Képminőség
Képzaj
A lenti érzékenység tesztképeket a fényképezőgép kikapcsolt zajszűrés paramétere mellett készítettük. A RAW fájlokat az Adobe Lightroom v6.8-cal konvertáltuk, alapbeállítások mellett (Adobe színprofillal).
A fotók Canon EF 85mm f/1,8 USM objektívvel készültek, Canon EF adapteren keresztül.
Érzékenység – képzaj
Az eredeti RAW fájlok letölthetők:
ISO100,
ISO200,
ISO400,
ISO800,
ISO1600,
ISO3200,
ISO6400,
ISO12800
ISO25600.
A szokásos ISO tesztképeink mellett azok 300 dpi-s 10×15 cm-es papírmérethez, vagyis 1228 pixel magasságúra átméretezett változatát is közzé tesszük. Digitális laborban ugyanis ekkora papírmérethez ekkora felbontású képet hoz létre a laborgép. A lent látható képeken tehát azt ellenőrizhetjük, hogy egy 10×15 cm-es papírkép nagyító alatt hogyan nézne ki.
Érzékenység – képzaj; 10×15 cm-es papírképen (szimuláció)
Zajszűrés
A magas érzékenységen keletkező zaj szűréséhez három beállítási érték áll rendelkezésünkre. A fenti kikapcsolt szűrésen kívül gyenge, normál és erős fokozatot választhatunk, amelyek hatása jobbára a nagyobb ISO értéken készült JPEG fotóknál érezhető. Ezen kívül statikus témáknál, állványról fotózva választhatunk többképes zajszűrést is, amely hasonlóan zajmentes képet ad, mint az erős zajszűrés, de több részletet hagy meg. Ez azonban csak JPEG formátum esetében érhető el.
Zajszűrés
- ISO100-off
- ISO100-low
- ISO100-mid
- ISO100-high
- ISO100-multi
- ISO200-off
- ISO200-low
- ISO200-mid
- ISO200-high
- ISO200-multi
- ISO400-off
- ISO400-low
- ISO400-mid
- ISO400-high
- ISO400-multi
- ISO800-off
- ISO800-low
- ISO800-mid
- ISO800-high
- ISO800-multi
- ISO1600-off
- ISO1600-low
- ISO1600-mid
- ISO1600-high
- ISO1600-multi
- ISO3200-off
- ISO3200-low
- ISO3200-mid
- ISO3200-high
- ISO3200-multi
- ISO6400-off
- ISO6400-low
- ISO6400-mid
- ISO6400-high
- ISO6400-multi
- ISO12800-off
- ISO12800-low
- ISO12800-mid
- ISO12800-high
- ISO12800-multi
- ISO25600-off
- ISO25600-low
- ISO25600-mid
- ISO25600-high
- ISO25600-multi
- ISO100-off
- ISO100-low
- ISO100-mid
- ISO100-high
- ISO100-multi
- ISO200-off
- ISO200-low
- ISO200-mid
- ISO200-high
- ISO200-multi
- ISO400-off
- ISO400-low
- ISO400-mid
- ISO400-high
- ISO400-multi
- ISO800-off
- ISO800-low
- ISO800-mid
- ISO800-high
- ISO800-multi
- ISO1600-off
- ISO1600-low
- ISO1600-mid
- ISO1600-high
- ISO1600-multi
- ISO3200-off
- ISO3200-low
- ISO3200-mid
- ISO3200-high
- ISO3200-multi
- ISO6400-off
- ISO6400-low
- ISO6400-mid
- ISO6400-high
- ISO6400-multi
- ISO12800-off
- ISO12800-low
- ISO12800-mid
- ISO12800-high
- ISO12800-multi
- ISO25600-off
- ISO25600-low
- ISO25600-mid
- ISO25600-high
- ISO25600-multi
- ISO100-off
- ISO100-low
- ISO100-mid
- ISO100-high
- ISO100-multi
- ISO200-off
- ISO200-low
- ISO200-mid
- ISO200-high
- ISO200-multi
- ISO400-off
- ISO400-low
- ISO400-mid
- ISO400-high
- ISO400-multi
- ISO800-off
- ISO800-low
- ISO800-mid
- ISO800-high
- ISO800-multi
- ISO1600-off
- ISO1600-low
- ISO1600-mid
- ISO1600-high
- ISO1600-multi
- ISO3200-off
- ISO3200-low
- ISO3200-mid
- ISO3200-high
- ISO3200-multi
- ISO6400-off
- ISO6400-low
- ISO6400-mid
- ISO6400-high
- ISO6400-multi
- ISO12800-off
- ISO12800-low
- ISO12800-mid
- ISO12800-high
- ISO12800-multi
- ISO25600-off
- ISO25600-low
- ISO25600-mid
- ISO25600-high
- ISO25600-multi
- ISO100-off
- ISO100-low
- ISO100-mid
- ISO100-high
- ISO100-multi
- ISO200-off
- ISO200-low
- ISO200-mid
- ISO200-high
- ISO200-multi
- ISO400-off
- ISO400-low
- ISO400-mid
- ISO400-high
- ISO400-multi
- ISO800-off
- ISO800-low
- ISO800-mid
- ISO800-high
- ISO800-multi
- ISO1600-off
- ISO1600-low
- ISO1600-mid
- ISO1600-high
- ISO1600-multi
- ISO3200-off
- ISO3200-low
- ISO3200-mid
- ISO3200-high
- ISO3200-multi
- ISO6400-off
- ISO6400-low
- ISO6400-mid
- ISO6400-high
- ISO6400-multi
- ISO12800-off
- ISO12800-low
- ISO12800-mid
- ISO12800-high
- ISO12800-multi
- ISO25600-off
- ISO25600-low
- ISO25600-mid
- ISO25600-high
- ISO25600-multi
RAW fájlok dinamika tartaléka
RAW képformátumban sokkal szabadabban alakíthatjuk fotóinkat, például az expozíció beállítása terén, alul- vagy felülexponált képeknél. Jó eséllyel a fényképek összes részlete visszanyerhető egy egyszerű szoftveres expozíció eltolással. Alulexponált képnél ez általában nagyobb világossági eltérés esetén is lehetséges, a sötét területek zajszintjének és részletességének veszélyeztetésével. Túlexponált fotók esetén némileg kisebb a mozgásterünk, hiszen a kiégett területeken nehezebb visszahozni a részleteket.
Ebben a tesztben ennek próbálunk utánajárni az alulexponált és túlexponált RAW képek Lightroomban történt push és pull „hívása” segítségével.
A teszt alapján elmondható, hogy kb. 1 és 1/3 fényérték túlexpozícióig érezhetjük magunkat biztonságban, bár a sárga haloványabb árnyalatánál már itt is gondok vannak, ami miatt a RAW-ból visszahúzás sem minden esetben hibamentes. 1 2/3 Fé túlexpozíció már a bőrszíneknél is visszaállíthatatlan kiégést okoz.