Kipróbáltuk: Nikon Df teszt

0

Képminőség

Képzaj

A géppel készült tesztképeket alapbeállítások mellett, de kikapcsolt zajszűréssel lőttük, a RAW-ból Adobe Lightroom v5.3-mal konvertáltuk JPEG-gé a képeket.

Érdemes megfigyelni, hogy az ISO100 alapérzékenység alatti ISO50 itt is eltérő dinamika átfogású, mivel szoftveres megoldásról van szó, a csúcsfények hamarabb telítődnek.

Érzékenység – képzaj



ISO50; F8 1/1 mp


ISO100; F8 1/2 mp


ISO100; F8 1/2 mp; Adobe Lightroom v5.3


ISO200; F8 1/4 mp


ISO200; F8 1/4 mp; Adobe Lightroom v5.3


ISO400; F8 1/8 mp


ISO400; F8 1/8 mp; Adobe Lightroom v5.3


ISO800; F8 1/15 mp


ISO800; F8 1/15 mp; Adobe Lightroom v5.3


ISO1600; F8 1/30 mp


ISO1600; F8 1/30 mp; Adobe Lightroom v5.3


ISO3200; F8 1/60 mp


ISO3200; F8 1/60 mp; Adobe Lightroom v5.3


ISO6400; F8 1/125 mp


ISO6400; F8 1/125 mp; Adobe Lightroom v5.3


ISO12800; F8 1/250 mp


ISO12800; F8 1/250 mp; Adobe Lightroom v5.3


ISO25600; F8 1/500 mp


ISO25600; F8 1/500 mp; Adobe Lightroom v5.3


ISO51200; F8 1/1000 mp


ISO51200; F8 1/1000 mp; Adobe Lightroom v5.3


ISO102400; F8 1/2000 mp


ISO102400; F8 1/2000 mp; Adobe Lightroom v5.3


ISO204800; F8 1/4000 mp


ISO204800; F8 1/4000 mp; Adobe Lightroom v5.3


ISO50; F8 1/1 mp


ISO100; F8 1/2 mp


ISO100; F8 1/2 mp; Adobe Lightroom v5.3


ISO200; F8 1/4 mp


ISO200; F8 1/4 mp; Adobe Lightroom v5.3


ISO400; F8 1/8 mp


ISO400; F8 1/8 mp; Adobe Lightroom v5.3


ISO800; F8 1/15 mp


ISO800; F8 1/15 mp; Adobe Lightroom v5.3


ISO1600; F8 1/30 mp


ISO1600; F8 1/30 mp; Adobe Lightroom v5.3


ISO3200; F8 1/60 mp


ISO3200; F8 1/60 mp; Adobe Lightroom v5.3


ISO6400; F8 1/125 mp


ISO6400; F8 1/125 mp; Adobe Lightroom v5.3


ISO12800; F8 1/250 mp


ISO12800; F8 1/250 mp; Adobe Lightroom v5.3


ISO25600; F8 1/500 mp


ISO25600; F8 1/500 mp; Adobe Lightroom v5.3


ISO51200; F8 1/1000 mp


ISO51200; F8 1/1000 mp; Adobe Lightroom v5.3


ISO102400; F8 1/2000 mp


ISO102400; F8 1/2000 mp; Adobe Lightroom v5.3


ISO204800; F8 1/4000 mp


ISO204800; F8 1/4000 mp; Adobe Lightroom v5.3


ISO50; F8 1/1 mp


ISO100; F8 1/2 mp


ISO100; F8 1/2 mp; Adobe Lightroom v5.3


ISO200; F8 1/4 mp


ISO200; F8 1/4 mp; Adobe Lightroom v5.3


ISO400; F8 1/8 mp


ISO400; F8 1/8 mp; Adobe Lightroom v5.3


ISO800; F8 1/15 mp


ISO800; F8 1/15 mp; Adobe Lightroom v5.3


ISO1600; F8 1/30 mp


ISO1600; F8 1/30 mp; Adobe Lightroom v5.3


ISO3200; F8 1/60 mp


ISO3200; F8 1/60 mp; Adobe Lightroom v5.3


ISO6400; F8 1/125 mp


ISO6400; F8 1/125 mp; Adobe Lightroom v5.3


ISO12800; F8 1/250 mp


ISO12800; F8 1/250 mp; Adobe Lightroom v5.3


ISO25600; F8 1/500 mp


ISO25600; F8 1/500 mp; Adobe Lightroom v5.3


ISO51200; F8 1/1000 mp


ISO51200; F8 1/1000 mp; Adobe Lightroom v5.3


ISO102400; F8 1/2000 mp


ISO102400; F8 1/2000 mp; Adobe Lightroom v5.3


ISO204800; F8 1/4000 mp


ISO204800; F8 1/4000 mp; Adobe Lightroom v5.3


ISO50; F8 1/1 mp


ISO100; F8 1/2 mp


ISO100; F8 1/2 mp; Adobe Lightroom v5.3


ISO200; F8 1/4 mp


ISO200; F8 1/4 mp; Adobe Lightroom v5.3


ISO400; F8 1/8 mp


ISO400; F8 1/8 mp; Adobe Lightroom v5.3


ISO800; F8 1/15 mp


ISO800; F8 1/15 mp; Adobe Lightroom v5.3


ISO1600; F8 1/30 mp


ISO1600; F8 1/30 mp; Adobe Lightroom v5.3


ISO3200; F8 1/60 mp


ISO3200; F8 1/60 mp; Adobe Lightroom v5.3


ISO6400; F8 1/125 mp


ISO6400; F8 1/125 mp; Adobe Lightroom v5.3


ISO12800; F8 1/250 mp


ISO12800; F8 1/250 mp; Adobe Lightroom v5.3


ISO25600; F8 1/500 mp


ISO25600; F8 1/500 mp; Adobe Lightroom v5.3


ISO51200; F8 1/1000 mp


ISO51200; F8 1/1000 mp; Adobe Lightroom v5.3


ISO102400; F8 1/2000 mp


ISO102400; F8 1/2000 mp; Adobe Lightroom v5.3


ISO204800; F8 1/4000 mp


ISO204800; F8 1/4000 mp; Adobe Lightroom v5.3

Az eredeti RAW fájlok letölthetők:
ISO100,
ISO200,
ISO400,
ISO800,
ISO1600,
ISO3200,
ISO6400,
ISO12800,
ISO25600,
ISO51200,
ISO102400,
ISO204800.

A szokásos ISO tesztképeink mellett azok 300 dpi-s 10×15 cm-es papírmérethez, vagyis 1228 pixel magasságúra átméretezett változatát is közzé tesszük. Digitális laborban ugyanis ekkora papírmérethez ekkora felbontású képet hoz létre a laborgép.
A lent látható képeken tehát azt ellenőrizhetjük, hogy egy 10×15 cm-es papírkép nagyító alatt hogyan nézne ki.
A valós képminőség teszteléséhez érdemes megnyitni a teljes képet, s egy 10×15 cm-es papírképpel a kezünkben addig távolodni a monitortól, hogy nagyjából hasonló méretet lássunk, mint a kezünkben lévő fotó.

Érzékenység – képzaj; 10×15 cm-es papírképen (szimuláció)



ISO50; F8 1/1 mp


ISO100; F8 1/2 mp


ISO100; F8 1/2 mp; Adobe Lightroom v5.3


ISO200; F8 1/4 mp


ISO200; F8 1/4 mp; Adobe Lightroom v5.3


ISO400; F8 1/8 mp


ISO400; F8 1/8 mp; Adobe Lightroom v5.3


ISO800; F8 1/15 mp


ISO800; F8 1/15 mp; Adobe Lightroom v5.3


ISO1600; F8 1/30 mp


ISO1600; F8 1/30 mp; Adobe Lightroom v5.3


ISO3200; F8 1/60 mp


ISO3200; F8 1/60 mp; Adobe Lightroom v5.3


ISO6400; F8 1/125 mp


ISO6400; F8 1/125 mp; Adobe Lightroom v5.3


ISO12800; F8 1/250 mp


ISO12800; F8 1/250 mp; Adobe Lightroom v5.3


ISO25600; F8 1/500 mp


ISO25600; F8 1/500 mp; Adobe Lightroom v5.3


ISO51200; F8 1/1000 mp


ISO51200; F8 1/1000 mp; Adobe Lightroom v5.3


ISO102400; F8 1/2000 mp


ISO102400; F8 1/2000 mp; Adobe Lightroom v5.3


ISO204800; F8 1/4000 mp


ISO204800; F8 1/4000 mp; Adobe Lightroom v5.3


ISO50; F8 1/1 mp


ISO100; F8 1/2 mp


ISO100; F8 1/2 mp; Adobe Lightroom v5.3


ISO200; F8 1/4 mp


ISO200; F8 1/4 mp; Adobe Lightroom v5.3


ISO400; F8 1/8 mp


ISO400; F8 1/8 mp; Adobe Lightroom v5.3


ISO800; F8 1/15 mp


ISO800; F8 1/15 mp; Adobe Lightroom v5.3


ISO1600; F8 1/30 mp


ISO1600; F8 1/30 mp; Adobe Lightroom v5.3


ISO3200; F8 1/60 mp


ISO3200; F8 1/60 mp; Adobe Lightroom v5.3


ISO6400; F8 1/125 mp


ISO6400; F8 1/125 mp; Adobe Lightroom v5.3


ISO12800; F8 1/250 mp


ISO12800; F8 1/250 mp; Adobe Lightroom v5.3


ISO25600; F8 1/500 mp


ISO25600; F8 1/500 mp; Adobe Lightroom v5.3


ISO51200; F8 1/1000 mp


ISO51200; F8 1/1000 mp; Adobe Lightroom v5.3


ISO102400; F8 1/2000 mp


ISO102400; F8 1/2000 mp; Adobe Lightroom v5.3


ISO204800; F8 1/4000 mp


ISO204800; F8 1/4000 mp; Adobe Lightroom v5.3


ISO50; F8 1/1 mp


ISO100; F8 1/2 mp


ISO100; F8 1/2 mp; Adobe Lightroom v5.3


ISO200; F8 1/4 mp


ISO200; F8 1/4 mp; Adobe Lightroom v5.3


ISO400; F8 1/8 mp


ISO400; F8 1/8 mp; Adobe Lightroom v5.3


ISO800; F8 1/15 mp


ISO800; F8 1/15 mp; Adobe Lightroom v5.3


ISO1600; F8 1/30 mp


ISO1600; F8 1/30 mp; Adobe Lightroom v5.3


ISO3200; F8 1/60 mp


ISO3200; F8 1/60 mp; Adobe Lightroom v5.3


ISO6400; F8 1/125 mp


ISO6400; F8 1/125 mp; Adobe Lightroom v5.3


ISO12800; F8 1/250 mp


ISO12800; F8 1/250 mp; Adobe Lightroom v5.3


ISO25600; F8 1/500 mp


ISO25600; F8 1/500 mp; Adobe Lightroom v5.3


ISO51200; F8 1/1000 mp


ISO51200; F8 1/1000 mp; Adobe Lightroom v5.3


ISO102400; F8 1/2000 mp


ISO102400; F8 1/2000 mp; Adobe Lightroom v5.3


ISO204800; F8 1/4000 mp


ISO204800; F8 1/4000 mp; Adobe Lightroom v5.3


ISO50; F8 1/1 mp


ISO100; F8 1/2 mp


ISO100; F8 1/2 mp; Adobe Lightroom v5.3


ISO200; F8 1/4 mp


ISO200; F8 1/4 mp; Adobe Lightroom v5.3


ISO400; F8 1/8 mp


ISO400; F8 1/8 mp; Adobe Lightroom v5.3


ISO800; F8 1/15 mp


ISO800; F8 1/15 mp; Adobe Lightroom v5.3


ISO1600; F8 1/30 mp


ISO1600; F8 1/30 mp; Adobe Lightroom v5.3


ISO3200; F8 1/60 mp


ISO3200; F8 1/60 mp; Adobe Lightroom v5.3


ISO6400; F8 1/125 mp


ISO6400; F8 1/125 mp; Adobe Lightroom v5.3


ISO12800; F8 1/250 mp


ISO12800; F8 1/250 mp; Adobe Lightroom v5.3


ISO25600; F8 1/500 mp


ISO25600; F8 1/500 mp; Adobe Lightroom v5.3


ISO51200; F8 1/1000 mp


ISO51200; F8 1/1000 mp; Adobe Lightroom v5.3


ISO102400; F8 1/2000 mp


ISO102400; F8 1/2000 mp; Adobe Lightroom v5.3


ISO204800; F8 1/4000 mp


ISO204800; F8 1/4000 mp; Adobe Lightroom v5.3

Zajszűrés

A Nikon Df négy féle zajszűrési beállítást kínál, ezek a ki, alacsony, normál és magas értékek. Kikapcsolt zajszűrési paraméter esetében a kezelési útmutató szerint ISO2500 alatt nincs zajszűrés, felette viszont igen.

Zajszűrés

RAW fájlok dinamika tartaléka

A RAW formátum egyik előnye, hogy nem életbevágóan fontos már fotózáskor tökéletes expozíciót készítenünk. Persze törekedni kell rá, ha megoldható, de ha valami oknál fogva mégsincs lehetőségünk erre (pl. megismételhetetlen eseményt kaptunk el), s a kép enyhén alul, vagy túlexponált lett, még van esélyünk arra, hogy használható képet kapjunk. A túlexpozíció kicsit problémásabb, ekkor ugyanis részletek veszhetnek el, illetve a színek is elromolhatnak, az alulexponált képnél viszont a képzaj lesz jóval magasabb.

Tesztünkben ennek próbálunk utánajárni az alulexponált és túlexponált RAW képek Lightroomban történt push és pull „hívása” segítségével.

Az érzékenységet ISO3200-nak választottuk (APS-C és NégyHarmados szenzorral szerelt gépeknél ISO1600-on vizsgálódunk), s így végeztük a próbát, melyből jól látható, hogy 1 Fé-es tartalék érhető el, a 1/3 Fé-kel túlexponált képnél a halovány sárgák színe már elcsúszik.

Dinamika tartalék alul- és túlexponált képeken (ISO3200 – RAW)



ISO3200; 3 Fé alulexponálás


ISO3200; 2 Fé alulexponálás


ISO3200; 1 Fé alulexponálás


ISO3200; 0 Fé


ISO3200; 1 Fé túlexponálás


ISO3200; 1 1/3 Fé túlexponálás


ISO3200; 1 2/3 Fé túlexponálás


ISO3200; 2 Fé túlexponálás


ISO3200; 3 Fé alulexponálás


ISO3200; 2 Fé alulexponálás


ISO3200; 1 Fé alulexponálás


ISO3200; 0 Fé


ISO3200; 1 Fé túlexponálás


ISO3200; 1 1/3 Fé túlexponálás


ISO3200; 1 2/3 Fé túlexponálás


ISO3200; 2 Fé túlexponálás


ISO3200; 3 Fé alulexponálás


ISO3200; 2 Fé alulexponálás


ISO3200; 1 Fé alulexponálás


ISO3200; 0 Fé


ISO3200; 1 Fé túlexponálás


ISO3200; 1 1/3 Fé túlexponálás


ISO3200; 1 2/3 Fé túlexponálás


ISO3200; 2 Fé túlexponálás


ISO3200; 3 Fé alulexponálás


ISO3200; 2 Fé alulexponálás


ISO3200; 1 Fé alulexponálás


ISO3200; 0 Fé


ISO3200; 1 Fé túlexponálás


ISO3200; 1 1/3 Fé túlexponálás


ISO3200; 1 2/3 Fé túlexponálás


ISO3200; 2 Fé túlexponálás