Emlékszem, hogy mikor három éve először jártam a CP+-on, akkor a Canon standon angolul beszélőket is alig találtam, az újdonságokat meg végképp nem akarták megmutatni. Ma már nem csak szem előtt vannak az újdonságok, de a tengerentúli (értsd európai) modellek külön ki vannak állítva, mellettük pedig angolul szépen beszélő hostok állnak. Ahogy elkezdtem fotózni, már akadt is egy segítőm, hogy ha bármi kérdésem van, csak szóljak neki. A Canon EOS 1200D-ről nehéz bármit is írni. Külsőre nagyjából ugyanolyan mint elődje, leginkább a gombok formáján és pozícióján lehet némi változtatást felfedezni. Majd ha megkapjuk tesztre, akkor megnézzük, hogy belül mi változott. A közel APS-C méretű szenzorral szerelt PowerShot G1X Mark II a két éve bemutatott gép frissített változata. Bár elsőre olyan, mint az elődje, mégis relatíve sok a változás, ahhoz képest, hogy „csak egy Mark II”. A nagyobb zoomátfogású, az elődénél jelentősen jobb fényerejű objektívről volt már szó a hírekben is, beszéljünk inkább a többi változásról. Előszöris, eltűnt róla az optikai kereső. Szerintem emiatt nem sokan fognak sírni, a nem az objektíven keresztül látó kis ablakocska azért annyira nem volt nagy szám. Helyette lesz egy opcionálisan (és jó drágán – közel 300 dollár) beszerezhető elektronikus kereső, amit a vakupapucsba kell csúsztatni. A kihajtható és elforgatható LCD is már a múlté, helyette egy fel és lefelé hajtogatható darab került. Ezt általában visszalépésnek szoktuk érezni, de nagyon kevés olyan helyzet van, ahol ez hátrányba szorul a vastagabb kialakítású kihajtható LCD-vel szemben. Az NFC-vel segített WiFi csatlakozás sem maradhatott ki a gépből, de ami érdekesebb az a két gyűrű az objektíven. A vázhoz közelebbi jól érzékelhető lépésekben forgatható, mint annak idején a blendeállító gyűrűk. A régi gyűrűkkel ellentétben erre nem csak a rekesz, de a záridő és a zoom is ráprogramozható. A objektív elején lévő vékonyabb gyűrű szabadon forgatható és az élességállításhoz használható. A G1X Mark II építési minőségével kombinálva nagyon kellemes fejlesztés. A vázból alig kibújó korábbi vakut egy felpattanó és előre illetve magasabbra nyúló verzióval váltották le. Eltűnt viszont a gép tetejéről az expozíció kompenzáció tárcsa, a markolat elejéről pedig a beállító tárcsa. Kár értük. Összességében a G1X Mark II egy nagyon kellemes darab, alig várjuk, hogy kapjunk egyet tesztre belőle. Kicsit szégyellem, de a G1X után az olyan kompaktok, mint az SX700 már nem váltanak ki sok érdeklődést belőlem. De ez a technikai fejlődés, illetve a fejlesztők hibája. 🙂 Pedig ha belegondolunk döbbeneted, hogy egy ilyen vékony kis gépbe manapság már 30×-os zoomátfogású optikai képstabilizátoros objektívet tudnak építeni. Az SX700 kistestvérébe a PowerShot SX600-ba „csak” 18×-os zoom került. A Canon újdonsok másik érdekes darabja a PowerShot N100. Persze nem az alap tudás vagy az übergagyi külső burkolat, hanem az innovatív elgondolás miatt. Azt nem tudom megmondani, hogy mennyire életképes, vagy hogy én használnám-e, de alapvetően jó ötlet az LCD kijelző fölé egy második kamerát építeni. Ezzel a kamerával a kép valamelyik tetszőlegesen választott sarkára a kép készítője is felkerülhet. A bélyegkép mérete három beállított érték közül választható. A két kép egy fájlként kerül elmentésre, azt módosítani már nem lehet. Egy másik opció, hogy a képkészítés előtti néhány másodpercet a fényképezőgép videóként is elmenti, ráadásul mindkét kamera esetén. Ez is egy olyan funkció, aminek a használatához hozzá kell szokni, és csak az idő dönti el, hogy életképes-e. Az arcfelismerés viszont valószínűleg életképes. Ha megadjuk a családtagok arcait egy képen, akkor a jövőben róluk készülő képeket a fényképezőgép külön tudja válogatni, hogy csak egy-egy személy képeit is meg tudjuk nézni. A WiFi kapcsolódási lehetőség természetesen erről a modellről sem maradhatott le. A PowerShot sorozat vízálló tagja minden túlélő paraméter tekintetében sokat fejlődött külseje azonban kicsit konzervatívabb lett. A vízálló gépeken megszokott többszörösen védett retesz helyett egy egyszerű, kihajló karocskával lehet nyitni a csatlakozók illetve az akkumulátor és a kártya ajtajait. Az IXUS sorozat gépeiről a hírekben számoltunk be. A CP+ tudósításunk segítő partnere idén is a Canon!
NÉPSZERŰ CIKKEK
Három vakus trükk a kreatív képek készítéséhez
Egy jó képhez sokszor kevés a jó látásmód és a megfelelő kompozíció. A fények alapjaiban ronthatnak el egy képet, de ugyanúgy különleges képhatást is...
Kreatív ötletek az elemekkel
Se gombelem, se ceruzaelem nem kell a fotózáshoz, tehát ne ilyen elemekre gondolj. Inkább gondolj az öt elemre, pontosabban ebből háromra: a tűzre, a...
Illés Anikó: Tekintet és narratívum előadás (videó)
A Budapest FotóFesztivál 2021 részeként online előadás-sorozatot indított a Capa Központ.
Tudod, hogy fotós vagy, ha…
"You know you're a photographer, when..." kezdettel egy kérdés került fel a facebookra, melyre jobbnál jobb válaszok érkeztek, pro és kontra sokféle akad. ...
Részletesen a Photoshop mind a 27 réteg összhatás (blending) módjáról
Igazán részletesen informálódhatunk a Photoshop rétegeinek áttűnési módjairól a Photoshop Training Channel friss videójából, amely mind a 27 módot részletesen bemutatja.
A 40 pernyi videóban...
TOVÁBBI
- All
- alapfokon
- állványok
- blogszemle
- digitális sötétkamra
- előkészületben
- Featured
- fényképezőgépek
- fotóelmélet
- fotónyomtatók
- fotótörténelem
- fotózz!hu
- friss áru
- interjúk
- képgyűjtemény
- kiállítások
- kiegészítők
- könyvek
- mobilfotózás
- objektívek
- okostelefonok
- pályázatok
- photokina 2006
- pletyka
- projektorok
- szkennerek
- szoftverek
- táskák
- technológiák
- témák fotózása
- Tesztfotók
- tippek>haladóknak
- tippek>kezdőknek
- tudósítások
- videó
- világítástechnika
- ultrakompakt
- kompakt
- ultrazoom
- prémium kompakt
- vízálló - strapabíró
- kompakt jellegű MILC
- SLR jellegű MILC
- belépő szintű tükörreflexes
- profi MILC
- középkategóriás tükörreflexes
- profi tükörreflexes
Bővebben