Szenzor eltolással 40 Mpixeles fotót is képes lesz majd létrehozni az Olympus új OM-D gépe. Bár a pletyka csak pletyka és egyáltalán nem biztos, hogy valóra is válik, maga az ötlet és az elv megér egy blogposztot, az kétségtelen. Egyes információk szerint az Olympus jövőre megjelenő új OM-D fényképezőgépében (mókásan E-M5 Mark II-nek nevezték Canonos mintára 🙂 ) a szenzor stabilizálás mechanikáját alkalmazva lehetővé teszik, hogy olyan képet hozzunk létre, amely több expozícióból készül majd el, miközben a gép a szenzorát fél-fél pixelnyivel elmozgatja. Ennek hatására csökken majd a Bayer-szűrő és a „nagy méretű” raszterek okozta részletvesztés, s akár 40 Mpixeles kép is létrehozható lesz. A módszer elviekben tényleg működhet, a nagy kérdés itt az, hogy a szenzor mozgatása milyen hatással lesz a gép stabilitására. Newton I. törvénye alapján ugyanis tudjuk, hogy minden erőnek létezik egy ellentétes irányú erőpárja, azaz ha a gépben a szenzor balra mozdul, akkor a tehetetlenség következtében maga a gép jobbra mozdulhat el. Ez akár kézből, akár állványról való fotózásnál is számottevő lehet, gondoljunk csak a nagy gyújtótávolsággal állványról történő munkára, ahol egy DSLR-nél a tükör előzetes felcsapása nélkül berázott képet kapunk. De ugyanígy az esetleges problémát festheti fel az igen aprócska, de a képet zavaró „mikroberázás”, amelynek során nincs határozott elmozdulás a képen, mégis az apró rezgés képes tönkretenni egy képet, s életlenné változtatni azt. Emlékezzünk csak vissza, nyár elején több firmware frissítés is megjelent, pont az Olympusnál, amely a zárszerkezet mozgásából adódó mikroberázást hivatott kiküszöbölni ún. 0 mp-es késleltetéssel. Feltűnt ugyanis, hogy 1/60-1/250 mp közötti zársebességeknél a képek határozottan életlenebbek, mint más zársebességeknél. Ezt pedig a zár mozgásából adódó mikroberázás eredményezte. Feltehető hát a kérdés, hogy ha egy vékonyka, kis tömegű redőnyzár képes az 1/60-1/250 mp-es zársebességű felvételeket tönkretenni, akkor a nagyobb tömegű szenzor mozgatása nem okozhat-e hasonló problémát? Az erő mértéke persze az elérni kívánt gyorsulástól is függ, ha kis erőkkel dolgoznak, akkor minimális a veszély, ez esetben azonban a képek közötti idő nőhet meg drasztikusan. Egyelőre azonban a fő kérdés még az, hogy megvalósul-e ez a szolgáltatás a következő OM-D gépben. Ha igen, akkor ráérünk utánanézni, hogy milyen körülmények között működik, s mikor okozhat galibát.
NÉPSZERŰ CIKKEK
Így készülnek a Nikkor optikák
A Nikon Europe egy szépen fényképezett rövidfilmet tett közzé Youtube oldalán, mely a Nikkor objektívek gyártásába avatja be nézőjét.
A cég az elmúlt...
Tippek épületfotózáshoz
Hogyan készíts látványos épületfotókat? Mik a trükkök és a trendek? Ebből a videóból megtudhatod!
Ezért jó az aszférikus lencsetag!
A Canon videójából könnyen megértheted, miért fontos az aszférikus tagok alkalmazása.
Így juthatsz hozzá a Lightroom CC DeHaze eszközéhez Lightroom 6-ban
Az Adobe a 6-os Lightroom megjelenésével egyidőben útjára indította a havidíjas Creative Cloud rendszerébe integrált Lightroom változatot is, amely folyamatosan kapja a frissítéseket. A...
Ezért komponálj a tájképeidre embereket!
Úgy érzed, hogy néha egyhangúak a tájképeid? Pedig szép helyszíneken jársz, kisujjadban a tájképezés, de mégis üresnek hat? A megoldás az ember! ...
TOVÁBBI
- All
- mobilfotózás
- tippek>haladóknak
- szoftverek
- könyvek
- állványok
- táskák
- fotótörténelem
- interjúk
- fotóelmélet
- alapfokon
- témák fotózása
- okostelefonok
- technológiák
- projektorok
- photokina 2006
- Tesztfotók
- digitális sötétkamra
- friss áru
- videó
- fotónyomtatók
- pályázatok
- kiegészítők
- fényképezőgépek
- objektívek
- kiállítások
- Featured
- tippek>kezdőknek
- világítástechnika
- fotózz!hu
- képgyűjtemény
- blogszemle
- pletyka
- tudósítások
- előkészületben
- szkennerek
- ultrakompakt
- kompakt
- ultrazoom
- prémium kompakt
- vízálló - strapabíró
- kompakt jellegű MILC
- SLR jellegű MILC
- profi MILC
- belépő szintű tükörreflexes
- középkategóriás tükörreflexes
- profi tükörreflexes
Bővebben