Képminőség
Képzaj
A lenti érzékenység tesztképeket a fényképezőgép kikapcsolt zajszűrésével készítettük. A RAW fájlokat az Adobe Lightroom v6.12-vel konvertáltuk, alapbeállítások mellett, de Camera Standard színprofillal (sRGB színtérben).
A fotók EF 85mm f/1,8 objektívvel készültek.
Érdemes megfigyelni, hogy az ISO50 érzékenység mennyivel kisebb dinamika átfogással rendelkezik a gép saját JPEG képein, ugyanakkor RAW-ból konvertálva ilyen probléma nem adódik (és még a zaj is alacsonyabb, mint ISO100-on). A nagy érzékenységű képeket összevetve az EOS 6D-ével azt láthatjuk, hogy a színes területeknél (pl. piros, bíbor) kisebb a képzaj azonos érzékenységen, míg a sötét árnyalatoknál kicsivel magasabb a képzaj. Az EOS 5D Mark IV-gyel összehasonlítva érezhető a közel dupla annyiba kerülő gép előnye, az 5D Mark IV jóval zajtalanabb (viszont az 5D Mark III nagyjából ott van képzajban, mint a 6D Mark II).
Érzékenység – képzaj
Az eredeti RAW fájlok letölthetők:
ISO50,
ISO100,
ISO200,
ISO400,
ISO800,
ISO1600,
ISO3200,
ISO6400,
ISO12800,
ISO25600,
ISO51200,
ISO102400.
A szokásos ISO tesztképeink mellett azok 300 dpi-s 10×15 cm-es papírmérethez, vagyis 1228 pixel magasságúra átméretezett változatát is közzé tesszük.
Érzékenység – képzaj; 10×15 cm-es papírképen (szimuláció)
Zajszűrés
A magas érzékenységen keletkező zaj szűréséhez a kikapcsolt módon kívül 3 értékre beállítható zajszűrést kínál a gép. A fenti „kikapcsolt”, azaz minimális szűrésen kívül standard és erős fokozat is választható, valamint statikus témáknál a több képes zajszűrés is elérhető. A zajszűrés hatása természetesen főképp a nagyobb ISO értéken készült JPEG fotóknál érezhető.
Zajszűrés
- ISO100-off
- ISO100-low
- ISO100-mid
- ISO100-high
- ISO100-multi
- ISO200-off
- ISO200-low
- ISO200-mid
- ISO200-high
- ISO200-multi
- ISO400-off
- ISO400-low
- ISO400-mid
- ISO400-high
- ISO400-multi
- ISO800-off
- ISO800-low
- ISO800-mid
- ISO800-high
- ISO800-multi
- ISO1600-off
- ISO1600-low
- ISO1600-mid
- ISO1600-high
- ISO1600-multi
- ISO3200-off
- ISO3200-low
- ISO3200-mid
- ISO3200-high
- ISO3200-multi
- ISO6400-off
- ISO6400-low
- ISO6400-mid
- ISO6400-high
- ISO6400-multi
- ISO12800-off
- ISO12800-low
- ISO12800-mid
- ISO12800-high
- ISO12800-multi
- ISO25600-off
- ISO25600-low
- ISO25600-mid
- ISO25600-high
- ISO25600-multi
- ISO51200-off
- ISO51200-low
- ISO51200-mid
- ISO51200-high
- ISO51200-multi
- ISO102400-off
- ISO102400-low
- ISO102400-mid
- ISO102400-high
- ISO102400-multi
- ISO100-off
- ISO100-low
- ISO100-mid
- ISO100-high
- ISO100-multi
- ISO200-off
- ISO200-low
- ISO200-mid
- ISO200-high
- ISO200-multi
- ISO400-off
- ISO400-low
- ISO400-mid
- ISO400-high
- ISO400-multi
- ISO800-off
- ISO800-low
- ISO800-mid
- ISO800-high
- ISO800-multi
- ISO1600-off
- ISO1600-low
- ISO1600-mid
- ISO1600-high
- ISO1600-multi
- ISO3200-off
- ISO3200-low
- ISO3200-mid
- ISO3200-high
- ISO3200-multi
- ISO6400-off
- ISO6400-low
- ISO6400-mid
- ISO6400-high
- ISO6400-multi
- ISO12800-off
- ISO12800-low
- ISO12800-mid
- ISO12800-high
- ISO12800-multi
- ISO25600-off
- ISO25600-low
- ISO25600-mid
- ISO25600-high
- ISO25600-multi
- ISO51200-off
- ISO51200-low
- ISO51200-mid
- ISO51200-high
- ISO51200-multi
- ISO102400-off
- ISO102400-low
- ISO102400-mid
- ISO102400-high
- ISO102400-multi
- ISO100-off
- ISO100-low
- ISO100-mid
- ISO100-high
- ISO100-multi
- ISO200-off
- ISO200-low
- ISO200-mid
- ISO200-high
- ISO200-multi
- ISO400-off
- ISO400-low
- ISO400-mid
- ISO400-high
- ISO400-multi
- ISO800-off
- ISO800-low
- ISO800-mid
- ISO800-high
- ISO800-multi
- ISO1600-off
- ISO1600-low
- ISO1600-mid
- ISO1600-high
- ISO1600-multi
- ISO3200-off
- ISO3200-low
- ISO3200-mid
- ISO3200-high
- ISO3200-multi
- ISO6400-off
- ISO6400-low
- ISO6400-mid
- ISO6400-high
- ISO6400-multi
- ISO12800-off
- ISO12800-low
- ISO12800-mid
- ISO12800-high
- ISO12800-multi
- ISO25600-off
- ISO25600-low
- ISO25600-mid
- ISO25600-high
- ISO25600-multi
- ISO51200-off
- ISO51200-low
- ISO51200-mid
- ISO51200-high
- ISO51200-multi
- ISO102400-off
- ISO102400-low
- ISO102400-mid
- ISO102400-high
- ISO102400-multi
- ISO100-off
- ISO100-low
- ISO100-mid
- ISO100-high
- ISO100-multi
- ISO200-off
- ISO200-low
- ISO200-mid
- ISO200-high
- ISO200-multi
- ISO400-off
- ISO400-low
- ISO400-mid
- ISO400-high
- ISO400-multi
- ISO800-off
- ISO800-low
- ISO800-mid
- ISO800-high
- ISO800-multi
- ISO1600-off
- ISO1600-low
- ISO1600-mid
- ISO1600-high
- ISO1600-multi
- ISO3200-off
- ISO3200-low
- ISO3200-mid
- ISO3200-high
- ISO3200-multi
- ISO6400-off
- ISO6400-low
- ISO6400-mid
- ISO6400-high
- ISO6400-multi
- ISO12800-off
- ISO12800-low
- ISO12800-mid
- ISO12800-high
- ISO12800-multi
- ISO25600-off
- ISO25600-low
- ISO25600-mid
- ISO25600-high
- ISO25600-multi
- ISO51200-off
- ISO51200-low
- ISO51200-mid
- ISO51200-high
- ISO51200-multi
- ISO102400-off
- ISO102400-low
- ISO102400-mid
- ISO102400-high
- ISO102400-multi
RAW fájlok dinamika tartaléka
RAW képformátumban sokkal szabadabban alakíthatjuk fotóinkat, például az expozíció beállítása terén, alul- vagy felülexponált képeknél. Jó eséllyel a fényképek összes részlete visszanyerhető egy egyszerű szoftveres expozíció eltolással. Alulexponált képnél ez általában nagyobb világossági eltérés esetén is lehetséges, a sötét területek zajszintjének emelkedése és a részletesség csökkenésének árán. Túlexponált fotók esetén némileg kisebb a mozgásterünk, hiszen a kiégett területeken nehezebb visszahozni a részleteket.
Ebben a tesztben ennek próbálunk utánajárni az alulexponált és túlexponált RAW képek Lightroomban történt push és pull „hívása” segítségével.
Az alulexponált képeknél még a -5 Fé alexpó is menthető volt és a tónusátmenetek sem estek szét, igaz, a képzaj jelentősen megnőtt, mintha 8-9 Fé-kel magasabb érzékenységen dolgoztunk volna. A túlexponált képeknél a szokásos előnyt kaptuuk: 1,3 Fé még visszaállítható, még a világos bőrtónusoknál is (lásd sárga és rózsaszín spulnik), de 1 2/3 Fé túlexpó ezeken a területeken már visszaállíthatatlan hibát hozott (a sötétebb tónusok még ekkora túlexpozíciónál is menthetők).