Különlegességek
Optikai stabilizátor
Ugyanaz a gyújtótávolság tartomány és ugyanaz a stabilizátor, mint az elődben, mely hasonlóan kiemelkedő hatásfokkal teljesít. Az elődnél írtak tehát tökéletesen illenek a DMC-FZ200-ra is.
Ismét a Panasonic legfejlettebb POWER O.I.S. stabilizátorát üdvözölhetjük a gépben, melyhez egyetlen üzemmódot kapunk, a teljes rendszer ki- és bekapcsolásának lehetőségével. Akad azonban egy különleges mód is, a videózásnál automatikusan bekapcsoló Aktív stabilizáció, mely sokkal finomabb képmozgást tesz lehetővé.
A POWER O.I.S sokkal hatásosabban egyenlíti ki az alacsony frekvenciás képremegésből adódó életlenséget, ilyen például az emberi légzés, szívdobogás keltette nagyon apró elmozdulás. A gyártó 2,6x jobb hatásfokot ígért, ami elsőre hihetetlennek tűnt, a gyakorlatban azonban meg kellett állapítanunk, hogy van benne igazság. A régi modellekben (FZ150 előtt) használt MEGA O.I.S-nél általában 1,5 fényértéknyi előnyt mértünk, itt ennek akár dupláját is.
Méréseinket ekvivalens 600mm-es gyújtótávolságnál végeztük. Ennél az értéknél, stabilizátor nélkül, már legalább 1/640 mp ajánlott a biztos kézben tartáshoz, de mint a grafikonon látszik a képek 10%-a így is életlen lett. 1/125mp-es záridőtől már nem sikerült éles képet készítenünk ekkora zoomnál, a stabilizátor bekapcsolásával azonban minden kép éles maradt ezen záridővel is. A POWER O.I.S. rövidebb záridők esetén kb. 2 1/3 fényérték előnyt jelentett, hosszabbaknál pedig még hatásosabbnak bizonyult és bár nem tartósan, de egy esetben elérte a 4 Fé-t is, ami kiváló teljesítmény.
Kreatív vezérlés
Ismét megkapjuk a Kreatív vezérlés üzemmódot, méghozzá a főtárcsán és jelentősen kibővítve. Nyolc beállítás helyett most 14 jár, melyekkel már a fotózás előtt érdekes effektussal gazdagítható a kép. Újdonságként jelenik meg az Alulexponálás, Dinamikus monokróm, Hatásos művészet, Keresztbehívás, Csillagszűrő, és Szín egy pontban effektus. Többségüknél még az erősséget is befolyásolhatjuk a hátsó vezérlőtárcsa lenyomása után. Az intelligens automata módokhoz hasonlóan szinte az összes beállításban elérhetjük a képvilágosság és a háttérelmosás változtatását.
A Kreatív vezérlés effektusok nem csak állóképeknél de videó módban is beállíthatók. Újdonság a mentett képek lejátszásakor választható Kreatív retusálás funkció, melynél utólag húzhatjuk a kívánt képhatást fotónkra.
Kreatív vezérlés (fotóeffektusok)
Intelligens dinamika
A Panasonic gépeitől már megszokhattuk, hogy csupa „intelligens” szolgáltatást kínálnak, ami náluk az automatikus szinonimája. Ilyen az Intelligens dinamika funkció is, mely egyszerűen csak i.dinamikusként szerepel a menüben. Kikapcsolt állásán kívül további három erősségi fokozatot kapunk, melyek segítségével anélkül világosíthatunk a kép árnyékos részein, hogy a csúcsfények kiégnének. A három állás hatása az alábbi táblázatban tekinthető meg.
Panorámakép mód
A témamódok (vagy Panasonic nyelven Motívumprogramok) között kutakodva több érdekességre bukkanhatunk. A korábbi egyszerű Panorámasegéd helyett most a nem igazán figyelemfelkeltő nevű Panorámakép program fogad. Pedig ezúttal megújult, automatikus panoráma összefűzést kapunk. Csupán a négyféle pásztázási irány egyikét kell megadnunk, majd az exponáló gombot nyomva tartva folyamatosan ebbe az irányba mozgatnunk a fényképezőgépet. A készülék gyors sorozatot készít közben és azonnal össze is fűzi a fotókat egy széles panorámaképpé.
Egyetlen hátránya, hogy a képméret meglehetősen kicsi. A szélesség attól függ, meddig húzzuk a gépet, de a magasság normál gépállásban csak 850, portré állásban pedig 1130 pixel körüli, ugyanis utólag automatikusan vág a fotóból a gép.
HDR
Szintén a témaprogramok közül választható ki az új HDR mód, mely hasonló, de erősebb hatást kínál mint az intelligens dinamika mód, hátránya viszont, hogy nem szabályozhatjuk. A gép három gyors fotót készít a témáról, majd ezeket egyesítve hoz létre egy végleges képet, melyen kevésbé égnek ki a csúcsfények és világosabbak az árnyékok. Ha a téma nem mozog használhatjuk zajszűrésre is, hiszen a három egyesített fotó még ISO100-ban is jóval kevesebb zajt mutat, mint normál társai.
Ablakon át mód
Hasonló témamóddal még nem találkoztam más fényképezőgépekben, így kíváncsian vártam mit tud ez a valóban hasznosnak ígérkező program. Az alábbi két fotót ablaküvegen keresztül készítettem. A bal oldali az egyik normál üzemmódban, a jobb oldali viszont az új Ablakon át témamódban készült. A friss témaprogram papírforma szerint dolgozik, vagyis a plusz üvegfelület élességet és kontrasztot rontó hatását próbálja ellensúlyozni azzal, hogy mindkettőn emel egy kicsit.