Képminőség
Képzaj
A natív érzékenység ismét ISO200 és 6400 között állítható, akár 1/3 Fé lépésközökkel. JPEG formátumot használva beállítható az ISO100 is, de ennek dinamika-átfogása jóval gyengébb, mint ISO200-é, azaz hamarabb égnek ki a csúcsfények, közel használhatatlanná téve ezen érzékenységet. Az érzékenység tartomány tetején ISO12800, ISO25600 és ISO51200 is választható, de szintén csak JPEG-nél.
Szokás szerint az alábbi dobozban a gép JPEG képeit a legkisebb zajszűréssel készítettük, a RAW fájlokat pedig Adobe Lightroom v5.7-ben konvertáltuk alapbeállítások mellett.
Érzékenység – képzaj
ISO100; F6,4 1/2 mp
ISO200; F6,4 1/4 mp
ISO200; F6,4 1/4 mp; Adobe Lightroom v5.7
ISO400; F6,4 1/8 mp
ISO400; F6,4 1/8 mp; Adobe Lightroom v5.7
ISO800; F6,4 1/15 mp
ISO800; F6,4 1/15 mp; Adobe Lightroom v5.7
ISO1600; F6,4 1/30 mp
ISO1600; F6,4 1/30 mp; Adobe Lightroom v5.7
ISO3200; F6,4 1/60 mp
ISO3200; F6,4 1/60 mp; Adobe Lightroom v5.7
ISO6400; F6,4 1/125 mp
ISO6400; F6,4 1/125 mp; Adobe Lightroom v5.7
ISO12800; F6,4 1/250 mp
ISO25600; F6,4 1/500 mp
ISO51200; F6,4 1/1000 mp
ISO100; F6,4 1/2 mp
ISO200; F6,4 1/4 mp
ISO200; F6,4 1/4 mp; Adobe Lightroom v5.7
ISO400; F6,4 1/8 mp
ISO400; F6,4 1/8 mp; Adobe Lightroom v5.7
ISO800; F6,4 1/15 mp
ISO800; F6,4 1/15 mp; Adobe Lightroom v5.7
ISO1600; F6,4 1/30 mp
ISO1600; F6,4 1/30 mp; Adobe Lightroom v5.7
ISO3200; F6,4 1/60 mp
ISO3200; F6,4 1/60 mp; Adobe Lightroom v5.7
ISO6400; F6,4 1/125 mp
ISO6400; F6,4 1/125 mp; Adobe Lightroom v5.7
ISO12800; F6,4 1/250 mp
ISO25600; F6,4 1/500 mp
ISO51200; F6,4 1/1000 mp
ISO100; F6,4 1/2 mp
ISO200; F6,4 1/4 mp
ISO200; F6,4 1/4 mp; Adobe Lightroom v5.7
ISO400; F6,4 1/8 mp
ISO400; F6,4 1/8 mp; Adobe Lightroom v5.7
ISO800; F6,4 1/15 mp
ISO800; F6,4 1/15 mp; Adobe Lightroom v5.7
ISO1600; F6,4 1/30 mp
ISO1600; F6,4 1/30 mp; Adobe Lightroom v5.7
ISO3200; F6,4 1/60 mp
ISO3200; F6,4 1/60 mp; Adobe Lightroom v5.7
ISO6400; F6,4 1/125 mp
ISO6400; F6,4 1/125 mp; Adobe Lightroom v5.7
ISO12800; F6,4 1/250 mp
ISO25600; F6,4 1/500 mp
ISO51200; F6,4 1/1000 mp
ISO100; F6,4 1/2 mp
ISO200; F6,4 1/4 mp
ISO200; F6,4 1/4 mp; Adobe Lightroom v5.7
ISO400; F6,4 1/8 mp
ISO400; F6,4 1/8 mp; Adobe Lightroom v5.7
ISO800; F6,4 1/15 mp
ISO800; F6,4 1/15 mp; Adobe Lightroom v5.7
ISO1600; F6,4 1/30 mp
ISO1600; F6,4 1/30 mp; Adobe Lightroom v5.7
ISO3200; F6,4 1/60 mp
ISO3200; F6,4 1/60 mp; Adobe Lightroom v5.7
ISO6400; F6,4 1/125 mp
ISO6400; F6,4 1/125 mp; Adobe Lightroom v5.7
ISO12800; F6,4 1/250 mp
ISO25600; F6,4 1/500 mp
ISO51200; F6,4 1/1000 mp
Az eredeti RAW fájlok letölthetők:
ISO200,
ISO400,
ISO800,
ISO1600,
ISO3200,
ISO6400.
A szokásos ISO tesztképeink mellett azok 300 dpi-s 10×15 cm-es papírmérethez, vagyis 1228 pixel magasságúra átméretezett változatát is közzé tesszük. Digitális laborban ugyanis ekkora papírmérethez ekkora felbontású képet hoz létre a laborgép. A lent látható képeken tehát azt ellenőrizhetjük, hogy egy 10×15 cm-es papírkép nagyító alatt hogyan nézne ki.
Érzékenység – képzaj; 10×15 cm-es papírképen (szimuláció)
ISO100; F6,4 1/2 mp
ISO200; F6,4 1/4 mp
ISO200; F6,4 1/4 mp; Adobe Lightroom v5.7
ISO400; F6,4 1/8 mp
ISO400; F6,4 1/8 mp; Adobe Lightroom v5.7
ISO800; F6,4 1/15 mp
ISO800; F6,4 1/15 mp; Adobe Lightroom v5.7
ISO1600; F6,4 1/30 mp
ISO1600; F6,4 1/30 mp; Adobe Lightroom v5.7
ISO3200; F6,4 1/60 mp
ISO3200; F6,4 1/60 mp; Adobe Lightroom v5.7
ISO6400; F6,4 1/125 mp
ISO6400; F6,4 1/125 mp; Adobe Lightroom v5.7
ISO12800; F6,4 1/250 mp
ISO25600; F6,4 1/500 mp
ISO51200; F6,4 1/1000 mp
ISO100; F6,4 1/2 mp
ISO200; F6,4 1/4 mp
ISO200; F6,4 1/4 mp; Adobe Lightroom v5.7
ISO400; F6,4 1/8 mp
ISO400; F6,4 1/8 mp; Adobe Lightroom v5.7
ISO800; F6,4 1/15 mp
ISO800; F6,4 1/15 mp; Adobe Lightroom v5.7
ISO1600; F6,4 1/30 mp
ISO1600; F6,4 1/30 mp; Adobe Lightroom v5.7
ISO3200; F6,4 1/60 mp
ISO3200; F6,4 1/60 mp; Adobe Lightroom v5.7
ISO6400; F6,4 1/125 mp
ISO6400; F6,4 1/125 mp; Adobe Lightroom v5.7
ISO12800; F6,4 1/250 mp
ISO25600; F6,4 1/500 mp
ISO51200; F6,4 1/1000 mp
ISO100; F6,4 1/2 mp
ISO200; F6,4 1/4 mp
ISO200; F6,4 1/4 mp; Adobe Lightroom v5.7
ISO400; F6,4 1/8 mp
ISO400; F6,4 1/8 mp; Adobe Lightroom v5.7
ISO800; F6,4 1/15 mp
ISO800; F6,4 1/15 mp; Adobe Lightroom v5.7
ISO1600; F6,4 1/30 mp
ISO1600; F6,4 1/30 mp; Adobe Lightroom v5.7
ISO3200; F6,4 1/60 mp
ISO3200; F6,4 1/60 mp; Adobe Lightroom v5.7
ISO6400; F6,4 1/125 mp
ISO6400; F6,4 1/125 mp; Adobe Lightroom v5.7
ISO12800; F6,4 1/250 mp
ISO25600; F6,4 1/500 mp
ISO51200; F6,4 1/1000 mp
ISO100; F6,4 1/2 mp
ISO200; F6,4 1/4 mp
ISO200; F6,4 1/4 mp; Adobe Lightroom v5.7
ISO400; F6,4 1/8 mp
ISO400; F6,4 1/8 mp; Adobe Lightroom v5.7
ISO800; F6,4 1/15 mp
ISO800; F6,4 1/15 mp; Adobe Lightroom v5.7
ISO1600; F6,4 1/30 mp
ISO1600; F6,4 1/30 mp; Adobe Lightroom v5.7
ISO3200; F6,4 1/60 mp
ISO3200; F6,4 1/60 mp; Adobe Lightroom v5.7
ISO6400; F6,4 1/125 mp
ISO6400; F6,4 1/125 mp; Adobe Lightroom v5.7
ISO12800; F6,4 1/250 mp
ISO25600; F6,4 1/500 mp
ISO51200; F6,4 1/1000 mp
Zajszűrés
Az X100T öt zajszűrési fokozatot kínál -2 és +2 értékek között. A szűrés kikapcsolása nem lehetséges. Mint említettük, az előző táblázatban a legalacsonyabb zajszűréssel készült képeket közöltük, a következőben pedig megvizsgálhatjuk a normál (0 erősség) és a legmagasabb (+2 erősség) beállítás hatását is. A további tesztfotóknál 0, azaz alapbeállítást használtunk (lásd tesztfotók között a templomi sorozatot).
RAW fájlok dinamika tartaléka
RAW képformátumban sokkal szabadabban alakíthatjuk fotóinkat, például az expozíció beállítása terén, alul- vagy felülexponált képeknél. Jó eséllyel a fényképek összes részlete visszanyerhető egy egyszerű szoftveres expozíció eltolással. Alulexponált képnél ez általában nagyobb világossági eltérés esetén is lehetséges, a sötét területek zajszintjének és részletességének veszélyeztetésével. Túlexponált fotók esetén némileg kisebb a mozgásterünk, hiszen a kiégett területeken nehezebb visszahozni a részleteket.
E tesztünkben ennek próbálunk utánajárni az alulexponált és túlexponált RAW képek Lightroomban történt push és pull „hívása” segítségével.
Az érzékenységet ezúttal is ISO1600-ra állítottuk. Próbánk során azt tapasztaltuk, hogy nagyjából 1 1/3 (1,33) fényérték túlexpozíció már RAW formátumnál is kezd visszaállíthatatlan károsodást okozni, főképp a világos sárga és rózsaszín (esetleg bőrszín) esetében.
Push és pull „hívása”, dinamika tartalék alul- és túlexponált képeken (ISO1600 – RAW)