Kipróbáltuk: Panasonic Lumix DMC-LF1 teszt

0

Képminőség

Képzaj

A Panasonic Lumix DMC-LF1 érzékenységét ISO100 és ISO12800 közé állíthatjuk, 1 Fé lépésekben. A JPEG képek természetesen zajszűrésen mennek keresztül, ezt azonban nem paraméterezhetjük.
RAW-ban készült tesztképeinket az Adobe Photoshop Lightroom 5.0-ban konvertáltuk emészthető JPEG formátumúra, alapbeállítások mellett.

Érzékenység – képzaj



ISO80; F5,6 1/3 mp


ISO80; F5,6 1/3 mp; Adobe Lightroom v5


ISO100; F5,6 1/4 mp


ISO100; F5,6 1/4 mp; Adobe Lightroom v5


ISO200; F5,6 1/8 mp


ISO200; F5,6 1/8 mp; Adobe Lightroom v5


ISO400; F5,6 1/15 mp


ISO400; F5,6 1/15 mp; Adobe Lightroom v5


ISO800; F5,6 1/30 mp


ISO800; F5,6 1/30 mp; Adobe Lightroom v5


ISO1600; F5,6 1/60 mp


ISO1600; F5,6 1/60 mp; Adobe Lightroom v5


ISO3200; F5,6 1/125 mp


ISO3200; F5,6 1/125 mp; Adobe Lightroom v5


ISO6400; F5,6 1/250 mp


ISO6400; F5,6 1/250 mp; Adobe Lightroom v5


ISO12800; F5,6 1/500 mp


ISO12800; F5,6 1/500 mp; Adobe Lightroom v5


ISO80; F5,6 1/3 mp


ISO80; F5,6 1/3 mp; Adobe Lightroom v5


ISO100; F5,6 1/4 mp


ISO100; F5,6 1/4 mp; Adobe Lightroom v5


ISO200; F5,6 1/8 mp


ISO200; F5,6 1/8 mp; Adobe Lightroom v5


ISO400; F5,6 1/15 mp


ISO400; F5,6 1/15 mp; Adobe Lightroom v5


ISO800; F5,6 1/30 mp


ISO800; F5,6 1/30 mp; Adobe Lightroom v5


ISO1600; F5,6 1/60 mp


ISO1600; F5,6 1/60 mp; Adobe Lightroom v5


ISO3200; F5,6 1/125 mp


ISO3200; F5,6 1/125 mp; Adobe Lightroom v5


ISO6400; F5,6 1/250 mp


ISO6400; F5,6 1/250 mp; Adobe Lightroom v5


ISO12800; F5,6 1/500 mp


ISO12800; F5,6 1/500 mp; Adobe Lightroom v5


ISO80; F5,6 1/3 mp


ISO80; F5,6 1/3 mp; Adobe Lightroom v5


ISO100; F5,6 1/4 mp


ISO100; F5,6 1/4 mp; Adobe Lightroom v5


ISO200; F5,6 1/8 mp


ISO200; F5,6 1/8 mp; Adobe Lightroom v5


ISO400; F5,6 1/15 mp


ISO400; F5,6 1/15 mp; Adobe Lightroom v5


ISO800; F5,6 1/30 mp


ISO800; F5,6 1/30 mp; Adobe Lightroom v5


ISO1600; F5,6 1/60 mp


ISO1600; F5,6 1/60 mp; Adobe Lightroom v5


ISO3200; F5,6 1/125 mp


ISO3200; F5,6 1/125 mp; Adobe Lightroom v5


ISO6400; F5,6 1/250 mp


ISO6400; F5,6 1/250 mp; Adobe Lightroom v5


ISO12800; F5,6 1/500 mp


ISO12800; F5,6 1/500 mp; Adobe Lightroom v5


ISO80; F5,6 1/3 mp


ISO80; F5,6 1/3 mp; Adobe Lightroom v5


ISO100; F5,6 1/4 mp


ISO100; F5,6 1/4 mp; Adobe Lightroom v5


ISO200; F5,6 1/8 mp


ISO200; F5,6 1/8 mp; Adobe Lightroom v5


ISO400; F5,6 1/15 mp


ISO400; F5,6 1/15 mp; Adobe Lightroom v5


ISO800; F5,6 1/30 mp


ISO800; F5,6 1/30 mp; Adobe Lightroom v5


ISO1600; F5,6 1/60 mp


ISO1600; F5,6 1/60 mp; Adobe Lightroom v5


ISO3200; F5,6 1/125 mp


ISO3200; F5,6 1/125 mp; Adobe Lightroom v5


ISO6400; F5,6 1/250 mp


ISO6400; F5,6 1/250 mp; Adobe Lightroom v5


ISO12800; F5,6 1/500 mp


ISO12800; F5,6 1/500 mp; Adobe Lightroom v5

A szokásos ISO tesztképeink mellett azok 300 dpi-s 10×13 cm-es papírmérethez, vagyis 1228 pixel magasságúra átméretezett változatát is közzé tesszük. Digitális laborban ugyanis ekkora papírmérethez ekkora felbontású képet hoz létre a laborgép.
A lent látható képeken tehát azt ellenőrizhetjük, hogy egy 10×13 cm-es papírkép nagyító alatt hogyan nézne ki.
A valós képminőség teszteléséhez érdemes megnyitni a teljes képet, s egy 10×13 cm-es papírképpel a kezünkben addig távolodni a monitortól, hogy nagyjából hasonló méretet lássunk, mint a kezünkben lévő fotó.

Érzékenység – képzaj; 10×13 cm-es papírképen (szimuláció)



ISO80; F5,6 1/3 mp


ISO80; F5,6 1/3 mp; Adobe Lightroom v5


ISO100; F5,6 1/4 mp


ISO100; F5,6 1/4 mp; Adobe Lightroom v5


ISO200; F5,6 1/8 mp


ISO200; F5,6 1/8 mp; Adobe Lightroom v5


ISO400; F5,6 1/15 mp


ISO400; F5,6 1/15 mp; Adobe Lightroom v5


ISO800; F5,6 1/30 mp


ISO800; F5,6 1/30 mp; Adobe Lightroom v5


ISO1600; F5,6 1/60 mp


ISO1600; F5,6 1/60 mp; Adobe Lightroom v5


ISO3200; F5,6 1/125 mp


ISO3200; F5,6 1/125 mp; Adobe Lightroom v5


ISO6400; F5,6 1/250 mp


ISO6400; F5,6 1/250 mp; Adobe Lightroom v5


ISO12800; F5,6 1/500 mp


ISO12800; F5,6 1/500 mp; Adobe Lightroom v5


ISO80; F5,6 1/3 mp


ISO80; F5,6 1/3 mp; Adobe Lightroom v5


ISO100; F5,6 1/4 mp


ISO100; F5,6 1/4 mp; Adobe Lightroom v5


ISO200; F5,6 1/8 mp


ISO200; F5,6 1/8 mp; Adobe Lightroom v5


ISO400; F5,6 1/15 mp


ISO400; F5,6 1/15 mp; Adobe Lightroom v5


ISO800; F5,6 1/30 mp


ISO800; F5,6 1/30 mp; Adobe Lightroom v5


ISO1600; F5,6 1/60 mp


ISO1600; F5,6 1/60 mp; Adobe Lightroom v5


ISO3200; F5,6 1/125 mp


ISO3200; F5,6 1/125 mp; Adobe Lightroom v5


ISO6400; F5,6 1/250 mp


ISO6400; F5,6 1/250 mp; Adobe Lightroom v5


ISO12800; F5,6 1/500 mp


ISO12800; F5,6 1/500 mp; Adobe Lightroom v5


ISO80; F5,6 1/3 mp


ISO80; F5,6 1/3 mp; Adobe Lightroom v5


ISO100; F5,6 1/4 mp


ISO100; F5,6 1/4 mp; Adobe Lightroom v5


ISO200; F5,6 1/8 mp


ISO200; F5,6 1/8 mp; Adobe Lightroom v5


ISO400; F5,6 1/15 mp


ISO400; F5,6 1/15 mp; Adobe Lightroom v5


ISO800; F5,6 1/30 mp


ISO800; F5,6 1/30 mp; Adobe Lightroom v5


ISO1600; F5,6 1/60 mp


ISO1600; F5,6 1/60 mp; Adobe Lightroom v5


ISO3200; F5,6 1/125 mp


ISO3200; F5,6 1/125 mp; Adobe Lightroom v5


ISO6400; F5,6 1/250 mp


ISO6400; F5,6 1/250 mp; Adobe Lightroom v5


ISO12800; F5,6 1/500 mp


ISO12800; F5,6 1/500 mp; Adobe Lightroom v5


ISO80; F5,6 1/3 mp


ISO80; F5,6 1/3 mp; Adobe Lightroom v5


ISO100; F5,6 1/4 mp


ISO100; F5,6 1/4 mp; Adobe Lightroom v5


ISO200; F5,6 1/8 mp


ISO200; F5,6 1/8 mp; Adobe Lightroom v5


ISO400; F5,6 1/15 mp


ISO400; F5,6 1/15 mp; Adobe Lightroom v5


ISO800; F5,6 1/30 mp


ISO800; F5,6 1/30 mp; Adobe Lightroom v5


ISO1600; F5,6 1/60 mp


ISO1600; F5,6 1/60 mp; Adobe Lightroom v5


ISO3200; F5,6 1/125 mp


ISO3200; F5,6 1/125 mp; Adobe Lightroom v5


ISO6400; F5,6 1/250 mp


ISO6400; F5,6 1/250 mp; Adobe Lightroom v5


ISO12800; F5,6 1/500 mp


ISO12800; F5,6 1/500 mp; Adobe Lightroom v5

RAW fájlok dinamika tartaléka

A RAW formátum egyik előnye, hogy nem életbevágóan fontos már fotózáskor tökéletes expozíciót készítenünk. Persze törekedni kell rá, ha megoldható, de ha valami oknál fogva mégsincs lehetőségünk erre (pl. megismételhetetlen eseményt kaptunk el), s a kép enyhén alul, vagy túlexponált lett, még van esélyünk arra, hogy használható képet kapjunk. A túlexpozíció kicsit problémásabb, ekkor ugyanis részletek veszhetnek el, illetve a színek is elromolhatnak, az alulexponált képnél viszont a képzaj lesz jóval magasabb.

Új tesztünkben ennek próbálunk utánajárni az alulexponált és túlexponált RAW képek Lightroomban történt push és pull „hívása” segítségével.

Kompakt gépről lévén szó, a kis szenzor jól láthatóan kis dinamika tartalékkal bír, gyakorlatilag a túlexpozícióra nagyon érzékeny, hiszen már 2/3 Fé-nel észrevehető a sárgák fakulása (lásd 2. kivágás). A tesztet ISO400 érzékenységnél végeztük.

Dinamika tartalék alul- és túlexponált képeken (ISO400 – RAW)



ISO1600; 2 Fé alulexponálás


ISO1600; 1 Fé alulexponálás


ISO1600; 0 Fé


ISO1600; 1/3 Fé túlexponálás


ISO1600; 2/3 Fé túlexponálás


ISO1600; 1 Fé túlexponálás


ISO1600; 1 1/3 Fé túlexponálás


ISO1600; 2 Fé alulexponálás


ISO1600; 1 Fé alulexponálás


ISO1600; 0 Fé


ISO1600; 1/3 Fé túlexponálás


ISO1600; 2/3 Fé túlexponálás


ISO1600; 1 Fé túlexponálás


ISO1600; 1 1/3 Fé túlexponálás


ISO1600; 2 Fé alulexponálás


ISO1600; 1 Fé alulexponálás


ISO1600; 0 Fé


ISO1600; 1/3 Fé túlexponálás


ISO1600; 2/3 Fé túlexponálás


ISO1600; 1 Fé túlexponálás


ISO1600; 1 1/3 Fé túlexponálás


ISO1600; 2 Fé alulexponálás


ISO1600; 1 Fé alulexponálás


ISO1600; 0 Fé


ISO1600; 1/3 Fé túlexponálás


ISO1600; 2/3 Fé túlexponálás


ISO1600; 1 Fé túlexponálás


ISO1600; 1 1/3 Fé túlexponálás