Különlegességek
Nehéz már olyan fényképezőgépet találni, amelynek szolgáltatásai között unikum megoldással találkozunk, így igazából valódi különlegesség ma már kevés van. Inkább arról van szó, hogy a gyártók és az egyes gépek különböző szolgáltatás-készlettel dolgoznak, míg az egyiknél alap szolgáltatás a multiexpozíció, máshol ez ritkaság.
A Fujifilm X-T10 különböző színmódokat kínál, ezeket filmszimuláció néven találjuk meg a gépben belül (Provia, Velvia, Astia, Classic Chrome). A színes és fekete-fehér módon kívül csak szépia választható. A különböző képi effekteket, mint a játékfényképezőgép, vagy a pop színek, a speciális szűrők között találjuk (játékfényképező, miniatűr, pop színek, high-key, low-key, dinamikus tónus, lágy fókusz, részleges szín, ). Mindkét lehetőség csak a JPEG képekre van hatással.
Multiexpozíció
A Fujifilm gépeken sűrűn találkozunk a többszörös expozíció lehetőségével, amely az X-T10 esetében maximum két kép egymásra fotózását jelenti. Utólag nem készíthetünk a gépen belül multiexpós képet (mint a Nikon DSLR-eknél), pedig ha RAW formátumból dolgoznánk, ugyanazt a hatást érhetnénk el, mint ha felvételezéskor készítenénk többszörös expozíciót. Szintén korlátozás, hogy a két felvételt keverő hatásokat, erősségi beállításokat nem kapunk, valamint az is, hogy a két expozíció között nem kapcsolhatjuk ki a gépet.
Mozgó panoráma
A kioldási mód egyik állása a korábbról már jól ismert „mozgó” panoráma mód. Ilyenkor a fényképezőgép megadott irányba mozgatásával automata sorozat készül, melynek felvételeit automatikusan egy széles panorámaképpé fűzi össze a gép.
Az iránygombokkal kétféle szélességet, 120 és 180 fokos látószöget választhatunk, a pásztázás iránya négyféle lehet. A szélesség és irány szerint négyféle méretet kapunk: 6400×1440 px (120 fok, jobb-bal irány), 6400×2160 px (120 fok, fel-le irány), 9600×1440 px (180 fok, jobb-bal irány), 9600×2160 px (180 fok, fel-le irány).
A pásztázás közben szerencsére nem kell nyomva tartanunk az exponáló gombot, elegendő csupán a gépet lassan, a beállított irányba mozgatnunk. A képernyő alján megjelenő sávon folyamatosan figyelemmel kísérhető a kívánt látószögön belüli aktuális helyzetünk. Ha elkészültek a képek, már csak néhány másodperc és a gép automatikusan elkészíti a panorámát. Az illesztések azonban nem túl szépek, így ez a szolgáltatás inkább csak emlékképekhez lehet elegendő.
DR – azaz dinamika tartomány
Szintén sűrűn jelenik meg a Fujifilm gépeiben a DR, amely a dinamika tartomány kiterjesztésére hivatott (az árnyékos részeket nem világosítja ki, de a csúcsfényekre remekül képes ügyelni). Persze csodákra nem kell számítani, a funkció csak JPEG képeknél hatékony, ráadásul DR200-nál minimum ISO400-as, DR400-nál minimum ISO800-as érzékenységet kell használnunk, amely eleve kompromisszumot kíván a képminőség terén. A DR csak fotózás előtt állítható be, utólag nem kérhető.
Az mindenesetre tény, hogy a csúcsfényeket ügyesen korrigálja az algoritmus, bár ez RAW formátumból is sikerülhet utófeldolgozás során. Aki viszont nem kíván, vagy nem tud a RAW fájlokkal pepecselni, annak egy nagyobb dinamikájú témánál jól jöhet ez a szolgáltatás.
DR (Dynamic Range)
Időzített automatikus sorozat
A szolgáltás segítségével 1 mp-24 óra közötti időközönként (beállítás óra, perc, másodperc pontossággal) készíttethetünk képet a géppel. A készítendő képek maximális száma 999 lehet.
Az időzített sorozattal lőtt fotók time-lapse videóvá fűzéséhez külön szoftvert kell használnunk.