Címlap 2005

Archívum

Ultrazoomok

Az ultrazoom fényképezőgépek régóta sikert aratnak azok körében, akik nem tartják elegendőnek a 100-200 mm-nek megfelelő maximális gyújtótávolságú fényképezőgépeket. Nyilvánvaló, hogy ha a nagylátószöget szeretnénk megtartani, s emellett óhajtunk elérni 300-400 mm kisfilmes ekvivalens fókusztávolságot, nagy zoomátfogásra van szükségünk. E kategória ilyen gépeket tartalmaz (min. 7x átfogás).

Röviden: Olympus SP-310 teszt

Az Olympus kínálatában októberben jelent meg a kreatív fotózás kedvelőinek kitalált SP sorozat, elsőre két fényképezőgépel. Az egymástól leginkább csak a felbontásukban eltérő gépek közül nálunk a kisebb, 7,1 megapixeles SP-310 járt, mely testvéréhez hasonlóan 3x-os optikai zoommal, hatalmas LCD-vel, és a fotózás iránt komolyabban érdeklődő felhasználók számára kínált teljeskörű kézi beállításokkal csábít.

Automatikus piros-szem javítás

Amíg csak olyan felszereléssel fotóztam családi eseményeken, amin volt külső vaku, nem igazán tudtam átélni a kompakt fényképezőgépek tulajdonosainak piros szemekkel kapcsolatos problémáját. A fiam születése óta azonban folyamatosan a feleségem keze ügyében van egy gyors kompakt fényképezőgép, hogy semmiről se maradjunk le. Egy évnyi piros szem retusálás után elegem lett a problémából és automatikus megoldás után néztem.

Röviden: Olympus µ Digital 600 teszt

Felületesen megnézve, először azt hittem, hogy a µ 600 a már nálunk is bemutatott µ 800 kisebb felbontású testvére. De tévedtem. Az Olympus-nál a teljes gépet újragondolták: ami jó volt azt megtartották, amin lehetett csiszolni, azt kicsit megdolgozták. Hogy a sok módosítás és finomítás ellenére miért került 6 megapixeles CCD a gépbe azt nem tudom, de a csinos kompakt gépek kategóriájában ez is bőven elegendő.

Elöljáróban: Olympus E-500

Az Olympus szeptember végén jelentette be Four-Thirds rendszerének harmadik tükörreflexes digitális vázát, az E-500-at. Az E-300 műszaki paramétereivel nagyban megegyező új fényképezőgép kisebb, zömökebb és könyebb lett, valamint az új vázhoz egy új kitobjektívet is készített a cég. Sikerült szereznünk egy véglegesnek tűnő, ám hivatalosan még béta változatú darabot, amit a gép megjelenése előtt egy előzetes formájában mutatunk be.

Stúdióvakuk, fényformálók II.

Rövid sorozatunk második felében az előző részben bemutatott stúdióeszközök közül válogattunk össze jónéhányat, hogy a legnyilvánvalóbb módon, példafotókkal illusztrálva mutassuk be működésüket.

Röviden: Olympus FE-100 és FE-110 teszt

Augusztus végén az Olympus is frissítette a családi események megörökítésére szánt modelljeit. Az egyszerű kezelhetőségével és 2,8x-es optikai zoomjával csábító FE-100 és FE-110 egymástól jobbára csak a felbontásban tér el – előbbi négy, utóbbi öt megapixeles –, ezért ezeket a fényképezőgépeket most egyetlen cikkben mutatjuk be.

Kipróbáltuk: Olympus E-500 teszt

Az Olympus harmadik 4/3-os szabványú digitális tükörreflexes fényképezőgépét már módunkban állt rövid időre kipróbálni, melyről be is számoltunk egy korábbi cikkünkben. Azóta megkaptuk a végleges kereskedelmi változatot, s bár sajnos a kit objektívet nem mellékelték a vázhoz, azért ezt a hiányosságot leszámítva cikkünk a szokásos részletességű.

Ultrahangos CCD tisztítás a gyakorlatban

A filmes tükörreflexes vagy kompakt gépekről digitális tükörreflexesre váltók életét gyakran megkeseríti egy új jelenség, az érzékelő lapka koszolódása. Míg a legtöbb helyen a kézi tiszítást javasolják, addig az Olympus automatikus megoldást kínál: új E rendszerű gépeinek CCD-jét minden bekapcsoláskor ultrahangos rezgések tisztítják. Vajon működik, vagy megint egy marketing osztályon született csodával állunk szemben?

Kipróbáltuk: HP PhotoSmart 8250 teszt

A HP július 11-én jelentette be első olyan otthoni használatra szánt fotónyomtatóját, ahol a tintapatronokat színenként cserélhetjük. A jóval gazdaságosabb megoldás mellett a 8250 nagy sebességű nyomtatással is büszkélkedhet, amelynek mi is utánajártunk.

NÉPSZERŰ CIKKEK

Ezért jobb a parfokális objektív videózáshoz

Objektívet sokféleképpen lehet tervezni és készíteni. Nyilvánvalóan olyan megoldás nincs, ami mindenre tökéletes, így a képélességre, homogenitásra, színhibák minimalizálására, torzításra, tömegre, méretre, par- vagy...

Tárgyfotózás gyorstalpaló

13 percben a fényekről tárgyfotózáshoz.

Ezért jó az aszférikus lencsetag!

A Canon videójából könnyen megértheted, miért fontos az aszférikus tagok alkalmazása.

Mit tehet meg/várhat el egy esküvői fotós és mit nem?

Érdekes kérdés, s nem mindegy, hogy melyik oldalról nézzük. A minap hívták fel a figyelmem egy történetre, ahol a fotós - az ő szempontjai...

7 kompozíciós tipp a szebb fotókhoz

Két hete sorra vettük, hogy mikre érdemes odafigyelni, ha jobb fotókat szeretnél készíteni a mobiloddal. A tíz tanács között szerepelt az is, hogy figyelj...