Címlap 1999

Archívum

NÉPSZERŰ CIKKEK

Műszaki gépek vs. tilt-shift objektívek

A kisfilmes kategória gépvázai könnyen hordozható, szinte korlátlanul és univerzálisan kiépíthető rendszerek alapjai, de méretükből és felépítésükből adódóan alkalmatlanok a precizitást igénylő, több száz megapixeles high-end fotózásra. Nem lehet például nagyfelbontású, minden arcon éles csoportképeket készíteni velük 50 emberről, de nem alkalmasak olyan igényes modellfotóhoz sem, ahol az egész alakos képen minden hajszál külön repül, minden szövet-textúra látszik, és még a modell lábai is meg vannak nyújtva. Vagyis a nagygépek képépítő, képkompozíciós lehetőségeit nem adják az alkotó fotós kezébe.

Fekete hattyú az utcán – avagy mi a titka a “street photography”-nek

Eric Kim blogjában elemezte, mennyire nehéz, vagy könnyű a városi, vagy utcai fotózás (esetleg szóba jöhet még a szociofotózás említése is, bár az eredeti...

Az emberiség 100 legmeghatározóbb képe

A TIME magazin 100 fotóból álló válogatást készített, amely egyfajta best of az emberiség által eddig készített legmeghatározóbb képekből. A részletes ismertetőket is tartalmazó oldalon...

Stúdióvakuk, fényformálók II.

Rövid sorozatunk második felében az előző részben bemutatott stúdióeszközök közül válogattunk össze jónéhányat, hogy a legnyilvánvalóbb módon, példafotókkal illusztrálva mutassuk be működésüket.

Focus-stacking: gyógyír a nagy szenzor átkára

A nagy szenzoros kompaktok és tükörreflexes gépek egyik előnye a lágy háttérelmosás, vagyis a szűk mélységélesség - persze ha van hozzá megfelelő objektívünk. Az...