Képminőség
Képzaj
A lenti érzékenység tesztképeket a fényképezőgép zajszűrés paraméterének legalacsonyabb, -4-es értéke mellett készítettük. A RAW fájlokat az Adobe Lightroom v6.10.1-gyel konvertáltuk, alapbeállítások mellett, de Camera Standard (Provia) színprofillal (sRGB színtérrel).
A fotók GF 120mm f/4 Macro objektívvel készültek.
Érdemes megfigyelni, hogy az ISO50 érzékenység mennyivel kisebb dinamika átfogással rendelkezik, nem csak a gép saját JPEG-e, de RAW-ból konvertálva is (világos sárga színeknél látszik leginkább).
Érzékenység – képzaj
Az eredeti RAW fájlok letölthetők:
ISO50,
ISO100,
ISO200,
ISO400,
ISO800,
ISO1600,
ISO3200,
ISO6400,
ISO12800,
ISO25600,
ISO51200,
ISO102400.
A szokásos ISO tesztképeink mellett azok 300 dpi-s 10×13 cm-es papírmérethez, vagyis 1228 pixel magasságúra átméretezett változatát is közzé tesszük, bár tény, hogy középformátumon nem ez a cél méret. De ha már elkezdtük ezt a jó szokásunkat, nem szakítjuk meg most sem.
Érzékenység – képzaj; 10×13 cm-es papírképen (szimuláció)
Zajszűrés
A magas érzékenységen keletkező zaj szűréséhez ±4 értékre beállítható zajszűrést kínál a gép. A fenti -4-es, azaz minimum szűrésen kívül a normál és a legerősebb fokozatot is kipróbáltuk, amelyek hatása természetesen főképp a nagyobb ISO értéken készült JPEG fotóknál érezhető.
Zajszűrés
- ISO100 -4
- ISO100 0
- ISO100 4
- ISO200 -4
- ISO200 0
- ISO200 4
- ISO400 -4
- ISO400 0
- ISO400 4
- ISO800 -4
- ISO800 0
- ISO800 4
- ISO1600 -4
- ISO1600 0
- ISO1600 4
- ISO3200 -4
- ISO3200 0
- ISO3200 4
- ISO6400 -4
- ISO6400 0
- ISO6400 4
- ISO12800 -4
- ISO12800 0
- ISO12800 4
- ISO25600 -4
- ISO25600 0
- ISO25600 4
- ISO51200 -4
- ISO51200 0
- ISO51200 4
- ISO102400 -4
- ISO102400 0
- ISO102400 4
- ISO100 -4
- ISO100 0
- ISO100 4
- ISO200 -4
- ISO200 0
- ISO200 4
- ISO400 -4
- ISO400 0
- ISO400 4
- ISO800 -4
- ISO800 0
- ISO800 4
- ISO1600 -4
- ISO1600 0
- ISO1600 4
- ISO3200 -4
- ISO3200 0
- ISO3200 4
- ISO6400 -4
- ISO6400 0
- ISO6400 4
- ISO12800 -4
- ISO12800 0
- ISO12800 4
- ISO25600 -4
- ISO25600 0
- ISO25600 4
- ISO51200 -4
- ISO51200 0
- ISO51200 4
- ISO102400 -4
- ISO102400 0
- ISO102400 4
- ISO100 -4
- ISO100 0
- ISO100 4
- ISO200 -4
- ISO200 0
- ISO200 4
- ISO400 -4
- ISO400 0
- ISO400 4
- ISO800 -4
- ISO800 0
- ISO800 4
- ISO1600 -4
- ISO1600 0
- ISO1600 4
- ISO3200 -4
- ISO3200 0
- ISO3200 4
- ISO6400 -4
- ISO6400 0
- ISO6400 4
- ISO12800 -4
- ISO12800 0
- ISO12800 4
- ISO25600 -4
- ISO25600 0
- ISO25600 4
- ISO51200 -4
- ISO51200 0
- ISO51200 4
- ISO102400 -4
- ISO102400 0
- ISO102400 4
- ISO100 -4
- ISO100 0
- ISO100 4
- ISO200 -4
- ISO200 0
- ISO200 4
- ISO400 -4
- ISO400 0
- ISO400 4
- ISO800 -4
- ISO800 0
- ISO800 4
- ISO1600 -4
- ISO1600 0
- ISO1600 4
- ISO3200 -4
- ISO3200 0
- ISO3200 4
- ISO6400 -4
- ISO6400 0
- ISO6400 4
- ISO12800 -4
- ISO12800 0
- ISO12800 4
- ISO25600 -4
- ISO25600 0
- ISO25600 4
- ISO51200 -4
- ISO51200 0
- ISO51200 4
- ISO102400 -4
- ISO102400 0
- ISO102400 4
RAW fájlok dinamika tartaléka
RAW képformátumban sokkal szabadabban alakíthatjuk fotóinkat, például az expozíció beállítása terén, alul- vagy felülexponált képeknél. Jó eséllyel a fényképek összes részlete visszanyerhető egy egyszerű szoftveres expozíció eltolással. Alulexponált képnél ez általában nagyobb világossági eltérés esetén is lehetséges, a sötét területek zajszintjének emelkedése és a részletesség csökkenésének árán. Túlexponált fotók esetén némileg kisebb a mozgásterünk, hiszen a kiégett területeken nehezebb visszahozni a részleteket.
Ebben a tesztben ennek próbálunk utánajárni az alulexponált és túlexponált RAW képek Lightroomban történt push és pull „hívása” segítségével.
A teszt vegyes eredménnyel zárult. Noha az alulexponált képeknél még a -5 Fé alexpó is menthető volt és a tónusátmenetek sem estek szét, a túlexponált képeknél már 1,3 Fé is visszaállíthatatlan hibát hozott. 5 mikronos pixelektől azért az ember többet várna, így tehát ezzel a géppel úgy kell fotózni, mint ha egy átlagos DSLR lenne: ne nagyon legyen túlexpozíció.