Canon EOS 800D és EOS 77D

16
2 015

A Canon frissítette alsó középkategóriás DSLR termékcsaládját és bejelentette két új fényképezőgépét, az EOS 800D-t és az EOS 77D-t.

A gépnév senkit se zavarjon meg, valójában nem sok köze van az új EOS 77D-nek az EOS 70D-hez, csupán arról van szó, hogy a korábbi EOS 750D/EOS 760D nevek után az új modelleknél már az EOS 760D/EOS 77D neveket alkalmazták. Az eltérés a két új modell között ezúttal is minimális, a két gép képességei nagyjából azonosak. Ami a komolyabb, EOS 77D modellnél külsőre is látszik, az a kis méretű státusz LCD, valamint a dupla vezérlőtárcsás kialakítás, amely kényelmesebb, gyorsabb és könnyebb kezelést biztosít.


A fényképezőgépek az elődökhöz hasonlóan 24 Mpixel felbontású APS-C szenzorral dolgoznak, a képérzékelő azonban nem az elődből, hanem az EOS 80D-ből érkezett. Ennek köszönhetően a Dual Pixel CMOS AF is elérhető, amely Live View módban fázis-különbség érzékelő pixelek segítségével gyors élességállítást tesz lehetővé. A gépek érzékenység tartománya 1 Fé-kel kitágult, így akár ISO51200 is elérhető, emellett pedig az érzékenység állítás lépésköze 1 Fé helyett 1/3 Fé lett, ami precízebb beállítást tesz lehetővé.

Megújult a gépek fókuszrendszere is, amely immár 45 keresztszenzorból áll.

A videofelvétel maximális felbontása maradt Full HD, a képfrissítés maximuma 60 kép/mp lett és elérhető a HDR videó mód is.

Az új vázak mellé új, az eddigi legkisebb méretű 18-55mm-es kitobjektívet kínálja a Canon, az EF-S 18-55mm f/4-5,6 IS STM objektívet, amely a korábbi modell 7,5 cm-es hossza helyett immár csupán 6,2 cm hosszúságú. A rövidebb objektívért 1/3 Fé-et kell beáldoznunk a kezdő fényerőből.


A Canon EOS 800D áprilistól lesz kapható, a váz ára 850 euró lesz. Az EOS 77D szintén áprilistól vásárolható meg, a vázért 900 eurót kérnek majd. Az új nagylátószögű zoomobjektív 250 euróba kerül.

A Canon EOS 800D és EOS 77D főbb jellemzői:

  • 24,2 megapixeles felbontású APS-C CMOS
  • Dual Pixel CMOS AF (szenzorra integrált fázis-különbség érzékelő pixelek, gyors élességállítás LiveView módban)
  • ISO100-25600 érzékenység, 1/3 Fé lépésekben (ISO51200-ra kiterjeszthető)
  • DiG!C 7 feldolgozórendszer
  • 45 keresztszenzorból álló AF rendszer
  • 7560 pixeles RGB+IR fénymérő szenzor (63 zónás mérés)
  • ±5 Fé expozíció korrekció
  • max. 1/4000 mp záridő
  • villódzás mentesítés (Flicker Detection)
  • duplatárcsás kezelés (csak EOS 77D modellben)
  • felső státusz kijelző (csak EOS 77D modellben)
  • pentatükrös kereső (95% lefedettséggel, 0,82x nagyítással)
  • 3″-os, 3:2 oldalarányú, kihajtható és elforgatható, érintésérzékeny LCD 1,04 millió képpont felbontással
  • beépített vaku
  • vakupapucs
  • max. 6 kép/mp sebességű sorozat
  • Full HD videó, 60 képkocka/mp sebességgel, 5 tengelyes stabilizátorral (vízszint kompenzáció)
  • gépen belüli RAW konvertálás
  • HDR videó
  • SD/SDHC/SDXC memóriakártya foglalat
  • integrált Wi-Fi, NFC és Bluetooth adapter, távvezérlés okos eszközről
  • magyar menünyelv


Sajtóközlemény:


Minőség mindenekfelett
új Canon EOS 77D és EOS 800D digitális tükörreflexes fényképezőgépek és optika

Budapest, 2017. február 15. – A Canon ma mutatja be az idén 30 éves EOS termékcsalád két új digitális tükörreflexes (DLSR) fényképezőgépét: az EOS 77D és EOS 800D modelleket. Felső kategóriás teljesítménye és teljes körű vezérelhetősége révén a piacvezető képalkotási technológiákkal, köztük 24,2 megapixeles APS-C CMOS képérzékelővel és DIGIC 7 képfeldolgozó processzorral dolgozó EOS 77D ideális társ lesz a fotósfelszerelésük fejlesztésére és fotóstudásuk elmélyítésére vágyó fotósoknak.
Az EOS 800D-t ezzel szemben kifejezetten a DSLR gépekkel még csak ismerkedő kezdő fotósoknak tervezték. A két új fényképezőgéppel együtt a Canon bevezeti legkisebb méretű fix DLSR kit-objektívjét, az EF-S 18-55mm f/4-5.6 IS STM-et, és a BR-E1 távkioldót, amely iránytól függetlenül akár 5 méteres távolságból is lehetővé teszi az exponálást vagy a felvétel indítását.

Minőség, részletezettség és sebesség
A legendás EOS 80D modellben is használt szenzortechnológiával és a Canon legújabb – DIGIC 7-es – képfeldolgozó processzorával működő fényképezőgépek lenyűgöző minőségű, részletgazdag fotókat készítenek.
A világ leggyorsabb, Live View módban akár 3 századmásodperces sebességű autofókusz-rendszerével ellátott fényképezőgépek rendkívül éles precíz fotókat rögzítenek. Mivel sorozatfelvételi módban akár hat kockát is képesek rögzíteni egy másodperc alatt, a gyorsan mozgó témák megörökítésére is kiválóan alkalmasak.
A gyenge fényviszonyok melletti fotózáskor óriási segítséget jelent az ISO 25 600-ig terjedő (és ISO 51 200-ig bővíthető) fényérzékenység. Bizonyos felvételeknél a részletezettség a legfontosabb – a 45 kereszt típusú AF-pontnak köszönhetően a fényképezőgépek gyorsan fókuszálnak, pontosan követik a mozgó tárgyakat, és tökéletesen éles képeket rögzítenek.
A 7560 képpontos RGB+IR fénymérés mindkét modell esetében érzékeli a finom részleteket (pl. a bőrtónust), és annak megfelelő pontos expozíciót biztosít.

Egy kis Hollywood
Az állóképek mellett a mozgóképek is kivételes részletezettséggel és egyenletes átmenetekkel rögzíthetők mindkét új digitális tükörreflexes fényképezőgéppel. A Full HD 60 kocka/másodperc és a HDR Movie Shooting módok használatával gyorsan mozgó témákról is jó minőségű videók készíthetők. Akár egy téli sízés, egy sportjelenet vagy napfényes tengerpart a téma, a Dual Pixel CMOS AF precízen követi a mozgó tárgyakat, és egyenletes fókuszállással gondoskodik a professzionális végeredményről. Ha állvány nélkül, kézből videózunk az öttengelyű digitális képstabilizátor kiszűri a fényképezőgép bemozdulásából eredő életlenségeket.
Az EOS 77D-vel rengeteg állítási lehetőségre nyílik mód, ha valaki el akar térni az automata fényképezéstől: két tárcsán is lehet állítani például a rekeszt és a zársebességet, a felső LCD-panelről pedig minden aktuális paraméter leolvasható. Az EOS 800D oktatófelülete fényképezés közben megmutatja a kevésbé tapasztalt fotósoknak, hogyan működnek a fényképezőgép beállításai, tökéletesítve ezzel a fotózás technikáját és elősegítve a tanulást.

Képrögzítés, csatlakozás, megosztás
Az NFC és a wifi technológiáknak köszönhetően a fotós egyszerűen megoszthatja álló és mozgóképeit a kompatibilis okoseszközökkel, vagy megosztás és szerkesztés előtt elküldheti őket a Canon Connect Stationre. A folyamatos csatlakozást biztosító Bluetooth®-kapcsolat révén még a táskából sem kell elővenni a gépet a bekapcsoláshoz és a fényképek megtekintéséhez. Okoseszközök vagy az új BR-E1 távkioldó segítségével a fényképezőgép távolról is üzemeltethető.

A fotózási hatótávolság kiterjesztése
Az új EF-S 18-55mm f/4-5.6 IS STM kit-objektív ideális választás kezdők számára. Egy alapszintű tükörreflexes fényképezőgéppel kiegészítve sokféle téma fotózását teszi lehetővé, a tájképtől a portréig. Ez a kategóriájának legkisebb objektívje, négyfokozatú képstabilizátorral kerül a boltokba.
A 7 lamellával elért kör alakú blendekialakítással elmosódottá tehető a portréfotók háttere is. Videókészítéskor a szinte hangtalan léptetőmotorral dolgozó Servo AF-rendszer tökéletes fókuszálást tesz lehetővé, zavaró zaj nélkül.

Az EOS 77D főbb jellemzői:

  • Könnyen kezelhető vezérlőgombok
  • 24,2 megapixeles felbontás
  • 45 pontos kereszt típusú autofókusz-rendszer
  • Egyszerű használat
  • Vezeték nélküli vezérlés és képmegosztás okoseszközökkel Bluetooth®-kapcsolaton keresztül
  • Dual Pixel CMOS AF a gyors, gördülékeny és pontos videofókuszáláshoz

Az EOS 800D főbb jellemzői:

  • APS-C-re méretezett 24,2 megapixeles DSLR-képminőség
  • Optikai képkereső és Vari-angle érintőképernyő
  • Egyszerű vezeték nélküli képmegosztás okoseszközökkel
  • 45 pontos kereszt típusú autofókusz-rendszer, és a világ leggyorsabb Live View AF-üzemmódja
  • Rendkívül éles Full HD videók egyszerű készítése

Az EF-S 18-55mm f/4-5.6 IS STM objektív főbb jellemzői:

  • Széles zoomtartomány (18-55 mm)
  • 61,8 mm hosszúság és mindössze 215 g súly
  • Négyfokozatú képstabilizátor
  • STM-autofókusz
  • Kiváló képminőség

A BR-E1 távkioldó főbb jellemzői:

  • Bluetooth®-csatlakozás
  • 5 méteres hatótávolság minden irányból
  • Kézreálló vezérlőgombok
  • Kép-, és mozgókép-rögzítés
  • Fókusz-, és zoomvezérlés

Hozzászólások

hozzászólás

Hozzászólás

Ezzel az e-maillel már van regisztráció ezen a site-on. Használd a Belépés funkciót vagy adj meg másikat.

Hibás felhasználónevet vagy jelszót adtál meg

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.

16 hozzászólás

régebbiek
legjobbak újabbak régebbiek
Peti- adatlap-képe
1

Már majdnem beírtam hatalmas kérdőjelekkel, hogy érzékelőrángatás Canonban, és csak videó közben, amikor megtaláltam az eldugott kis megjegyzést a hivatalos bejelentésben, digitális. Így már csak az a kérdésem a marketingesek felé, hogy a kétdimenziós képet, hogy lehet 5 tengely mentén stabilizálni.

Irházy Róbert (Birdie) adatlap-képe
Szerző2
Irházy Róbert (Birdie)

Közben megkerestem az angol (nem USA-beli) sajtóközleményt és abban valóban szerepel az 5 tengelyes kifejezés, szóval nem csak a magyarban szerepel:
"For shooting movies on the go 5-axis digital image stabilizer irons out camera movements when shooting hand-held movies."

Irházy Róbert (Birdie) adatlap-képe
Szerző3
Irházy Róbert (Birdie)

Jogos a kérdés! Én nem is gondoltam bele, csak írtam, ami a sajtóközleményben 😛 Mondhatjuk úgy is, hogy feltétel nélkül elhittem a marketing bullshitet 😀 Valójában én sem hiszem, hogy a fel-le, jobbra-balra, optikai tengely mentén történő elfordulás korrekcióján túl lehetséges lenne egy síkbeli képen utólag, digitális úton több stabilizációt végezni. Ez nem öt tengely, csak öt irány. Gyanítom, hogy az 5 irány helyett került a közleménybe 5 tengely.

Ami viszont nagyon érdekes, hogy az eredeti amerikai sajtóközlemény szövegében egy szó nincs a digitális stabilizációról, tehát ez csak a magyar sajtóközleményben szerepel. Ennek nyomán viszont rá tudok kérdezni a helyi Canonnál, hogy mi is az igazság.
Jelentkezem, ha megtudtam valamit.

TAKIvill adatlap-képe
4

Szerintem ezt a "beépített 5 tengelyes digitális képstabilizátor"-t úgy kell érteni, h az objektívbe építettel együtt történik az 5 tengely mentén, csak épp így egyszerűbb, meg jobban hangzik marketing szempontból leírni. Én ezt tudom elképzelni, mert így kijön, mivel az objektív 2 tengely mentén, míg a szenzoron a szoftveres (digitális) 3 tengely mentén képes (tudtommal) stabilizálni.
Az 5 irány sem jó, mert ha számolunk, akkor az elmozdítás fel-le, 1-2, jobbra-balra, 3-4, majd az optikai tengely körüli elfordítás jobbra-balra iránya az 5-6 irány, azaz 6 irány adódik.
Különben ez a "beépített 5 tengelyes digitális képstabilizátor" megtalálható már az EOS M5, és most az EOS M6 MILC-ekben is.

kanyoszonik adatlap-képe
5
kanyoszonik

Az érzékelő csak síkban mozdulhat el, vagy a rávetített kép, mert különben torzul, trapézosodik a kép.
Ez két tengelyen történik, az X é az y tengelyen.
Ez geometria.
Az optika mozoghat ugyanígy síkban, az megint két tengely és ha fel-le is el tud mozdulni, akkor itt jön be az ötödik, a z tengely.

TAKIvill adatlap-képe
6

Kanyoszonik, közel 1 évvel ezelőtt már egyszer kitárgyaltuk ezt a képstabilizálás témakört. (Kár, h nem maradtak meg azok a – és persze a többi - hozzászólások itt a Pixinfon, de nekem megvannak!)
Igaz, ott akkor a digitális nem került szóba, de most bepótolhatjuk, mert az érzékelő eltolásosra ráhúzható.

Az alábbi kép ábráján látható a Panasonic féle 5 tengelyes dual-I.S. képstabilizáció, melyben 5 tengely mentén csak az érzékelő eltolásos tud működni (zölddel jelölve), amihez hozzájön az objektív optikai képstabija 2 tengellyel (kékkel jelölve).
https://pixinfo.com/hirek/2016/04/05/panasonic-lumix-dmc-gx80/ - innen származó kép:

Digitális (szoftveres) stabilizáció esetén a zölddel jelzett 5 tengelyből az 1-el és 2-el jelzett tengelyek kiesnek, mert ahhoz már térbeli elmozdulás kell, de a többi, a 3, 4, 5, tengelyek mentén, síkban, szoftveresen is lehet stabilizálni, ami 3 tengelyt jelent. A másik 2 tengely az objektívben levő optikai, ami történetesen pont megegyezik a kieső 1, 2 jelű, 2 db tengellyel.
Jelenleg ezt tudom elképzelni. Gondolom Canonéknál sincs ez másképp, de azért előfordulhat eltérés.

Irházy Róbert (Birdie) adatlap-képe
Szerző7
Irházy Róbert (Birdie)

"Az érzékelő csak síkban mozdulhat el,"

Nem nyert, ezen azért már túlhaladt a technika. Olympus OM-D E-M5 2015-ből:

Peti- adatlap-képe
8

Két dolgot tudok elképzelni, hogy az 5 irányú stabilizálást hogy oldhatják meg szoftveresen. Fel, le, jobbra, balra, és tengelyirányban forgatás.

1. Nem a teljes képérzékelő szélességét használják a videó rögzítésére, és így van mit betenni a képre a stabilizációkor, de ugye ez digitális krop, az meg változtatja a látószöget, csak illene tudni róla.

2. Az érzékelő teljes szélességét használják videó rögzítésekor, és a stabilizálást real time rendereléssel és digitális pótlással oldják meg az előző képkockák alapján. Ennek iszonyat vas és energia igénye van, nem tartom valószínűnek. Viszont a látószög nem módosul.

kanyoszonik adatlap-képe
9
kanyoszonik

Peti.
Először tisztázni kéne, mi az öt tengely és mi az öt irány.
Mert itt van sok fogalomzavar.
Az olvasatomban az öt tengelyes stabilizálás a fényképezőgépeknél úgy valósul meg, hogy három tengelyen az optikán és két tengelyen az érzékelőn.
Hagyjuk most az optikát, maradjunk az érzékelőnél, ami két tengely.
Két megoldás létezik tudomásom szerint, mechanikus és digitális.
A mechanikus közismertebb, ez a szenzormozgatás.
A digitálisnál a szenzor fix és a kép "ugrál" össze-vissza, hogy azonos képpontok helyükre kerüljenek. Ez teljes szenzor méretre vetítve, képvágással jár.
Bocsánat, nem tudtam érthetőbbé leírni.
Ha tévedek javítsatok ki.

Peti- adatlap-képe
10

Ez nem optikai stabilizálás, itt csak szoftveres korrekció van a leírás alapján. Szeretik alkalmazni a marketingesek az 5 tengelynek a bal-jobb-fel-le-optikai tengellyel párhuzamos billentést. 5 szép nyilacska a prospektusban = 5 tengely, sajnos. Az elve az megvan nekem is, már régen használják más gyártók, többféle eszközben is, csak eddig nem reklámozták 4 tengelyesnek, csak simán stabilizálásnak. A második felvetésem nyilván fikció, de a fotós látószög akkor maradna meg videónál is.

Irházy Róbert (Birdie) adatlap-képe
Szerző11
Irházy Róbert (Birdie)

Nyilván a rögzített videó egy képkivágás a teljes képszélességből. Azt nem értem, hogy mit értesz az alatt, hogy illene tudni róla.. Rengeteg fényképezőgépnél van képkivágás videónál. Hogy csak egy példát említsek: Nikon D3400. Itt 50p-nél vagy 60p-nél mindenképpen van crop, míg 30p-nél nincs.
https://pixinfo.com/cikkek/kiprobaltuk-nikon-d3400-teszt/4/

Ennek ellenére specifikációban nincs nyoma annak, hogy videófelvételnél milyen képkivágással dolgozik a gép:

http://imaging.nikon.com/lineup/dslr/d3400/spec.htm

De jobbat mondok, még a használati útmutatójában sincs erre utalás, kizárólag csak a reference manualban.
http://download.nikonimglib.com/archive2/uUwBd00pBEMu02XTieR59PhW0E61/D3400RM_(En)01.pdf

Peti- adatlap-képe
12

Szökőévente egyszer ha videózok a fényképezőgépemmel, ezért a gépek eme hasznos funkciója hidegen hagy. Magamból indultam ki, szeretem kézben tartani és irányítani a dolgokat, és nagyon nem mindegy szerintem, hogy az a 18-55 ekv 27 vagy teszem azt 30. Azért ezt nem árt tudni, ha betéved az egyszeri DSLR videós egy szűkebb, zártabb térbe, pl szoba.

TAKIvill adatlap-képe
13

Nem ártani tudni valóban, de sajna f.gépeknél nem igen adják meg, pedig videokameráknál külön feltüntetik állóképre (fotóra) és mozgóképre (videóra) az ekv. gy.táv alakulását.

TAKIvill adatlap-képe
14

A digitális stabilizálás már régóta ismert és alkalmazott módszer, videokameráknál is előfordul. Ilyenkor nem a teljes képérzékelő felületet használják képalkotásra -ahogy írjátok is-, tehát képkivágással jár, amiből következően a látószög változik, szűkül. Ezt néha meg is adják oly módon, h fotó módban pl. 28mm ekv., míg videó üzemben pl. 35 mm ekv. az optika látószöge.
Akad tesztelő, aki ezeket a képkivágás mértékeket be is szokta mutatni.
A digitális stabilizálástól függetlenül is képkivágást alkalmaznak és csökken pl. a látószög 4k videózás esetében, aminek az okát én sem értem, de majd mindegyik f.gépnél így van.

A Samsung S7 mobilban meg pl. kettős stabilizátor van, létezik az optikai, + még bekapcsolható a szoftveres digitális is mellé.

TAKIvill adatlap-képe
15

Berakom ide is, h nagyobb, jobban látható méretű legyen a kép.
Kanyoszonik, közel 1 évvel ezelőtt már egyszer kitárgyaltuk ezt a képstabilizálás témakört. (Kár, h nem maradtak meg azok a – és persze a többi - hozzászólások itt a Pixinfon, de nekem megvannak!)
Igaz, ott akkor a digitális nem került szóba, de most bepótolhatjuk, mert az érzékelő eltolásosra ráhúzható.

Az alábbi kép ábráján látható a Panasonic féle 5 tengelyes dual-I.S. képstabilizáció, melyben 5 tengely mentén csak az érzékelő eltolásos tud működni (zölddel jelölve), amihez hozzájön az objektív optikai képstabija 2 tengellyel (kékkel jelölve).

https://pixinfo.com/hirek/2016/04/05/panasonic-lumix-dmc-gx80/ - innen származó kép:

Digitális (szoftveres) stabilizáció esetén a zölddel jelzett 5 tengelyből az 1-el és 2-el jelzett tengelyek kiesnek, mert ahhoz már térbeli elmozdulás kell, de a többi, a 3, 4, 5, tengelyek mentén, síkban, szoftveresen is lehet stabilizálni, ami 3 tengelyt jelent. A másik 2 tengely az objektívben levő optikai, ami történetesen pont megegyezik a kieső 1, 2 jelű, 2 db tengellyel.
Jelenleg ezt tudom elképzelni. Gondolom Canonéknál sincs ez másképp, de azért előfordulhat eltérés.

kanyoszonik adatlap-képe
16
kanyoszonik

Vettem, a z tengely körüli elforgást is külön tengelyben számítják.
Végeredményben jogos és síkban marad az érzékelő.