Ezen is túl vagyunk – mondhatnánk, már ha nyűgösen állnánk hozzá. De mi inkább azt mondjuk: Máris vége?! Sajnos igen, s bizony idén sem volt mindenre időnk, bárhogy tepertünk. Vasárnap tehát bezárta kapuit a 2010-es Photokina. Összefoglalónk következik. Mintha csak tegnap reggel lett volna, hogy útnak indultunk nagy reményekkel. Valójában azonban egy hét eltelt azóta. Nézzük, mit hozott a Photokina idén. Annak ellenére, hogy gazdasági világválság van, a látogatók számában nincs csökkenés, sőt, az előző alkaloméhez képest még nőtt is, több, mint 180.000 ember volt kíváncsi az idei újdonságokra, amely 7%-os növekedést jelent. Szintén emelkedett a látogatók ország szerinti listája, amely 167 országra bővült. Nem volt ennyire szép eredmény viszont a kiállítók száma, amely a korábbi 1600 helyett idén csak 1251 volt. Fel is tűnt, mintha egy pavilonnal kisebb helyen terpeszkedett volna a kiállítás, de biztosak nem voltunk a dolgunkban. Ezen kívül a két évvel ezelőtti 50-hez képest idén 45 országból érkeztek kiállítók, amely szintén enyhe visszaesés. Új termékekben viszont nem volt hiány, bár a legtöbb gyártó még a szakkiállítás előtt bejelentette friss modelljeit, ez okozhatja azt, hogy talán kevésbé tűnt érdekesnek az idei vásár. A kiállítás legegyértelműbb irányvonala a 3D volt, amit nem csak a Panasonic standon lehetett érzeni, de más gyártóknál is felütötte fejét a 3D őrület. Fényképezőgépek terén a legnagyobb meglepetés a Sigma SD1 volt, hiszen erről nemigen keringtek pletykák a Photokina előtt (mi legalábbis nem találkoztunk velük, amit persze okozhatott az is, hogy lekötötte figyelmünket a munka 😀 ). Ezek után mondja még valaki, hogy a pletykák forrása nem maguk a gyártók, hiszen miért is ne érné meg nekik, hogy már előre róluk beszél a sajtó. Más kérdés, hogy ezt tudva vajon miért nehezítik meg az újságírók munkáját azzal, hogy foggal-körömmel ragaszkodnak a maguk által sem betartott embargóhoz. No de vissza az SD1-hez. A Sigma régóta hallgat, csak a DP kompakt szériáját csiszolgatta. Most azonban itt van ismét a DSLR piacon, méghozzá egy felbontásában is versenyképes modellel, amely szolgáltatásaiban is képes lesz labdába rúgni (kivéve a videófelvételt, mert ez egyelőre hiányzik a Sigma DSLR-ek tarsolyából). A rengeteg pletyka után a Panasonic DMC-GH2 már nem is tűnt olyan érdekesnek, hogy a Pentax K-5-ről ne is beszéljünk. Persze ennek ellenére igenis fontos termékek ezek, s a rajongók számára valódi előrelépést hordoz mindkettő. Objektívek tekintetében mind a Canon, mind a Nikon több újítással is jelentkezett, igaz, a Canon csak a profikra gondolt, míg a Nikon az amatőr fotósokra, sőt a hobbifotósokra is. A Pentax két objektívje talán nem kavart akkora port, mint amit érdemelt volna, de ezt ráfoghatjuk arra is, hogy hazánkban viszonylag kevés a Pentax tulajdonos (hogy ehhez mennyiben járul hozzá a Pentax gyér hazai forgalmazása, az már egy másik kérdés). S végül magunkról. Ismét új tapasztalatokat szereztünk, rá kellett jönnünk, hogy azon nagy gyártók, amelyek már a Photokina előtt megtették a bejelentéseiket, nem jönnek ki más újdonsággal. Az időbeosztást is át kell gondolnunk, s ennek megfelelően igyekszünk 2 év múlva úgy dolgozni, hogy még több és még érdekesebb beszámolóval jelentkezhessünk. Reméljük olvasóink is úgy érezték, hogy maguk is kint vannak a világ legnagyobb fotótechnikai szakkiállításán, ha igen, akkor sikerült úgy dolgozunk, ahogy mi is szerettünk volna. Viszlát Photokina, találkozunk 2 év múlva, 2012. szeptember 18 és 23. között (feltételezhetően mi ismét pár nappal korábban kiutazunk). A Photokina tudósítás nem jöhetett volna létre az Artwork Photo, a Fujifilm Magyarország és a McGoat webáruház támogatása nélkül.
NÉPSZERŰ CIKKEK
Automatikus torzítás korrekció az új objektíveknél
Arról bizonyára már sokan hallottak, hogy egyes fényképezőgépekben van lehetőség torzítás korrekciót bekapcsolni, de azt talán kevesen tudják, hogy bizonyos objektívek használatakor ez nem...
Így készíts otthoni fotóhátteret
Kovács Zoltán (Zorko) lelkes amatőr fotósként nem elégedett meg a környezet adta lehetőségekkel, néhány éve barkácsolással kezdte saját fotóstúdióját kialakítani. Ennek egyik lépése volt...
Mi az a CRI és miért is jó ez nekünk?
A CRI, azaz a Color Rendering Index nem annyira új keletű, mint gondolnánk. A szín visszaadási indexként fordítható paraméter manapság főként a LED-es fényforrásoknál...
A nagy magyar RAW vs. JPEG csata
Mayer Miklós fotós egyszer s mindenkorra el akarta dönteni a nagy kérdést: melyiket érdemes használunk, RAW-t vagy JPEG-et? Blogján...
Így pózoltasd a portréalanyaid! Tippek nagy fülre, görbe orra, magas homlokra…
Fotóztál már nagy homlokú modellt? Volt már gondod átlagosnál nagyobb, esetleg ferde orrú ügyfél fotózásánál? Nem tudod mi a jó megoldás? Ebből a videóból kiderül, mit kell tenned ilyen esetekben!
TOVÁBBI
- All
- alapfokon
- állványok
- blogszemle
- digitális sötétkamra
- előkészületben
- Featured
- fényképezőgépek
- fotóelmélet
- fotónyomtatók
- fotótörténelem
- fotózz!hu
- friss áru
- interjúk
- képgyűjtemény
- kiállítások
- kiegészítők
- könyvek
- mobilfotózás
- objektívek
- okostelefonok
- pályázatok
- photokina 2006
- pletyka
- projektorok
- szkennerek
- szoftverek
- táskák
- technológiák
- témák fotózása
- Tesztfotók
- tippek>haladóknak
- tippek>kezdőknek
- tudósítások
- videó
- világítástechnika
- ultrakompakt
- kompakt
- ultrazoom
- prémium kompakt
- vízálló - strapabíró
- kompakt jellegű MILC
- SLR jellegű MILC
- belépő szintű tükörreflexes
- profi MILC
- középkategóriás tükörreflexes
- profi tükörreflexes
Bővebben