Címlap 2008

Archívum

Röviden: CBL Lens teszt

Annak ellenére, hogy nem beszélünk róla nap mint nap, a fehér egyensúly állítás a fotózás és a videózás egyik mindennapi problémája. Persze nem kell túldimenzionálni, hiszen a fényképezőgépek automatikája, illetve a kézi beállítás lehetősége az esetek többségében megfelelően kisegíti a fotóst, de az elérhető kiegészítők sora azt sugallja, hogy lehetne a beépített megoldásnál jobbat is biztosítani.

Röviden: Vosonic VP8860 teszt

Vannak olyan termékkategóriák, amelyeknél nehéz elképzelni, hogy egyik évről a másikra lehet komoly újdonságokkal előállni. Ilyen szerintem a mobil háttértárak kategóriája is. A Vosonic VP8860 specifikációját megnézve azonban gyorsan rá kellett jönnöm, hogy a piacot figyelve, az igényeket meghallgatva a gyártók képesek még a fejlesztésre. A Vosonic jelenlegi csúcsmodellje az adatmentő/adattároló eszközön túl komplett médiaközpontként is funkcionálhat.

Exkluzív: Nikon D700

Ha túl nagy és nehéz a D3, de kellene a nagyobb érzékelő, ami a D300-ból kimaradt, akkor kerül a képbe a Nikon ma bejelentett újdonsága a Nikon D700. Az FX formátumú fényképezőgép lényegében azt tudja, amit a csúcsmodell, de azért nem volt teljesen kompromisszummentes a diéta. Ma reggel a bejelentés után megnéztük, hogy miről kell lemondania annak, aki a D3 helyett az új D700-ast választja

Új érzékelő technológia pankromatikus pixelekkel a Kodaktól

A digitális fényképezőgépek egyik legfontosabb alapeleme a képérzékelő. Hosszú évek teltek el anélkül, hogy bármi forradalmi áttörés történt volna. A Foveon X3 három rétegű szenzora ígéretesnek tűnt, bár a Sigma SD14 nem minden tekintetben váltotta be a hozzá fűzött reményeket. A Foveon által keltett hullámok lassan elhaltak, s a digitális képalkotás fejlesztésével kapcsolatban ismét csak az állóvíz szó juthatott eszünkbe. Ám jött a Kodak és nagy követ hajított ebbe a pocsolyába.

Röviden: Vosonic VP8390 teszt

Nem egészen egy éve tette tiszteletét nálunk a Vosonic VP8360, amelyet már akkor sem mertünk mobil háttértárnak csúfolni, hisz annál sokkal többet nyújtott. Ezzel a jelzővel az VP8390-et is felesleges illetnünk, hiszen biztos megsértődne. Leginkább a multimédia lejátszó és háttértár megnevezés illik rá. Minderről a 120 GB kapacitású, kártyaolvasóval egybeépített HDD, a kiváló OLED kijelző, és a napjainkban leginkább elterjedt multimédia formátumok támogatása gondoskodik.

Fakulásteszt

Szeretné 50 év múlva unokái körében nézegetni a ma készült szép, színes fotóit? Ha igen, akkor jobban teszi, ha odafigyel hogy hogyan dolgoztatja ki a képeket. Bár a nyomtatógyártók 100, néhol 200 évnél is hosszabb színtartósságot ígérnek, érdemes elolvasni az apró betűs lábjegyzetet is. Azokat a számokat általában csak akkor garantálják, ha a képet albumban, fénytől, hőtől és levegőtől elzárt helyen tároljuk. Mivel nincs több mint 200 évünk arra, hogy megtudjuk melyik kép tartja meg az ígért ideig a színeit, egy nem tudományos, de mégis nagyon látványos tesztbe fogtunk.

Kipróbáltuk: CCD pormentesítés, szenzortisztítás teszt

Ma már több gyártó is kínál olyan digitális tükörreflexes fényképezőgépet, amelyben szenzor tisztítás funkció is megtalálható. Sokakban, így bennünk is felmerült a kérdés: vajon az egyes módszerek mennyire hatékonyak, van-e különbség a gyártók megoldásai között, s legfőképp: kidobhatjuk-e a körtefecskendőt?

Kipróbáltuk: Canon Selphy ES-1 teszt

A Selphy CP sorozat felfrissítése mellett a Canon egy új, ES jelzésű családot is útjára indított a tavalyi Photokinán. Az ES-1 egy új ötlettől vezérelve függőleges kialakítású, lapadagolóval integrált festékkazettával, nagy méretű LCD-vel és különleges papírvezető művel. A modern külső modern belsőt is rejt, a nyomtató felbontása ugyanis 300×600 dpi, mely a hőszublimációsok között átlag feletti érték.

Exkluzív: Panasonic Lumix DMC-L1

Be kell vallanom, már a tavaszi Lumix szemináriumra is úgy utaztam el, hogy ott biztosan kipróbálhatjuk majd az L1-et. A nagyon egyedi, de mégis ígéretes külsővel mézesmadzagként használt DMC-L1-ből azonban még csak kiállított példány sem volt a rendezvényen. A készüléket először (ugyan ott is csak üveggömbben) az orlandói PMA kiállításon láttam, ahol a körülöttem állók majdnem mind a konkurens gyártók standjáról érkeztek.

Összefoglaló: stabilizált ultrazoomok

Mivel idén is volt lehetőségünk a ma kapható legjelentősebb gyártók stabilizált ultrazoom gépeit kipróbálni, egy elég jó áttekintéssel rendelkezünk e kategóriában. Ezért egy összefoglalóval szeretnénk segíteni azokat, akik most szeretnének vásárolni ilyen fényképezőgépet. Bár már három modellt is részletesen bemutattunk, talán hasznos lehet, ha a legfontosabb különbségeket még egyszer áttekintjük.

NÉPSZERŰ CIKKEK

Stúdióvakuk, fényformálók II.

Rövid sorozatunk második felében az előző részben bemutatott stúdióeszközök közül válogattunk össze jónéhányat, hogy a legnyilvánvalóbb módon, példafotókkal illusztrálva mutassuk be működésüket.

Állvány vásárlási tanácsok: így válassz tripodot és állvány fejet!

Nem könnyű a fotósok élete, hiszen nem csak fényképezőgépet és objektívet kell körültekintően választani, de állványt se mindegy, hogy milyet vesz az ember. Kezdőként általában...

Mi az a CRI és miért is jó ez nekünk?

A CRI, azaz a Color Rendering Index nem annyira új keletű, mint gondolnánk. A szín visszaadási indexként fordítható paraméter manapság főként a LED-es fényforrásoknál...

Három vakus trükk a kreatív képek készítéséhez

Egy jó képhez sokszor kevés a jó látásmód és a megfelelő kompozíció. A fények alapjaiban ronthatnak el egy képet, de ugyanúgy különleges képhatást is...

3 tipp kezdő esküvőfotósoknak

Jasmine Star profi esküvőfotós három tippet oszt meg, amely segíthet a kezdő fotósoknak jobb és romantikusabb képek készítésében. Az esküvőipar - ha...