Képminőség
A több, mint 2 éves X-Trans II CMOS szenzor ma is bőven megállja a helyét. Noha a 16 Mpixeles felbontás nem számít eget rengetően nagynak, még nagy méretű nyomatok készítéséhez is bőségesen elég. A gépben a zajszűrés 5 lépésben állítható, a lenti dobozban minimális zajszűréssel készült képek, valamint RAW-ból Lightroom v6.1-gyel alapbeállításokkal konvertált fotók tekinthetők meg. Az X-T10 alapérzékenysége ISO200, az ISO100 csak JPEG formátumnál érhető el, s ahogy más gépeknél, úgy itt is azt tapasztalhatjuk, hogy az alapérzékenység alatti érzékenységnél a dinamika átfogás jóval szűkebb, így hamarabb kiégnek a csúcsfények. Meglepő volt azonban, hogy ISO3200 és ISO6400 érzékenységen készült RAW képek (amelyek egyébként RAW+JPEG-ként lettek elmentve) kiexportálva kereken fél Fé-kel voltak alulexponáltak. Így hát nem volt más hátra, Lightroomban +0,5 Fé eltolást állítottunk be és újból kiexportáltuk a képeket (a dobozokban már ezek láthatók az ISO3200 és ISO6400 RAW képeknél).
Érzékenység – képzaj
ISO100; F6,4 1/2,5 mp
ISO200; F6,4 1/5 mp
ISO200; F6,4 1/5 mp; Adobe Lightroom v6.1
ISO400; F6,4 1/10 mp
ISO400; F6,4 1/10 mp; Adobe Lightroom v6.1
ISO800; F6,4 1/20 mp
ISO800; F6,4 1/20 mp; Adobe Lightroom v6.1
ISO1600; F6,4 1/40 mp
ISO1600; F6,4 1/40 mp; Adobe Lightroom v6.1
ISO3200; F6,4 1/80 mp
ISO3200; F6,4 1/80 mp; Adobe Lightroom v6.1
ISO6400; F6,4 1/170 mp
ISO6400; F6,4 1/170 mp; Adobe Lightroom v6.1
ISO12800; F6,4 1/340 mp
ISO25600; F6,4 1/680 mp
ISO51200; F6,4 1/1400 mp
ISO100; F6,4 1/2,5 mp
ISO200; F6,4 1/5 mp
ISO200; F6,4 1/5 mp; Adobe Lightroom v6.1
ISO400; F6,4 1/10 mp
ISO400; F6,4 1/10 mp; Adobe Lightroom v6.1
ISO800; F6,4 1/20 mp
ISO800; F6,4 1/20 mp; Adobe Lightroom v6.1
ISO1600; F6,4 1/40 mp
ISO1600; F6,4 1/40 mp; Adobe Lightroom v6.1
ISO3200; F6,4 1/80 mp
ISO3200; F6,4 1/80 mp; Adobe Lightroom v6.1
ISO6400; F6,4 1/170 mp
ISO6400; F6,4 1/170 mp; Adobe Lightroom v6.1
ISO12800; F6,4 1/340 mp
ISO25600; F6,4 1/680 mp
ISO51200; F6,4 1/1400 mp
ISO100; F6,4 1/2,5 mp
ISO200; F6,4 1/5 mp
ISO200; F6,4 1/5 mp; Adobe Lightroom v6.1
ISO400; F6,4 1/10 mp
ISO400; F6,4 1/10 mp; Adobe Lightroom v6.1
ISO800; F6,4 1/20 mp
ISO800; F6,4 1/20 mp; Adobe Lightroom v6.1
ISO1600; F6,4 1/40 mp
ISO1600; F6,4 1/40 mp; Adobe Lightroom v6.1
ISO3200; F6,4 1/80 mp
ISO3200; F6,4 1/80 mp; Adobe Lightroom v6.1
ISO6400; F6,4 1/170 mp
ISO6400; F6,4 1/170 mp; Adobe Lightroom v6.1
ISO12800; F6,4 1/340 mp
ISO25600; F6,4 1/680 mp
ISO51200; F6,4 1/1400 mp
ISO100; F6,4 1/2,5 mp
ISO200; F6,4 1/5 mp
ISO200; F6,4 1/5 mp; Adobe Lightroom v6.1
ISO400; F6,4 1/10 mp
ISO400; F6,4 1/10 mp; Adobe Lightroom v6.1
ISO800; F6,4 1/20 mp
ISO800; F6,4 1/20 mp; Adobe Lightroom v6.1
ISO1600; F6,4 1/40 mp
ISO1600; F6,4 1/40 mp; Adobe Lightroom v6.1
ISO3200; F6,4 1/80 mp
ISO3200; F6,4 1/80 mp; Adobe Lightroom v6.1
ISO6400; F6,4 1/170 mp
ISO6400; F6,4 1/170 mp; Adobe Lightroom v6.1
ISO12800; F6,4 1/340 mp
ISO25600; F6,4 1/680 mp
ISO51200; F6,4 1/1400 mp
A szokásos ISO tesztképeink mellett azok 300 dpi-s 10×15 cm-es papírmérethez, vagyis 1228 pixel magasságúra átméretezett változatát is közzé tesszük. Digitális laborban ugyanis ekkora papírmérethez ekkora felbontású képet hoz létre a laborgép.
A lent látható képeken tehát azt ellenőrizhetjük, hogy egy 10×15 cm-es papírkép nagyító alatt hogyan nézne ki.
A valós képminőség teszteléséhez érdemes megnyitni a teljes képet, s egy 10×15 cm-es papírképpel a kezünkben addig távolodni a monitortól, hogy nagyjából hasonló méretet lássunk, mint a kezünkben lévő fotó.
Érzékenység – képzaj; 10×15 cm-es papírképen (szimuláció)
ISO100; F6,4 1/2,5 mp
ISO200; F6,4 1/5 mp
ISO200; F6,4 1/5 mp; Adobe Lightroom v6.1
ISO400; F6,4 1/10 mp
ISO400; F6,4 1/10 mp; Adobe Lightroom v6.1
ISO800; F6,4 1/20 mp
ISO800; F6,4 1/20 mp; Adobe Lightroom v6.1
ISO1600; F6,4 1/40 mp
ISO1600; F6,4 1/40 mp; Adobe Lightroom v6.1
ISO3200; F6,4 1/80 mp
ISO3200; F6,4 1/80 mp; Adobe Lightroom v6.1
ISO6400; F6,4 1/170 mp
ISO6400; F6,4 1/170 mp; Adobe Lightroom v6.1
ISO12800; F6,4 1/340 mp
ISO25600; F6,4 1/680 mp
ISO51200; F6,4 1/1400 mp
ISO100; F6,4 1/2,5 mp
ISO200; F6,4 1/5 mp
ISO200; F6,4 1/5 mp; Adobe Lightroom v6.1
ISO400; F6,4 1/10 mp
ISO400; F6,4 1/10 mp; Adobe Lightroom v6.1
ISO800; F6,4 1/20 mp
ISO800; F6,4 1/20 mp; Adobe Lightroom v6.1
ISO1600; F6,4 1/40 mp
ISO1600; F6,4 1/40 mp; Adobe Lightroom v6.1
ISO3200; F6,4 1/80 mp
ISO3200; F6,4 1/80 mp; Adobe Lightroom v6.1
ISO6400; F6,4 1/170 mp
ISO6400; F6,4 1/170 mp; Adobe Lightroom v6.1
ISO12800; F6,4 1/340 mp
ISO25600; F6,4 1/680 mp
ISO51200; F6,4 1/1400 mp
ISO100; F6,4 1/2,5 mp
ISO200; F6,4 1/5 mp
ISO200; F6,4 1/5 mp; Adobe Lightroom v6.1
ISO400; F6,4 1/10 mp
ISO400; F6,4 1/10 mp; Adobe Lightroom v6.1
ISO800; F6,4 1/20 mp
ISO800; F6,4 1/20 mp; Adobe Lightroom v6.1
ISO1600; F6,4 1/40 mp
ISO1600; F6,4 1/40 mp; Adobe Lightroom v6.1
ISO3200; F6,4 1/80 mp
ISO3200; F6,4 1/80 mp; Adobe Lightroom v6.1
ISO6400; F6,4 1/170 mp
ISO6400; F6,4 1/170 mp; Adobe Lightroom v6.1
ISO12800; F6,4 1/340 mp
ISO25600; F6,4 1/680 mp
ISO51200; F6,4 1/1400 mp
ISO100; F6,4 1/2,5 mp
ISO200; F6,4 1/5 mp
ISO200; F6,4 1/5 mp; Adobe Lightroom v6.1
ISO400; F6,4 1/10 mp
ISO400; F6,4 1/10 mp; Adobe Lightroom v6.1
ISO800; F6,4 1/20 mp
ISO800; F6,4 1/20 mp; Adobe Lightroom v6.1
ISO1600; F6,4 1/40 mp
ISO1600; F6,4 1/40 mp; Adobe Lightroom v6.1
ISO3200; F6,4 1/80 mp
ISO3200; F6,4 1/80 mp; Adobe Lightroom v6.1
ISO6400; F6,4 1/170 mp
ISO6400; F6,4 1/170 mp; Adobe Lightroom v6.1
ISO12800; F6,4 1/340 mp
ISO25600; F6,4 1/680 mp
ISO51200; F6,4 1/1400 mp
Zajszűrés
A Fujifilm X-T10-ben a zajszűrést nem kapcsolhatjuk ki, csupán a mértékét befolyásolhatjuk 5 lépésben. Több expozíciós MultiNR zajszűrést ez a fényképezőgép nem kínál.
RAW fájlok dinamika tartaléka
RAW képformátumot használva sokkal szabadabban alakíthatjuk fotóinkat, nem csak a fehéregyensúly utólagos beállítása pofonegyszerű, de olyan fotózási hibák is javíthatók, mint például az expozíció beállítása, alul- vagy túlexponált képeknél. Jó eséllyel a fényképek összes részlete visszanyerhető egy egyszerű szoftveres expozíció eltolással. Alulexponált képnél ez általában nagyobb világossági eltérés esetén is lehetséges, a sötét területek zajszintjének és részletességének veszélyeztetésével. Túlexponált fotók esetén némileg kisebb a mozgásterünk, hiszen a kiégett területeken nehezebb visszahozni a részleteket.
E tesztünkben ennek próbálunk utánajárni az alulexponált és túlexponált RAW képek Lightroomban történt push és pull „hívása” segítségével.
Bár a legtöbb gépnél az igen erős túlexpozíció elsőként a sárga és rózsaszín (bőrszín) színezetét teszi visszaállíthatatlanul tönkre, az X-T10 meglepő módon nem itt, hanem a bíbor színeknél vérzik el elsőként. E szín világos árnyalata nagyjából 1 Fé túlexpozíciónál (ISO1600 esetén) már veszít a színéből. 1 1/3 (1,33) fényérték túlexpozíció pedig már az említett világos sárga és rózsaszín részleteket is roncsolja.
Push és pull „hívás”, dinamika tartalék alul- és túlexponált képeken (ISO1600 – RAW)