Képminőség
Képzaj
A lenti érzékenység tesztképeket a fényképezőgép kikapcsolt zajszűrés paramétere mellett készítettük. A RAW fájlokat 14 bites színmélységgel készítettük, ezeket az Adobe Lightroom Classic-kal konvertáltuk, alapbeállítások mellett, de Camera Standard színprofillal (sRGB színtérben).
A fotók Panasonic Leica 200mm f/2,8 objektívvel készültek.
Az ISO80 minimális érzékenységű fotó a gép saját JPEG képén ismét jóval kisebb dinamika átfogást mutat, amit már sokszor láttunk Panasonic mFT gépnél. Érdekesebb azonban a RAW-ban készített változat, aminél a Lightroom a csúcsfényeket is rendberakta, ugyanakkor a sárga cérnaspulninál már a túlvezéreltség jelei látszanak (szín a csúcsfényeknél elcsúszott rózsaszínbe).
Érzékenység – képzaj
ISO80; F7,1 1/1,3 mp
ISO80; F7,1 1/1,3 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO160; F7,1 1/2,5 mp
ISO160; F7,1 1/2,5 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO200; F7,1 1/3,2 mp
ISO200; F7,1 1/3,2 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO400; F7,1 1/6 mp
ISO400; F7,1 1/6 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO800; F7,1 1/13 mp
ISO800; F7,1 1/13 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO1600; F7,1 1/25 mp
ISO1600; F7,1 1/25 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO3200; F7,1 1/50 mp
ISO3200; F7,1 1/50 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO6400; F7,1 1/100 mp
ISO6400; F7,1 1/100 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO12800; F7,1 1/200 mp
ISO12800; F7,1 1/200 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO25600; F7,1 1/400 mp
ISO25600; F7,1 1/400 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO51200; F7,1 1/800 mp
ISO51200; F7,1 1/800 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO102400; F7,1 1/1600 mp
ISO102400; F7,1 1/1600 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO204800; F7,1 1/3200 mp
ISO204800; F7,1 1/3200 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO80; F7,1 1/1,3 mp
ISO80; F7,1 1/1,3 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO160; F7,1 1/2,5 mp
ISO160; F7,1 1/2,5 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO200; F7,1 1/3,2 mp
ISO200; F7,1 1/3,2 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO400; F7,1 1/6 mp
ISO400; F7,1 1/6 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO800; F7,1 1/13 mp
ISO800; F7,1 1/13 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO1600; F7,1 1/25 mp
ISO1600; F7,1 1/25 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO3200; F7,1 1/50 mp
ISO3200; F7,1 1/50 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO6400; F7,1 1/100 mp
ISO6400; F7,1 1/100 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO12800; F7,1 1/200 mp
ISO12800; F7,1 1/200 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO25600; F7,1 1/400 mp
ISO25600; F7,1 1/400 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO51200; F7,1 1/800 mp
ISO51200; F7,1 1/800 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO102400; F7,1 1/1600 mp
ISO102400; F7,1 1/1600 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO204800; F7,1 1/3200 mp
ISO204800; F7,1 1/3200 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO80; F7,1 1/1,3 mp
ISO80; F7,1 1/1,3 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO160; F7,1 1/2,5 mp
ISO160; F7,1 1/2,5 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO200; F7,1 1/3,2 mp
ISO200; F7,1 1/3,2 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO400; F7,1 1/6 mp
ISO400; F7,1 1/6 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO800; F7,1 1/13 mp
ISO800; F7,1 1/13 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO1600; F7,1 1/25 mp
ISO1600; F7,1 1/25 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO3200; F7,1 1/50 mp
ISO3200; F7,1 1/50 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO6400; F7,1 1/100 mp
ISO6400; F7,1 1/100 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO12800; F7,1 1/200 mp
ISO12800; F7,1 1/200 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO25600; F7,1 1/400 mp
ISO25600; F7,1 1/400 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO51200; F7,1 1/800 mp
ISO51200; F7,1 1/800 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO102400; F7,1 1/1600 mp
ISO102400; F7,1 1/1600 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO204800; F7,1 1/3200 mp
ISO204800; F7,1 1/3200 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO80; F7,1 1/1,3 mp
ISO80; F7,1 1/1,3 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO160; F7,1 1/2,5 mp
ISO160; F7,1 1/2,5 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO200; F7,1 1/3,2 mp
ISO200; F7,1 1/3,2 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO400; F7,1 1/6 mp
ISO400; F7,1 1/6 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO800; F7,1 1/13 mp
ISO800; F7,1 1/13 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO1600; F7,1 1/25 mp
ISO1600; F7,1 1/25 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO3200; F7,1 1/50 mp
ISO3200; F7,1 1/50 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO6400; F7,1 1/100 mp
ISO6400; F7,1 1/100 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO12800; F7,1 1/200 mp
ISO12800; F7,1 1/200 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO25600; F7,1 1/400 mp
ISO25600; F7,1 1/400 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO51200; F7,1 1/800 mp
ISO51200; F7,1 1/800 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO102400; F7,1 1/1600 mp
ISO102400; F7,1 1/1600 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO204800; F7,1 1/3200 mp
ISO204800; F7,1 1/3200 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
Az eredeti RAW fájlok letölthetők:
ISO80,
ISO160,
ISO200,
ISO400,
ISO800,
ISO1600,
ISO3200,
ISO6400,
ISO12800,
ISO25600,
ISO51200,
ISO102400,
ISO204800.
A szokásos ISO tesztképeink mellett azok 300 dpi-s 10×13 cm-es papírmérethez, vagyis 1228 pixel magasságúra átméretezett változatát is közzé tesszük. Digitális laborban ugyanis ekkora papírmérethez ekkora felbontású képet hoz létre a laborgép. A lent látható képeken tehát azt ellenőrizhetjük, hogy egy 10×13 cm-es papírkép nagyító alatt hogyan nézne ki.
Érzékenység – képzaj; 10×13 cm-es papírképen (szimuláció)
ISO80; F7,1 1/1,3 mp
ISO80; F7,1 1/1,3 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO160; F7,1 1/2,5 mp
ISO160; F7,1 1/2,5 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO200; F7,1 1/3,2 mp
ISO200; F7,1 1/3,2 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO400; F7,1 1/6 mp
ISO400; F7,1 1/6 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO800; F7,1 1/13 mp
ISO800; F7,1 1/13 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO1600; F7,1 1/25 mp
ISO1600; F7,1 1/25 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO3200; F7,1 1/50 mp
ISO3200; F7,1 1/50 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO6400; F7,1 1/100 mp
ISO6400; F7,1 1/100 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO12800; F7,1 1/200 mp
ISO12800; F7,1 1/200 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO25600; F7,1 1/400 mp
ISO25600; F7,1 1/400 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO51200; F7,1 1/800 mp
ISO51200; F7,1 1/800 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO102400; F7,1 1/1600 mp
ISO102400; F7,1 1/1600 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO204800; F7,1 1/3200 mp
ISO204800; F7,1 1/3200 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO80; F7,1 1/1,3 mp
ISO80; F7,1 1/1,3 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO160; F7,1 1/2,5 mp
ISO160; F7,1 1/2,5 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO200; F7,1 1/3,2 mp
ISO200; F7,1 1/3,2 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO400; F7,1 1/6 mp
ISO400; F7,1 1/6 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO800; F7,1 1/13 mp
ISO800; F7,1 1/13 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO1600; F7,1 1/25 mp
ISO1600; F7,1 1/25 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO3200; F7,1 1/50 mp
ISO3200; F7,1 1/50 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO6400; F7,1 1/100 mp
ISO6400; F7,1 1/100 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO12800; F7,1 1/200 mp
ISO12800; F7,1 1/200 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO25600; F7,1 1/400 mp
ISO25600; F7,1 1/400 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO51200; F7,1 1/800 mp
ISO51200; F7,1 1/800 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO102400; F7,1 1/1600 mp
ISO102400; F7,1 1/1600 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO204800; F7,1 1/3200 mp
ISO204800; F7,1 1/3200 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO80; F7,1 1/1,3 mp
ISO80; F7,1 1/1,3 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO160; F7,1 1/2,5 mp
ISO160; F7,1 1/2,5 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO200; F7,1 1/3,2 mp
ISO200; F7,1 1/3,2 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO400; F7,1 1/6 mp
ISO400; F7,1 1/6 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO800; F7,1 1/13 mp
ISO800; F7,1 1/13 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO1600; F7,1 1/25 mp
ISO1600; F7,1 1/25 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO3200; F7,1 1/50 mp
ISO3200; F7,1 1/50 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO6400; F7,1 1/100 mp
ISO6400; F7,1 1/100 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO12800; F7,1 1/200 mp
ISO12800; F7,1 1/200 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO25600; F7,1 1/400 mp
ISO25600; F7,1 1/400 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO51200; F7,1 1/800 mp
ISO51200; F7,1 1/800 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO102400; F7,1 1/1600 mp
ISO102400; F7,1 1/1600 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO204800; F7,1 1/3200 mp
ISO204800; F7,1 1/3200 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO80; F7,1 1/1,3 mp
ISO80; F7,1 1/1,3 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO160; F7,1 1/2,5 mp
ISO160; F7,1 1/2,5 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO200; F7,1 1/3,2 mp
ISO200; F7,1 1/3,2 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO400; F7,1 1/6 mp
ISO400; F7,1 1/6 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO800; F7,1 1/13 mp
ISO800; F7,1 1/13 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO1600; F7,1 1/25 mp
ISO1600; F7,1 1/25 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO3200; F7,1 1/50 mp
ISO3200; F7,1 1/50 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO6400; F7,1 1/100 mp
ISO6400; F7,1 1/100 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO12800; F7,1 1/200 mp
ISO12800; F7,1 1/200 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO25600; F7,1 1/400 mp
ISO25600; F7,1 1/400 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO51200; F7,1 1/800 mp
ISO51200; F7,1 1/800 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO102400; F7,1 1/1600 mp
ISO102400; F7,1 1/1600 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
ISO204800; F7,1 1/3200 mp
ISO204800; F7,1 1/3200 mp; Adobe Lightroom Classic 7.2
Zajszűrés
A magas érzékenységen keletkező zaj szűréséhez mintegy 11 beállítási érték áll rendelkezésünkre, -5 és +5 között. A fenti legalacsonyabb értékű szűrésen kívül a 0 és a +5-ös maximális fokozatot is kipróbáltuk, amelyek hatása jobbára a nagyobb ISO értéken készült JPEG fotóknál érezhető.
RAW fájlok dinamika tartaléka
RAW képformátumban sokkal szabadabban alakíthatjuk fotóinkat, például az expozíció beállítása terén, alul- vagy felülexponált képeknél. Jó eséllyel a fényképek összes részlete visszanyerhető egy egyszerű szoftveres expozíció eltolással. Alulexponált képnél ez általában nagyobb világossági eltérés esetén is lehetséges, a sötét területek zajszintjének és részletességének veszélyeztetésével. Túlexponált fotók esetén némileg kisebb a mozgásterünk, hiszen a kiégett területeken nehezebb visszahozni a részleteket.
Ebben a tesztben ennek próbálunk utánajárni az alulexponált és túlexponált RAW képek Lightroomban történt push és pull „hívása” segítségével.
A teszt most igen érdekes konklúziót hozott. Az alulexponált képek korrekciója során sokkal jobb eredményt kaptunk, mint a G9-nél, itt még az 5 Fé alulexponálást is nagyon jól lehet javítani egy kis zajosodás árán, ugyanakkor a 14 bites RAW formátum ellenére a túlexponálást nagyon nem jól tűri a gép szenzora, hiszen a RAW-ban mentett képeknél a sárga csúcsfényei, illetve a bőrszínek már 1/3 Fé túlexponálásnál olyan mértékű túlcsordulást szenvedhetnek, amely már nem állítható vissza veszteség (értsd: az árnyalatok elcsúszása) nélkül. Ez a hatás látható egyébként az oldal elején az ISO80 RAW-ból konvertált tesztképén is, tehát már ott is gond van a csúcsfények visszaállításával, pedig helyes expozíció volt beállítva.
Nagyon érdekes ez utóbbi, hiszen még egy teljesen átlagos, kis szenzoros kompaktban is van 2/3 Fé-nyi tartalék, itt pedig 1/3 Fé sincs.
Push és pull „hívás”, dinamika tartalék alul- és túlexponált képeken (ISO160 – RAW)