Képminőség
A gép érzékenysége ISO200 és ISO6400 között választható, 1 vagy 1/3 Fé lépésekben, illetve kiterjeszthető ISO100-ra. A zajszűrés -5..+5 között, összesen 11 értékre állítható. A lenti képeket a gép -5-ös, azaz minimális zajszűrésével készítettük, a RAW fájlokat Adobe Lightroom v6.3-mal, alapbeállításokkal konvertáltuk.
Érzékenység – képzaj
Az eredeti RAW fájlok letölthetők:
ISO100,
ISO200,
ISO400,
ISO800,
ISO1600,
ISO3200,
ISO6400,
ISO12800,
ISO25600.
A szokásos ISO tesztképeink mellett azok 300 dpi-s 10×13 cm-es papírmérethez, vagyis 1228 pixel magasságúra átméretezett változatát is közzé tesszük. Digitális laborban ugyanis ekkora papírmérethez ekkora felbontású képet hoz létre a laborgép.
A lent látható képeken tehát azt ellenőrizhetjük, hogy egy 10×13 cm-es papírkép nagyító alatt hogyan nézne ki.
A valós képminőség teszteléséhez érdemes megnyitni a teljes képet, s egy 10×13 cm-es papírképpel a kezünkben addig távolodni a monitortól, hogy nagyjából hasonló méretet lássunk, mint a kezünkben lévő fotó.
Érzékenység – képzaj; 10×13 cm-es papírképen (szimuláció)
Zajszűrés
A zajszűrés lehetséges 11 értéke közül megnéztük a minimumot, a normál értéket és a maximumot is. Utóbbi már valóban nagyon erős zajszűrést jelent, ahol nagy érzékenységen a részletekből is sok elvész.
Zajszűrés
RAW fájlok dinamika tartaléka
RAW képformátumot használva sokkal szabadabban alakíthatjuk fotóinkat, nem csak a fehéregyensúly utólagos beállítása pofonegyszerű, de olyan fotózási hibák is javíthatók, mint például az alul- vagy túlexponálás. Jó eséllyel a fényképek összes részlete visszanyerhető egy egyszerű szoftveres expozíció eltolással. Alulexponált képnél ez általában nagyobb világossági eltérés esetén is lehetséges, a sötét területek zajszintjének és részletességének veszélyeztetésével. Túlexponált fotók esetén némileg kisebb a mozgásterünk, hiszen a kiégett területeken nehezebb visszahozni a részleteket.
E tesztünkben ennek próbálunk utánajárni az alulexponált és túlexponált RAW képek Lightroomban történt push és pull „hívása” segítségével.
A látottak alapján nagyjából 1 Fé túlexpozíció az a határ, ahol még minden visszahozható, még a bőrszín, illetve a rózsaszín, valamint a sárga világos árnyalatai is. 1 1/3 Fé-nél ezek a világos tónusok már nem állíthatók vissza hiba nélkül, de a nem ennyire világos részekkel, illetve a más színekkel még nincs gond. 2 Fé túlexpozíciónál már minden szín világos tónusú része kárát szenvedi a helytelen beállításnak.