Képminőség
Képzaj
A fényképezőgép érzékenysége 1/3 értékenként is állíthatók, mi továbbra is a szokásos egész értékekkel készítettünk sorozatot ugyanarról a témáról JPEG és RAW formátumban egyaránt. A RAW képeket az Adobe Lightroom v5.7-tel konvertáltuk, alapbeállítások mellett (0 luminancia-, 25 színzaj szűrés). A gép saját JPEG képei alapbeállítások mellett, de kikapcsolt zajszűréssel készülétek.
A fotók elkészítéséhez Canon EF 50mm F1,8 II objektívet használtunk.
Érzékenység – képzaj
Az eredeti RAW fájlok letölthetők:
ISO100,
ISO200,
ISO400,
ISO800,
ISO1600,
ISO3200,
ISO6400,
ISO12800,
ISO25600,
ISO51200.
A szokásos ISO tesztképeink mellett azok 300 dpi-s 10×15 cm-es papírmérethez, vagyis 1228 pixel magasságúra átméretezett változatát is közzé tesszük. Digitális laborban ugyanis ekkora papírmérethez ekkora felbontású képet hoz létre a laborgép. A lent látható képeken tehát azt ellenőrizhetjük, hogy egy 10×15 cm-es papírkép nagyító alatt hogyan nézne ki.
Érzékenység – képzaj; 10×15 cm-es papírképen (szimuláció)
Zajszűrés
A magas érzékenységen keletkező zaj szűréséhez három beállítási érték áll rendelkezésünkre. A fenti kikapcsolt szűrésen kívül gyenge, normál és erős fokozatot választhatunk, melyek hatása jobbára nagyobb ISO értékeken érezhető. Van lehetőség több képes zajcsökkentő módra is, amikor több képet készít a gép, s ezeket illeszti össze. Ez csak JPEG formátumnál választható ki (RAW+JPEG-nél sem), s ennek hatása is inkább magasabb érzékenységeknél vehető észre. Nagy érzékenységnél azonban igen hatékony tud lenni (ehhez persze statikus téma és állvány használata ajánlott).
Mivel a választható zajszűrűsi fokozatok jelentősebben csak ISO800-tól érezhetők, így az alábbi dobozban is ettől az érzékenységtől kezdődően mutatjuk be a zajszűrés hatását.
Zajszűrés
- ISO800-off
- ISO800-low
- ISO800-mid
- ISO800-high
- ISO800-multi
- ISO1600-off
- ISO1600-low
- ISO1600-mid
- ISO1600-high
- ISO1600-multi
- ISO3200-off
- ISO3200-low
- ISO3200-mid
- ISO3200-high
- ISO3200-multi
- ISO6400-off
- ISO6400-low
- ISO6400-mid
- ISO6400-high
- ISO6400-multi
- ISO12800-off
- ISO12800-low
- ISO12800-mid
- ISO12800-high
- ISO12800-multi
- ISO25600-off
- ISO25600-low
- ISO25600-mid
- ISO25600-high
- ISO25600-multi
- ISO51200-off
- ISO51200-low
- ISO51200-mid
- ISO51200-high
- ISO51200-multi
- ISO800-off
- ISO800-low
- ISO800-mid
- ISO800-high
- ISO800-multi
- ISO1600-off
- ISO1600-low
- ISO1600-mid
- ISO1600-high
- ISO1600-multi
- ISO3200-off
- ISO3200-low
- ISO3200-mid
- ISO3200-high
- ISO3200-multi
- ISO6400-off
- ISO6400-low
- ISO6400-mid
- ISO6400-high
- ISO6400-multi
- ISO12800-off
- ISO12800-low
- ISO12800-mid
- ISO12800-high
- ISO12800-multi
- ISO25600-off
- ISO25600-low
- ISO25600-mid
- ISO25600-high
- ISO25600-multi
- ISO51200-off
- ISO51200-low
- ISO51200-mid
- ISO51200-high
- ISO51200-multi
- ISO800-off
- ISO800-low
- ISO800-mid
- ISO800-high
- ISO800-multi
- ISO1600-off
- ISO1600-low
- ISO1600-mid
- ISO1600-high
- ISO1600-multi
- ISO3200-off
- ISO3200-low
- ISO3200-mid
- ISO3200-high
- ISO3200-multi
- ISO6400-off
- ISO6400-low
- ISO6400-mid
- ISO6400-high
- ISO6400-multi
- ISO12800-off
- ISO12800-low
- ISO12800-mid
- ISO12800-high
- ISO12800-multi
- ISO25600-off
- ISO25600-low
- ISO25600-mid
- ISO25600-high
- ISO25600-multi
- ISO51200-off
- ISO51200-low
- ISO51200-mid
- ISO51200-high
- ISO51200-multi
- ISO800-off
- ISO800-low
- ISO800-mid
- ISO800-high
- ISO800-multi
- ISO1600-off
- ISO1600-low
- ISO1600-mid
- ISO1600-high
- ISO1600-multi
- ISO3200-off
- ISO3200-low
- ISO3200-mid
- ISO3200-high
- ISO3200-multi
- ISO6400-off
- ISO6400-low
- ISO6400-mid
- ISO6400-high
- ISO6400-multi
- ISO12800-off
- ISO12800-low
- ISO12800-mid
- ISO12800-high
- ISO12800-multi
- ISO25600-off
- ISO25600-low
- ISO25600-mid
- ISO25600-high
- ISO25600-multi
- ISO51200-off
- ISO51200-low
- ISO51200-mid
- ISO51200-high
- ISO51200-multi
RAW fájlok dinamika tartaléka
RAW képformátumban sokkal szabadabban alakíthatjuk fotóinkat, például az expozíció beállítása terén, alul- vagy felülexponált képeknél. Jó eséllyel a fényképek összes részlete visszanyerhető egy egyszerű szoftveres expozíció eltolással. Alulexponált képnél ez általában nagyobb világossági eltérés esetén is lehetséges, a sötét területek zajszintjének és részletességének veszélyeztetésével. Túlexponált fotók esetén némileg kisebb a mozgásterünk, hiszen a kiégett területeken nehezebb visszahozni a részleteket.
E tesztünkben ennek próbálunk utánajárni az alulexponált és túlexponált RAW képek Lightroomban történt push és pull „hívása” segítségével.
Az érzékenységet ezúttal is ISO1600-ra állítottuk. Próbánk során közel ugyanarra az eredményre jutottunk mint az EOS-70D-nél. Nagyjából 1 2/3 (1,67) fényérték túlexpozíció már RAW formátumnál is kezd visszaállíthatatlan károsodást okozni, főképp a világos sárga és rózsaszín (esetleg bőrszín) esetében.