Kipróbáltuk: Panasonic Lumix DMC-GH1 teszt

0
816

Különlegességek

Film mód (képi üzemmódok)

Ha a képek színezetén, vagy kontrasztján szeretnénk módosítani, a legegyszerűbb, ha képi üzemmódot váltunk. Ezt a Film Mode gomb megnyomásával tehetjük meg, ahol jópár előre “programozott” mód közül választhatunk. Ezen felül az adott módban saját magunk is megváltoztathatjuk a kontraszt, színtelítettség, élesítés és zajcsökkentés mértékét.
Nézzük elsőként az alap filmmódokat, utána térjünk át a többi paraméterre.

Film mód



Standard


Dynamic


Nature


Smooth


Nostalgic


Vibrant


B&W standard


B&W Dynamic


B&W Smooth

Kontraszt

A kontraszt paraméterét -2..+2 közé állíthatjuk be, a hatás viszonylag visszafogott.

Kontraszt

Színtelítettség

Szintén -2 és +2 közé állíthatjuk a színtelítettséget is. A szaturáció módosítása a két szélsőértéken is minimális, itt is jobb lett volna kicsit tágabb határt (s egyben több lépcsőt) kínálni.

Színtelítettség

Képkeménység / élesítés

Az élesítés mértékét szintúgy -2..+2 között állíthatjuk, amely hasonlóan az előző paraméterekhez, minimális változást okoz.

Élesítés

Intelligens expozíció

A kezelési útmutató szerint az intelligens expozíció a témától és megvilágítástól függően módosítja a kontrasztot és az expozíciót. Szokásos dinamika-játék tesztelésre szolgáló szárazvirág kompozíciónk ez esetben nem hozott látványos eredményt, így azt bemutatásra nem is tartjuk alkalmasnak.

Vörösszem korrekció

A fényképezőgép elviekben képes a vakus fotózás után automatikusan javítani a vörös szemeket, ezt azonban nekünk nem sikerült elérni, utólag pedig már nem lehet korrigálni a gépen belül. Jó volna az utólagos javítás lehetőségét is beépíteni, ahogy az már sok-sok gépben megtalálható. Nem biztos, hogy fotózás előtt éppen eszünkben van, hogy vörösszem digitális korrekciót kérjünk, a megismételhetetlen pillanat esetén a világító nyusziszemek viszont zavaróak lehetnek. Az utólagos korrekciót mindenképpen hasznosnak tartanánk.