Bizton állíthatjuk, hogy a nap csúcspontja délután háromkor érkezett el a PHOTOEXPO előadótermében, hiszen moccanni sem lehetett a teremben, olyan nagy érdeklődés övezte Fejes Viktor profi retusőr előadását.
Viktor az eddigi összes előadónál lazábban és közvetlenebbül kezdte előadását. Nos, nem véletlenül oktató ő a Creativelive.com-nál.
Bevezetőjében elmesélte nekünk, hogyan került kapcsolatba a Photoshoppal, miként tanulta meg autodidakta módon a szoftver használatának alapjait, majd hogyan lett igénye a retusálásra.
A folytatásban kitért arra, mennyire fontosak az eszközök: a gyors számítógép, a méretes RAM, a fürge SSD. De az sem mellékes, milyen szobában dolgozunk, milyen székben ülünk, milyen monitort használunk, az milyen távol van tőlünk és milyen magasan van.
Természetesen a retusálás nem arról szól, hogy fotózáskor igénytelenek lehetünk. A jó képhez jó alapanyag is kell. A retusálás egy eszköz, de nem arra való, hogy a fotós hanyagul dolgozhasson.
A retusálási feladatok során nem mindegy, hogy mi a végső felhasználás. Egy plakát? Vagy weboldalon egy kép a portfóliónkban? De az sem mellékes, hogy milyen környezetben használjuk fel a képet. Jóllehet, ez nem csak a retusálásra vonatkozik, hanem a képfeldolgozás minden területére, még a leméretezésre és élesítésre is.
Arról is szó esett, hogy a frekvencia szeparációs eljárás nem is annyira jó, mint elsőre gondolnánk, mert könnyen túlzásba eshetünk és nagyon mű végeredményt kaphatunk. A retusálás feladata az, hogy természetességgel hozza ki a lehető legjobbat. A kivételek persze itt is vannak: a mai trendek ugyanis afelé mennek, hogy egy retusált képen direkt hagynak, vagy ha nem volt, akkor direkt csinálnak hibákat, hogy úgy tűnjön, a fotó retusálatlan, vagyis hihetőbbé válik a kép.
Az előadás végén remek anekdotákkal oldotta a kivülállóként kissé száraznak tűnő háromnegyed órát, majd a hallgatók kérdéseire kaptunk választ.