Képminőség
A gép érzékenysége ISO100 és ISO12800 között választható alapesetben, 1 Fé lépésekben. Az érzékenység kiterjesztésével ISO25600-at is beállíthatunk. A lenti dobozban látható mintaképek kikapcsolt zajszűréssel, a RAW fájlok Adobe Lightroom v6.1-ből alapbeállításokkal konvertálva készültek.
Érzékenység – képzaj
Az eredeti RAW fájlok letölthetők:
ISO100,
ISO200,
ISO400,
ISO800,
ISO1600,
ISO3200,
ISO6400,
ISO12800,
ISO25600.
A szokásos ISO tesztképeink mellett azok 300 dpi-s 10×15 cm-es papírmérethez, vagyis 1228 pixel magasságúra átméretezett változatát is közzé tesszük. Digitális laborban ugyanis ekkora papírmérethez ekkora felbontású képet hoz létre a laborgép.
A lent látható képeken tehát azt ellenőrizhetjük, hogy egy 10×15 cm-es papírkép nagyító alatt hogyan nézne ki.
A valós képminőség teszteléséhez érdemes megnyitni a teljes képet, s egy 10×15 cm-es papírképpel a kezünkben addig távolodni a monitortól, hogy nagyjából hasonló méretet lássunk, mint a kezünkben lévő fotó.
Érzékenység – képzaj; 10×15 cm-es papírképen (szimuláció)
Zajszűrés
A Canon EOS 750D-ben a zajszűrést három érték valamelyikére állíthatjuk, illetve a menü szerint ki is kapcsolhatjuk (bár a RAW képek alapján egyértelmű, hogy ez csak egy minimum zajszűrést jelent, nem valódi zajszűrés kikapcsolást). Ezeken felül 4 expozíciós multishot zajszűrést is kínál a gép, de csak JPEG formátumnál.
Zajszűrés
- ISO100-off
- ISO100-low
- ISO100-mid
- ISO100-high
- ISO100-multi
- ISO200-off
- ISO200-low
- ISO200-mid
- ISO200-high
- ISO200-multi
- ISO400-off
- ISO400-low
- ISO400-mid
- ISO400-high
- ISO400-multi
- ISO800-off
- ISO800-low
- ISO800-mid
- ISO800-high
- ISO800-multi
- ISO1600-off
- ISO1600-low
- ISO1600-mid
- ISO1600-high
- ISO1600-multi
- ISO3200-off
- ISO3200-low
- ISO3200-mid
- ISO3200-high
- ISO3200-multi
- ISO6400-off
- ISO6400-low
- ISO6400-mid
- ISO6400-high
- ISO6400-multi
- ISO12800-off
- ISO12800-low
- ISO12800-mid
- ISO12800-high
- ISO12800-multi
- ISO25600-off
- ISO25600-low
- ISO25600-mid
- ISO25600-high
- ISO25600-multi
- ISO100-off
- ISO100-low
- ISO100-mid
- ISO100-high
- ISO100-multi
- ISO200-off
- ISO200-low
- ISO200-mid
- ISO200-high
- ISO200-multi
- ISO400-off
- ISO400-low
- ISO400-mid
- ISO400-high
- ISO400-multi
- ISO800-off
- ISO800-low
- ISO800-mid
- ISO800-high
- ISO800-multi
- ISO1600-off
- ISO1600-low
- ISO1600-mid
- ISO1600-high
- ISO1600-multi
- ISO3200-off
- ISO3200-low
- ISO3200-mid
- ISO3200-high
- ISO3200-multi
- ISO6400-off
- ISO6400-low
- ISO6400-mid
- ISO6400-high
- ISO6400-multi
- ISO12800-off
- ISO12800-low
- ISO12800-mid
- ISO12800-high
- ISO12800-multi
- ISO25600-off
- ISO25600-low
- ISO25600-mid
- ISO25600-high
- ISO25600-multi
- ISO100-off
- ISO100-low
- ISO100-mid
- ISO100-high
- ISO100-multi
- ISO200-off
- ISO200-low
- ISO200-mid
- ISO200-high
- ISO200-multi
- ISO400-off
- ISO400-low
- ISO400-mid
- ISO400-high
- ISO400-multi
- ISO800-off
- ISO800-low
- ISO800-mid
- ISO800-high
- ISO800-multi
- ISO1600-off
- ISO1600-low
- ISO1600-mid
- ISO1600-high
- ISO1600-multi
- ISO3200-off
- ISO3200-low
- ISO3200-mid
- ISO3200-high
- ISO3200-multi
- ISO6400-off
- ISO6400-low
- ISO6400-mid
- ISO6400-high
- ISO6400-multi
- ISO12800-off
- ISO12800-low
- ISO12800-mid
- ISO12800-high
- ISO12800-multi
- ISO25600-off
- ISO25600-low
- ISO25600-mid
- ISO25600-high
- ISO25600-multi
- ISO100-off
- ISO100-low
- ISO100-mid
- ISO100-high
- ISO100-multi
- ISO200-off
- ISO200-low
- ISO200-mid
- ISO200-high
- ISO200-multi
- ISO400-off
- ISO400-low
- ISO400-mid
- ISO400-high
- ISO400-multi
- ISO800-off
- ISO800-low
- ISO800-mid
- ISO800-high
- ISO800-multi
- ISO1600-off
- ISO1600-low
- ISO1600-mid
- ISO1600-high
- ISO1600-multi
- ISO3200-off
- ISO3200-low
- ISO3200-mid
- ISO3200-high
- ISO3200-multi
- ISO6400-off
- ISO6400-low
- ISO6400-mid
- ISO6400-high
- ISO6400-multi
- ISO12800-off
- ISO12800-low
- ISO12800-mid
- ISO12800-high
- ISO12800-multi
- ISO25600-off
- ISO25600-low
- ISO25600-mid
- ISO25600-high
- ISO25600-multi
RAW fájlok dinamika tartaléka
RAW képformátumot használva sokkal szabadabban alakíthatjuk fotóinkat, nem csak a fehéregyensúly utólagos beállítása pofonegyszerű, de olyan fotózási hibák is javíthatók, mint például az expozíció beállítása, alul- vagy túlexponált képeknél. Jó eséllyel a fényképek összes részlete visszanyerhető egy egyszerű szoftveres expozíció eltolással. Alulexponált képnél ez általában nagyobb világossági eltérés esetén is lehetséges, a sötét területek zajszintjének és részletességének veszélyeztetésével. Túlexponált fotók esetén némileg kisebb a mozgásterünk, hiszen a kiégett területeken nehezebb visszahozni a részleteket.
E tesztünkben ennek próbálunk utánajárni az alulexponált és túlexponált RAW képek Lightroomban történt push és pull „hívása” segítségével.
A túlexpozíció a színek közül elsőként a sárga és rózsaszín területeket érinti, de ha RAW-ban dolgozunk (ISO1600 esetén) kb 1- 1 1/3 (1,33) fényérték még visszahozható. Érdekes viszont, hogy az expozíció kissé ugrál, így a 0 Fé-es (elvileg helyes, valójában 1/3 Fé-kkel túlexponűált) és az 1 Fé-kel túlexponált felvétel szemlátomást világosabb, mint a többi. Ugyanez egyébként a zajszűrést bemutató képeken is megfigyelhető az ISO100 standard zajszűrés képénél (az expozíciós adatok viszont megegyeznek a másik három változatéval). Hogy mi okozza ezeket a véletlen expozíciós eltéréseket, arra nem derült fény tesztünk során.