Kipróbáltuk: Panasonic Lumix DMC-FZ300 teszt

1

Képminőség

A gép érzékenysége ISO100 és ISO6400 között választható, 1 vagy 1/3 Fé lépésekben. A zajszűrés -5..+5 között, összesen 11 értékre állítható. A lenti képeket a gép -5-ös, azaz minimális zajszűrésével készítettük, a RAW fájlokat Adobe Lightroom v6.2.1-gyel, alapbeállításokkal konvertáltuk.

Érzékenység – képzaj



ISO100; F5,6 1/5 mp


ISO100; F5,6 1/5 mp; Adobe Lightroom v6.2.1


ISO200; F5,6 1/10 mp


ISO200; F5,6 1/10 mp; Adobe Lightroom v6.2.1


ISO400; F5,6 1/20 mp


ISO400; F5,6 1/20 mp; Adobe Lightroom v6.2.1


ISO800; F5,6 1/40 mp


ISO800; F5,6 1/40 mp; Adobe Lightroom v6.2.1


ISO1600; F5,6 1/80 mp


ISO1600; F5,6 1/80 mp; Adobe Lightroom v6.2.1


ISO3200; F5,6 1/160 mp


ISO3200; F5,6 1/160 mp; Adobe Lightroom v6.2.1


ISO6400; F5,6 1/320 mp


ISO6400; F5,6 1/320 mp; Adobe Lightroom v6.2.1


ISO100; F5,6 1/5 mp


ISO100; F5,6 1/5 mp; Adobe Lightroom v6.2.1


ISO200; F5,6 1/10 mp


ISO200; F5,6 1/10 mp; Adobe Lightroom v6.2.1


ISO400; F5,6 1/20 mp


ISO400; F5,6 1/20 mp; Adobe Lightroom v6.2.1


ISO800; F5,6 1/40 mp


ISO800; F5,6 1/40 mp; Adobe Lightroom v6.2.1


ISO1600; F5,6 1/80 mp


ISO1600; F5,6 1/80 mp; Adobe Lightroom v6.2.1


ISO3200; F5,6 1/160 mp


ISO3200; F5,6 1/160 mp; Adobe Lightroom v6.2.1


ISO6400; F5,6 1/320 mp


ISO6400; F5,6 1/320 mp; Adobe Lightroom v6.2.1


ISO100; F5,6 1/5 mp


ISO100; F5,6 1/5 mp; Adobe Lightroom v6.2.1


ISO200; F5,6 1/10 mp


ISO200; F5,6 1/10 mp; Adobe Lightroom v6.2.1


ISO400; F5,6 1/20 mp


ISO400; F5,6 1/20 mp; Adobe Lightroom v6.2.1


ISO800; F5,6 1/40 mp


ISO800; F5,6 1/40 mp; Adobe Lightroom v6.2.1


ISO1600; F5,6 1/80 mp


ISO1600; F5,6 1/80 mp; Adobe Lightroom v6.2.1


ISO3200; F5,6 1/160 mp


ISO3200; F5,6 1/160 mp; Adobe Lightroom v6.2.1


ISO6400; F5,6 1/320 mp


ISO6400; F5,6 1/320 mp; Adobe Lightroom v6.2.1


ISO100; F5,6 1/5 mp


ISO100; F5,6 1/5 mp; Adobe Lightroom v6.2.1


ISO200; F5,6 1/10 mp


ISO200; F5,6 1/10 mp; Adobe Lightroom v6.2.1


ISO400; F5,6 1/20 mp


ISO400; F5,6 1/20 mp; Adobe Lightroom v6.2.1


ISO800; F5,6 1/40 mp


ISO800; F5,6 1/40 mp; Adobe Lightroom v6.2.1


ISO1600; F5,6 1/80 mp


ISO1600; F5,6 1/80 mp; Adobe Lightroom v6.2.1


ISO3200; F5,6 1/160 mp


ISO3200; F5,6 1/160 mp; Adobe Lightroom v6.2.1


ISO6400; F5,6 1/320 mp


ISO6400; F5,6 1/320 mp; Adobe Lightroom v6.2.1

Az eredeti RAW fájlok letölthetők:
ISO100,
ISO200,
ISO400,
ISO800,
ISO1600,
ISO3200,
ISO6400.

A szokásos ISO tesztképeink mellett azok 300 dpi-s 10×13 cm-es papírmérethez, vagyis 1228 pixel magasságúra átméretezett változatát is közzé tesszük. Digitális laborban ugyanis ekkora papírmérethez ekkora felbontású képet hoz létre a laborgép.
A lent látható képeken tehát azt ellenőrizhetjük, hogy egy 10×13 cm-es papírkép nagyító alatt hogyan nézne ki.
A valós képminőség teszteléséhez érdemes megnyitni a teljes képet, s egy 10×13 cm-es papírképpel a kezünkben addig távolodni a monitortól, hogy nagyjából hasonló méretet lássunk, mint a kezünkben lévő fotó.

Érzékenység – képzaj; 10×13 cm-es papírképen (szimuláció)



ISO100; F5,6 1/5 mp


ISO100; F5,6 1/5 mp; Adobe Lightroom v6.2.1


ISO200; F5,6 1/10 mp


ISO200; F5,6 1/10 mp; Adobe Lightroom v6.2.1


ISO400; F5,6 1/20 mp


ISO400; F5,6 1/20 mp; Adobe Lightroom v6.2.1


ISO800; F5,6 1/40 mp


ISO800; F5,6 1/40 mp; Adobe Lightroom v6.2.1


ISO1600; F5,6 1/80 mp


ISO1600; F5,6 1/80 mp; Adobe Lightroom v6.2.1


ISO3200; F5,6 1/160 mp


ISO3200; F5,6 1/160 mp; Adobe Lightroom v6.2.1


ISO6400; F5,6 1/320 mp


ISO6400; F5,6 1/320 mp; Adobe Lightroom v6.2.1


ISO100; F5,6 1/5 mp


ISO100; F5,6 1/5 mp; Adobe Lightroom v6.2.1


ISO200; F5,6 1/10 mp


ISO200; F5,6 1/10 mp; Adobe Lightroom v6.2.1


ISO400; F5,6 1/20 mp


ISO400; F5,6 1/20 mp; Adobe Lightroom v6.2.1


ISO800; F5,6 1/40 mp


ISO800; F5,6 1/40 mp; Adobe Lightroom v6.2.1


ISO1600; F5,6 1/80 mp


ISO1600; F5,6 1/80 mp; Adobe Lightroom v6.2.1


ISO3200; F5,6 1/160 mp


ISO3200; F5,6 1/160 mp; Adobe Lightroom v6.2.1


ISO6400; F5,6 1/320 mp


ISO6400; F5,6 1/320 mp; Adobe Lightroom v6.2.1


ISO100; F5,6 1/5 mp


ISO100; F5,6 1/5 mp; Adobe Lightroom v6.2.1


ISO200; F5,6 1/10 mp


ISO200; F5,6 1/10 mp; Adobe Lightroom v6.2.1


ISO400; F5,6 1/20 mp


ISO400; F5,6 1/20 mp; Adobe Lightroom v6.2.1


ISO800; F5,6 1/40 mp


ISO800; F5,6 1/40 mp; Adobe Lightroom v6.2.1


ISO1600; F5,6 1/80 mp


ISO1600; F5,6 1/80 mp; Adobe Lightroom v6.2.1


ISO3200; F5,6 1/160 mp


ISO3200; F5,6 1/160 mp; Adobe Lightroom v6.2.1


ISO6400; F5,6 1/320 mp


ISO6400; F5,6 1/320 mp; Adobe Lightroom v6.2.1


ISO100; F5,6 1/5 mp


ISO100; F5,6 1/5 mp; Adobe Lightroom v6.2.1


ISO200; F5,6 1/10 mp


ISO200; F5,6 1/10 mp; Adobe Lightroom v6.2.1


ISO400; F5,6 1/20 mp


ISO400; F5,6 1/20 mp; Adobe Lightroom v6.2.1


ISO800; F5,6 1/40 mp


ISO800; F5,6 1/40 mp; Adobe Lightroom v6.2.1


ISO1600; F5,6 1/80 mp


ISO1600; F5,6 1/80 mp; Adobe Lightroom v6.2.1


ISO3200; F5,6 1/160 mp


ISO3200; F5,6 1/160 mp; Adobe Lightroom v6.2.1


ISO6400; F5,6 1/320 mp


ISO6400; F5,6 1/320 mp; Adobe Lightroom v6.2.1

Zajszűrés

A zajszűrés lehetséges 11 értéke közül megnéztük a minimumot, a normál értéket és a maximumot is. Utóbbi már valóban nagyon erős zajszűrést jelent, ahol a részletekből is sok elvész.

RAW fájlok dinamika tartaléka

RAW képformátumot használva sokkal szabadabban alakíthatjuk fotóinkat, nem csak a fehéregyensúly utólagos beállítása pofonegyszerű, de olyan fotózási hibák is javíthatók, mint például az expozíció beállítása, alul- vagy túlexponált képeknél. Jó eséllyel a fényképek összes részlete visszanyerhető egy egyszerű szoftveres expozíció eltolással. Alulexponált képnél ez általában nagyobb világossági eltérés esetén is lehetséges, a sötét területek zajszintjének és részletességének veszélyeztetésével. Túlexponált fotók esetén némileg kisebb a mozgásterünk, hiszen a kiégett területeken nehezebb visszahozni a részleteket.

E tesztünkben ennek próbálunk utánajárni az alulexponált és túlexponált RAW képek Lightroomban történt push és pull „hívása” segítségével.

Mivel kis méretű szenzorral, ebből adódóan kis méretű pixelekkel gazdálkodhatunk, a dinamika-átfogás nem túl nagy, s ez a RAW tartalékában is jelentkezik. 1 Fé túlexpozíciót már bizonyos esetekben nem lehet veszteség nélkül visszahúzni (főként a bőrszín, illetve a rózsaszín, valamint a sárga lehet a problémás, s már 0,7Fé túlexpozíciónál kezd jelentkezni ez a probléma). Most ISO1600 mellett megnézük az ISO100 alapérzékenységet is, de hasonló tapasztalatokat kaptunk mindkét esetben.

Push és pull “hívás”, dinamika tartalék alul- és túlexponált képeken (RAW)



ISO100; 2 Fé alulexponálás korrekciója


ISO100; 1 Fé alulexponálás korrekciója


ISO100; eredendően helyes expozíció


ISO100; 1/3 Fé túlexponálás korrekciója


ISO100; 2/3 Fé túlexponálás korrekciója


ISO100; 1 Fé túlexponálás korrekciója


ISO100; 1 1/3 Fé túlexponálás korrekciója


ISO1600; 2 Fé alulexponálás korrekciója


ISO1600; 1 Fé alulexponálás korrekciója


ISO1600; eredendően helyes expozíció


ISO1600; 1/3 Fé túlexponálás korrekciója


ISO1600; 2/3 Fé túlexponálás korrekciója


ISO1600; 1 Fé túlexponálás korrekciója


ISO1600; 1 1/3 Fé túlexponálás korrekciója


ISO100; 2 Fé alulexponálás korrekciója


ISO100; 1 Fé alulexponálás korrekciója


ISO100; eredendően helyes expozíció


ISO100; 1/3 Fé túlexponálás korrekciója


ISO100; 2/3 Fé túlexponálás korrekciója


ISO100; 1 Fé túlexponálás korrekciója


ISO100; 1 1/3 Fé túlexponálás korrekciója


ISO1600; 2 Fé alulexponálás korrekciója


ISO1600; 1 Fé alulexponálás korrekciója


ISO1600; eredendően helyes expozíció


ISO1600; 1/3 Fé túlexponálás korrekciója


ISO1600; 2/3 Fé túlexponálás korrekciója


ISO1600; 1 Fé túlexponálás korrekciója


ISO1600; 1 1/3 Fé túlexponálás korrekciója


ISO100; 2 Fé alulexponálás korrekciója


ISO100; 1 Fé alulexponálás korrekciója


ISO100; eredendően helyes expozíció


ISO100; 1/3 Fé túlexponálás korrekciója


ISO100; 2/3 Fé túlexponálás korrekciója


ISO100; 1 Fé túlexponálás korrekciója


ISO100; 1 1/3 Fé túlexponálás korrekciója


ISO1600; 2 Fé alulexponálás korrekciója


ISO1600; 1 Fé alulexponálás korrekciója


ISO1600; eredendően helyes expozíció


ISO1600; 1/3 Fé túlexponálás korrekciója


ISO1600; 2/3 Fé túlexponálás korrekciója


ISO1600; 1 Fé túlexponálás korrekciója


ISO1600; 1 1/3 Fé túlexponálás korrekciója


ISO100; 2 Fé alulexponálás korrekciója


ISO100; 1 Fé alulexponálás korrekciója


ISO100; eredendően helyes expozíció


ISO100; 1/3 Fé túlexponálás korrekciója


ISO100; 2/3 Fé túlexponálás korrekciója


ISO100; 1 Fé túlexponálás korrekciója


ISO100; 1 1/3 Fé túlexponálás korrekciója


ISO1600; 2 Fé alulexponálás korrekciója


ISO1600; 1 Fé alulexponálás korrekciója


ISO1600; eredendően helyes expozíció


ISO1600; 1/3 Fé túlexponálás korrekciója


ISO1600; 2/3 Fé túlexponálás korrekciója


ISO1600; 1 Fé túlexponálás korrekciója


ISO1600; 1 1/3 Fé túlexponálás korrekciója