Sony stand

0

Sonyék a szokásukhoz híven elég tágas standdal készültek az idén is, melyben a trópusi esőerdő volt a fő téma, virágcsokornak öltözött modellekkel, és majom háttérhangokkal. A terebélyes méret nem is csoda, hiszen a cég ezernyi terméket kínál a fényképalkotó üzletágán belül. Ha csak a napokban bejelentett újdonságokat vesszük, úgy is sok időt tölthetünk náluk. El is töltöttünk. Először is a féligáteresztő tükrös SLT sorozat abszolút csúcsát jelentő SLT-A99 került sorra, mely elsőként hozza be a fullframe szenzort a szériába. Ez a kiállítás és az azt övező bejelentések egészen egyértelműen a fullframe érzékelő évévé teszik 2012-őt, hiszen ha nem jelent meg legalább egy tucat ilyen termék, akkor egy sem. Szóval az A99 a tavalyi A77 24 megapixeles szenzorára alapoz, csak teljes kisfilmes kocka méretben. Alakra is hasonló gépet kapunk, kihajtható LCD-vel, mely rendkívül kényelmessé teszi nem csak a fotózást, de a videózást is. A gép videó képességei amúgy egyedülállóak, hiszen ez az első fullframe DSLR (vagy DSLT), amely 50 és 60 kocka/mp-es frissítést kínál a maximális felbontásban. A gép több helyen kipróbálható volt, közte egy teleobis emelvényen a legújabb 300mm-es profi teleoptikával. Sony és fullframe a napokban beharangozott VG900 videokamera is, mely a NEX rendszer cserélhető objektíveit (mellékelt adapterével akár az A-bajonetteseket is) használja, és végre fullframe érzékelőt kapott, 1080p felbontása mellé. A készülék egyébként a termékfotóihoz képest meglepően kicsi élőben. Egy kényelmesen hordozható, haladó kamera azoknak, akik komolyabban gondolják a házi videóknál. Aztán nem messze megtaláltuk a NEX-6-ot, az 5-ös és 7-es modell közé pozicionált MILC-et, mely nem kapott ugyan fullframe szenzort „csak” APS-C-t és abból is a NEX-5R 16 megapixelesét, de kezelőszervei is külseje inkább a NEX-7-et idézik. Legfőképp az elképesztő felbontású, több mint 2 millió képpontos OLED Tru-Finder elektronikus kereső. Hasonlót találunk az említett A99-ben is. A képe nagyszerű, anélkül, hogy vitát akarnék generálni az OVF-EVF párttagok között. A Sony új termékei a hibrid autofókusz térhódítását is tovább erősítik. Nem ezek az első hasonló élességállító rendszerrel érkező gépek a piacon, de a kevert rendszer jóval használhatóbbnak tűnik az eddiginél. Nem hagyhattuk el a Sony standot anélkül, hogy fel ne kutatnánk a Cyber-shot RX1-et. Szerencsére nem kellett sokat kutatni, hiszen a fullframe szenzorral szerelt kiskompakt az idei Photokina egyik nagy durranása így kiemelt helyet kapott. Egy vitrinben. Kipróbálható verzió még nem volt belőle, így feltételezhető, hogy igencsak béta állapotban van. A zsebrevágható gépbe egy kisfilmes képkocka méretű EXMOR CMOS érzékelő került, mely az A99-hez hasonló felbontással csábít. Az objektív itt nem cserélhető, de a 35mm-es, F2,0 fényerejű Carl Zeiss obit elég jól eltalálták. A manuális fókusz- és rekeszgyűrű egy kicsit kiszakít minket a kompaktos kezelésből, csakúgy mint az ezúttal is inkább a retro hagyományokat ápoló, retro külső. A poszt összes fotója Nikon D600, videói pedig Nikon 1 V1 fényképezőgéppel készült.