konvertáltuk, alapbeállításokat használva. A nyers RAW fájlok a táblázat végén letölthetők. A gép saját JPEG képeinél minimális zajszűrést választottunk (normál zajszűréses ISO sorozat a tesztfotók között található).

Érzékenység – képzaj



ISO125; F7,1 1/3,5 mp


ISO125; F7,1 1/3,5 mp; Adobe Lightroom v5.2


ISO200; F7,1 1/5 mp


ISO200; F7,1 1/5 mp; Adobe Lightroom v5.2


ISO400; F7,1 1/10 mp


ISO400; F7,1 1/10 mp; Adobe Lightroom v5.2


ISO800; F7,1 1/20 mp


ISO800; F7,1 1/20 mp; Adobe Lightroom v5.2


ISO1600; F7,1 1/40 mp


ISO1600; F7,1 1/40 mp; Adobe Lightroom v5.2 c


ISO3200; F7,1 1/80 mp


ISO3200; F7,1 1/80 mp; Adobe Lightroom v5.2


ISO6400; F7,1 1/160 mp


ISO6400; F7,1 1/160 mp; Adobe Lightroom v5.2


ISO12800; F7,1 1/320 mp


ISO12800; F7,1 1/320 mp; Adobe Lightroom v5.2


ISO25600; F7,1 1/640 mp


ISO25600; F7,1 1/640 mp; Adobe Lightroom v5.2


ISO125; F7,1 1/3,5 mp


ISO125; F7,1 1/3,5 mp; Adobe Lightroom v5.2


ISO200; F7,1 1/5 mp


ISO200; F7,1 1/5 mp; Adobe Lightroom v5.2


ISO400; F7,1 1/10 mp


ISO400; F7,1 1/10 mp; Adobe Lightroom v5.2


ISO800; F7,1 1/20 mp


ISO800; F7,1 1/20 mp; Adobe Lightroom v5.2


ISO1600; F7,1 1/40 mp


ISO1600; F7,1 1/40 mp; Adobe Lightroom v5.2 c


ISO3200; F7,1 1/80 mp


ISO3200; F7,1 1/80 mp; Adobe Lightroom v5.2


ISO6400; F7,1 1/160 mp


ISO6400; F7,1 1/160 mp; Adobe Lightroom v5.2


ISO12800; F7,1 1/320 mp


ISO12800; F7,1 1/320 mp; Adobe Lightroom v5.2


ISO25600; F7,1 1/640 mp


ISO25600; F7,1 1/640 mp; Adobe Lightroom v5.2


ISO125; F7,1 1/3,5 mp


ISO125; F7,1 1/3,5 mp; Adobe Lightroom v5.2


ISO200; F7,1 1/5 mp


ISO200; F7,1 1/5 mp; Adobe Lightroom v5.2


ISO400; F7,1 1/10 mp


ISO400; F7,1 1/10 mp; Adobe Lightroom v5.2


ISO800; F7,1 1/20 mp


ISO800; F7,1 1/20 mp; Adobe Lightroom v5.2


ISO1600; F7,1 1/40 mp


ISO1600; F7,1 1/40 mp; Adobe Lightroom v5.2 c


ISO3200; F7,1 1/80 mp


ISO3200; F7,1 1/80 mp; Adobe Lightroom v5.2


ISO6400; F7,1 1/160 mp


ISO6400; F7,1 1/160 mp; Adobe Lightroom v5.2


ISO12800; F7,1 1/320 mp


ISO12800; F7,1 1/320 mp; Adobe Lightroom v5.2


ISO25600; F7,1 1/640 mp


ISO25600; F7,1 1/640 mp; Adobe Lightroom v5.2


ISO125; F7,1 1/3,5 mp


ISO125; F7,1 1/3,5 mp; Adobe Lightroom v5.2


ISO200; F7,1 1/5 mp


ISO200; F7,1 1/5 mp; Adobe Lightroom v5.2


ISO400; F7,1 1/10 mp


ISO400; F7,1 1/10 mp; Adobe Lightroom v5.2


ISO800; F7,1 1/20 mp


ISO800; F7,1 1/20 mp; Adobe Lightroom v5.2


ISO1600; F7,1 1/40 mp


ISO1600; F7,1 1/40 mp; Adobe Lightroom v5.2 c


ISO3200; F7,1 1/80 mp


ISO3200; F7,1 1/80 mp; Adobe Lightroom v5.2


ISO6400; F7,1 1/160 mp


ISO6400; F7,1 1/160 mp; Adobe Lightroom v5.2


ISO12800; F7,1 1/320 mp


ISO12800; F7,1 1/320 mp; Adobe Lightroom v5.2


ISO25600; F7,1 1/640 mp


ISO25600; F7,1 1/640 mp; Adobe Lightroom v5.2

Az eredeti RAW fájlok letölthetők:
ISO125,
ISO200,
ISO400,
ISO800,
ISO1600,
ISO3200,
ISO6400,
ISO12800,
ISO25600.

Zajszűrés

Mint minden hasonló modellben, itt is elérhető a nagy érzékenységen készült képek zajszűrése. Minden egyes fotóstílushoz külön szűrési erősség rendelhető. Ezen kívül a menüben külön engedélyezhetünk hosszú expozíciós hotpixel szűrést is.

A JPEG képek nagy érzékenységen történő szűrése ±5 fokozatban szabályozható. Az előző táblázat mutatta a -5-ös értéket, alább pedig mellétettük a normál (0) és a legmagasabb (+5) fokozatban készült képeket is.

10 x 13 cm-es papírkép méret

A szokásos ISO tesztképeink mellett azok 300 dpi-s 10×13 cm-es papírmérethez, vagyis 1228 pixel magasságúra átméretezett változatát is közzé tesszük. Digitális laborban ugyanis ekkora papírmérethez ekkora felbontású képet hoz létre a laborgép. A lent látható képeken tehát azt ellenőrizhetjük, hogy egy 10×13 cm-es papírkép nagyító alatt hogyan nézne ki.

Érzékenység – képzaj; 10×15 cm-es papírképen (szimuláció)



ISO125; F7,1 1/3,5 mp


ISO200; F7,1 1/5 mp


ISO400; F7,1 1/10 mp


ISO800; F7,1 1/20 mp


ISO1600; F7,1 1/40 mp


ISO3200; F7,1 1/80 mp


ISO6400; F7,1 1/160 mp


ISO12800; F7,1 1/320 mp


ISO25600; F7,1 1/640 mp


ISO125; F7,1 1/3,5 mp


ISO200; F7,1 1/5 mp


ISO400; F7,1 1/10 mp


ISO800; F7,1 1/20 mp


ISO1600; F7,1 1/40 mp


ISO3200; F7,1 1/80 mp


ISO6400; F7,1 1/160 mp


ISO12800; F7,1 1/320 mp


ISO25600; F7,1 1/640 mp


ISO125; F7,1 1/3,5 mp


ISO200; F7,1 1/5 mp


ISO400; F7,1 1/10 mp


ISO800; F7,1 1/20 mp


ISO1600; F7,1 1/40 mp


ISO3200; F7,1 1/80 mp


ISO6400; F7,1 1/160 mp


ISO12800; F7,1 1/320 mp


ISO25600; F7,1 1/640 mp


ISO125; F7,1 1/3,5 mp


ISO200; F7,1 1/5 mp


ISO400; F7,1 1/10 mp


ISO800; F7,1 1/20 mp


ISO1600; F7,1 1/40 mp


ISO3200; F7,1 1/80 mp


ISO6400; F7,1 1/160 mp


ISO12800; F7,1 1/320 mp


ISO25600; F7,1 1/640 mp

RAW fájlok dinamika tartaléka

A RAW fájlok utófeldolgozásánál nem csak színekkel, de bizonyos határok között az expozícióval is játszhatunk anélkül, hogy aggódnunk kéne a részletek elvesztése miatt. Az ilyen méretű szenzorral szerelt gépeknél általában néhány fényértékkel alul-, vagy felülexponált képek tökéletesen javíthatók, bármilyen kiégés, vagy bebukás nélkül. Tesztünkben a többi géphez hasonlóan ISO1600-on vizsgáltuk az expozíció határait.

Legkényesebb feladat a túlexpozíció visszahúzása, ahol a GX7 kb. 1,5 fényérték tartalékkal rendelkezik. 1,33 Fé vel készült kép még gond nélkül visszahúzható, az 1,66 Fé-vel túlexponáltnál azonban a csúcsfényes területek és a világosabb színek már elvesznek.

Alulexponált fotóinknál általában a megnövekedett zaj okoz problémát, így kellő zajszűrés mellett egy -2 Fé vel alexpózott fotó még kisebb minőségi kompromisszumokkal jó lehet, alatta viszont már jelentős zajtengerrel kell számolnunk.

Dinamika tartalék alul- és túlexponált képeken (ISO1600 – RAW)



ISO1600; 3 Fé alulexponálás


ISO1600; 2 Fé alulexponálás


ISO1600; 1 Fé alulexponálás


ISO1600; 0 Fé


ISO1600; 2/3 Fé túlexponálás


ISO1600; 1 Fé túlexponálás


ISO1600; 1 1/3 Fé túlexponálás


ISO1600; 1 2/3 Fé túlexponálás


ISO1600; 2 Fé túlexponálás


ISO1600; 3 Fé alulexponálás


ISO1600; 2 Fé alulexponálás


ISO1600; 1 Fé alulexponálás


ISO1600; 0 Fé


ISO1600; 2/3 Fé túlexponálás


ISO1600; 1 Fé túlexponálás


ISO1600; 1 1/3 Fé túlexponálás


ISO1600; 1 2/3 Fé túlexponálás


ISO1600; 2 Fé túlexponálás


ISO1600; 3 Fé alulexponálás


ISO1600; 2 Fé alulexponálás


ISO1600; 1 Fé alulexponálás


ISO1600; 0 Fé


ISO1600; 2/3 Fé túlexponálás


ISO1600; 1 Fé túlexponálás


ISO1600; 1 1/3 Fé túlexponálás


ISO1600; 1 2/3 Fé túlexponálás


ISO1600; 2 Fé túlexponálás


ISO1600; 3 Fé alulexponálás


ISO1600; 2 Fé alulexponálás


ISO1600; 1 Fé alulexponálás


ISO1600; 0 Fé


ISO1600; 2/3 Fé túlexponálás


ISO1600; 1 Fé túlexponálás


ISO1600; 1 1/3 Fé túlexponálás


ISO1600; 1 2/3 Fé túlexponálás


ISO1600; 2 Fé túlexponálás