Képminőség
Képzaj
A lenti érzékenység tesztképeket a fényképezőgép kikapcsolt zajszűrésével készítettük.
A RAW fájlokat az Adobe Lightroom Classic CC v8.2.1-gyel konvertáltuk, alapbeállítások mellett, Adobe Standard színprofillal (sRGB színtérben). Sajnos a 2019 áprilisi frissítéssel érkezett EOS RP támogatás még nem kínál Camera Standard színprofilt.
A fotók EF 85mm f/1,8 objektívvel készültek (adapterrel).
Érzékenység – képzaj
Az eredeti RAW fájlok letölthetők:
ISO50,
ISO100,
ISO200,
ISO400,
ISO800,
ISO1600,
ISO3200,
ISO6400,
ISO12800,
ISO25600,
ISO51200,
ISO102400.
A szokásos ISO tesztképeink mellett azok 300 dpi-s 10×15 cm-es papírmérethez, vagyis 1228 pixel magasságúra átméretezett változatát is közzé tesszük, hiszen a fő célközönség, tudniillik a haladó amatőr fotósok vélhetően emlékképként ezt a méretet preferálják majd (igaz, manapság inkább a fotókönyv a divatosabb és persze látványosabb is, ahol nincsenek kőbe vésett szabvány méretek).
Érzékenység – képzaj; 10×15 cm-es papírképen (szimuláció)
Zajszűrés
A magas érzékenységen keletkező zaj szűréséhez a kikapcsolt módon kívül 3 értékre beállítható zajszűrést kínál a gép. A fenti „kikapcsolt”, azaz minimális szűrésen kívül standard és erős fokozat is választható, valamint statikus témáknál a több képes zajszűrés is elérhető, utóbbi RAW+JPEG-nél nem választható. A zajszűrés hatása természetesen főképp a nagyobb ISO értéken készült JPEG fotóknál érezhető.
Zajszűrés
- ISO100-off
- ISO100-low
- ISO100-std
- ISO100-high
- ISO100-multi
- ISO200-off
- ISO200-low
- ISO200-std
- ISO200-high
- ISO200-multi
- ISO400-off
- ISO400-low
- ISO400-std
- ISO400-high
- ISO400-multi
- ISO800-off
- ISO800-low
- ISO800-std
- ISO800-high
- ISO800-multi
- ISO1600-off
- ISO1600-low
- ISO1600-std
- ISO1600-high
- ISO1600-multi
- ISO3200-off
- ISO3200-low
- ISO3200-std
- ISO3200-high
- ISO3200-multi
- ISO6400-off
- ISO6400-low
- ISO6400-std
- ISO6400-high
- ISO6400-multi
- ISO12800-off
- ISO12800-low
- ISO12800-std
- ISO12800-high
- ISO12800-multi
- ISO25600-off
- ISO25600-low
- ISO25600-std
- ISO25600-high
- ISO25600-multi
- ISO51200-off
- ISO51200-low
- ISO51200-std
- ISO51200-high
- ISO51200-multi
- ISO102400-off
- ISO102400-low
- ISO102400-std
- ISO102400-high
- ISO102400-multi
- ISO100-off
- ISO100-low
- ISO100-std
- ISO100-high
- ISO100-multi
- ISO200-off
- ISO200-low
- ISO200-std
- ISO200-high
- ISO200-multi
- ISO400-off
- ISO400-low
- ISO400-std
- ISO400-high
- ISO400-multi
- ISO800-off
- ISO800-low
- ISO800-std
- ISO800-high
- ISO800-multi
- ISO1600-off
- ISO1600-low
- ISO1600-std
- ISO1600-high
- ISO1600-multi
- ISO3200-off
- ISO3200-low
- ISO3200-std
- ISO3200-high
- ISO3200-multi
- ISO6400-off
- ISO6400-low
- ISO6400-std
- ISO6400-high
- ISO6400-multi
- ISO12800-off
- ISO12800-low
- ISO12800-std
- ISO12800-high
- ISO12800-multi
- ISO25600-off
- ISO25600-low
- ISO25600-std
- ISO25600-high
- ISO25600-multi
- ISO51200-off
- ISO51200-low
- ISO51200-std
- ISO51200-high
- ISO51200-multi
- ISO102400-off
- ISO102400-low
- ISO102400-std
- ISO102400-high
- ISO102400-multi
- ISO100-off
- ISO100-low
- ISO100-std
- ISO100-high
- ISO100-multi
- ISO200-off
- ISO200-low
- ISO200-std
- ISO200-high
- ISO200-multi
- ISO400-off
- ISO400-low
- ISO400-std
- ISO400-high
- ISO400-multi
- ISO800-off
- ISO800-low
- ISO800-std
- ISO800-high
- ISO800-multi
- ISO1600-off
- ISO1600-low
- ISO1600-std
- ISO1600-high
- ISO1600-multi
- ISO3200-off
- ISO3200-low
- ISO3200-std
- ISO3200-high
- ISO3200-multi
- ISO6400-off
- ISO6400-low
- ISO6400-std
- ISO6400-high
- ISO6400-multi
- ISO12800-off
- ISO12800-low
- ISO12800-std
- ISO12800-high
- ISO12800-multi
- ISO25600-off
- ISO25600-low
- ISO25600-std
- ISO25600-high
- ISO25600-multi
- ISO51200-off
- ISO51200-low
- ISO51200-std
- ISO51200-high
- ISO51200-multi
- ISO102400-off
- ISO102400-low
- ISO102400-std
- ISO102400-high
- ISO102400-multi
- ISO100-off
- ISO100-low
- ISO100-std
- ISO100-high
- ISO100-multi
- ISO200-off
- ISO200-low
- ISO200-std
- ISO200-high
- ISO200-multi
- ISO400-off
- ISO400-low
- ISO400-std
- ISO400-high
- ISO400-multi
- ISO800-off
- ISO800-low
- ISO800-std
- ISO800-high
- ISO800-multi
- ISO1600-off
- ISO1600-low
- ISO1600-std
- ISO1600-high
- ISO1600-multi
- ISO3200-off
- ISO3200-low
- ISO3200-std
- ISO3200-high
- ISO3200-multi
- ISO6400-off
- ISO6400-low
- ISO6400-std
- ISO6400-high
- ISO6400-multi
- ISO12800-off
- ISO12800-low
- ISO12800-std
- ISO12800-high
- ISO12800-multi
- ISO25600-off
- ISO25600-low
- ISO25600-std
- ISO25600-high
- ISO25600-multi
- ISO51200-off
- ISO51200-low
- ISO51200-std
- ISO51200-high
- ISO51200-multi
- ISO102400-off
- ISO102400-low
- ISO102400-std
- ISO102400-high
- ISO102400-multi
RAW fájlok dinamika tartaléka
RAW képformátumban sokkal szabadabban alakíthatjuk fotóinkat, például az expozíció beállítása terén, alul- vagy felülexponált képeknél. Jó eséllyel a fényképek összes részlete visszanyerhető egy egyszerű szoftveres expozíció eltolással. Alulexponált képnél ez általában nagyobb világossági eltérés esetén is lehetséges, a sötét területek zajszintjének emelkedése és a részletesség csökkenésének árán. Túlexponált fotók esetén némileg kisebb a mozgásterünk, hiszen a kiégett területeken nehezebb visszahozni a részleteket.
Ebben a tesztben ennek próbálunk utánajárni az alulexponált és túlexponált RAW képek Lightroomban történt push és pull „hívása” segítségével.
Tesztünk talán legizgalmasabb része ez, hiszen a specifikációk alapján igen nagy a valószínűsége, hogy a Canon EOS RP az EOS 6D Mark II tükörreflexesben használt szenzort kapta meg, amelynél az erősen (min. 3 Fé-kel) alulexponált képek kivilágosítása után az átlagnál jóval magasabb képzajt kaptunk. Nyilvánvaló, hogy egy alulexponált fotó felhúzása során erősödik a képzaj, ám az EOS 6D Mark II-nél ez a szokásosnál is erősebb volt.
Tesztünk az mutatja, hogy itt sincs sokkal jobb helyzet, gyakorlatilag a képzaj ugyanúgy magas az erősen alulexponált és utólag korrigált képeken, viszont az EOS 6D Mark II-nél 5 Fé alulexponálás utáni korrekciónál erős kék zaj is keletkezett, amely viszont itt nincs meg.
A túlexponált képeknél a szokásos előnyt kaptuuk: 1,3 Fé még visszaállítható, még a világos bőrtónusoknál is (lásd sárga és rózsaszín spulnik), de 1 2/3 Fé túlexpó ezeken a területeken már visszaállíthatatlan hibát hozott (a sötétebb tónusok még ekkora túlexpozíciónál is menthetők).