Címlap 2018

Archívum

Kipróbáltuk: Canon EOS M50 (teszt)

Sokszor leírtuk már, de még egyszer utoljára hadd azzal kezdjük, hogy milyen a viszonya a MILC, azaz tükör nélküli cserélhető objektíves fényképezőgépekhez a Canonnak. Amikor a Panasonic és az Olympus 2009-ben megalkották ezt a szegmenst,...

Kalahari K-209 Torra Pro

A Kalahari igyekszik az átlagtól eltérő, kicsit extrább, kicsit extrémebb, vagy akár a luxus felé kacsingató termékeket kínálni, erre voltak jó példák a már korábban bemutatott bőr fotós válltáskák, amik valóban igazán szépre sikerültek. Cikkünk...

Exkluzív: Hasselblad H6D-100C

Aki volt június közepén a Tripont Fotófesztiválján, találkozhatott a Hasselblad 100 Mpixeles középformátumú digitális hátfalával, amellyel fotókat is készíthetett. Az eseményre érkezett csúcsmasina még egy hétig Magyarországon maradt, így nekünk is jutott egy fél...

Tamron 100-400mm f/4,5-6,3 Di VC USD – teszt

A Tamron mindig is szerette a telezoomokat, a hobbifotósoknak szánt 70-300 mm-es és 75-300 mm-es modellekből például három is megjelent tőlük, emellett a nagyobb gyújtótávolságú 150-600 mm és 200-500 mm telezoomok is a kínálat...

Sigma 100-400mm f/5-6,3 DG OS HSM C – teszt

A Sigma még tavaly év végén jelentette be Contemporary, azaz kortárs termékvonalába sorolt, full-frame szenzoros DSLR-rel is használható 100-400 mm-es telezoomját, amelyet főképp haladó amatőrfotósoknak fejlesztett és amely a korábbi 120-400mm f/4,5-5,6 DG OS...

Feiyu Tech G6 – okos gimbal akciókamerákhoz

A Feiyu Tech nemrégiben mutatta be új, akciókamerákhoz fejlesztett 3 tengelyes stabilizált gimbalját, a G6 modellt. Az időjárásálló kivitelű kézi stabilizátort leginkább GoPro Hero 4, 5, 6 vagy adapter segítségével Sony RX0 kamerákkal tudjuk maradéktalanul...

Kamera teszt: Huawei P20 Pro kontra OnePlus 6

Áprilisban kijelenthettük, hogy a Huawei P20 Pro új távlatokat nyitott a mobilfotózásban. Májusban pedig megjelent a OnePlus 6, melynek kamerája ugyan nem hozott eget rengető újdonságokat, de a Huawei csúcsmodelljénél kicsit barátságosabb árcédulát kapott...

Az új OnePlus 6 (mobil)fotós szemmel

A két évvel ezelőtt megjelent OnePlus 3 telefonomat imádtam, de két év nagy idő az okostelefonok világában (is), és miután a tavaly megjelent OnePlus 5-ös nem hozott annyira lázba, hogy megvegyem, tűkön ülve vártam...

Tamron 70-210mm f/4 Di VC USD – teszt

A Tamron jóideje kínál 70-200mm-es tartományban kiváló, f/2,8 fényerejű telezoomot, azonban nem mindenkinek van szüksége ekkora fényerőre, na és persze nem mindenkinek van annyi elkölthető pénze, amennyibe az f/2,8-as kerül. Ráadásul mind a Canon,...

Sigma 18-35mm f/1,8 DC Art – teszt

A Sigma 18-35mm f/1,8 DC Art objektíve nem egy nagyon friss darab, még 2013-ban jelentette be a japán gyártó (igaz, itthon csak 2014-től volt kapható). Ennek ellenére két okból is fontosnak tartjuk most tesztelni...

NÉPSZERŰ CIKKEK

A slow-motion csúcsa?

Az OK Go legújabb, The One Moment című videóklipjének forgatása mindössze 4,2 mp-ig tartott, de igen komoly tervezést igényelt. A slow motion technikával, 6000...

Alapfokon: Objektívek – Felbontás, élesség

A digitális fényképezőgépek kisméretű, ám nagy felbontású érzékelőlapja miatt az objektívekre nagy feladat hárul: kis területre kell nagyon részletgazdagság képet vetíteni.

Tanulj te is világítási diagramokból!

Azt már bizonyára mindenki tudja, hogy fotózni kétféleképpen lehet: vagy megelégedve a rendelkezésre álló fényekkel, vagy módosítani, kiegészíteni azokat és kreatív megvilágítást használva. Utóbbi nyilván...

Egy újabb módszer a kis képzaj eléréséhez

A digitális fotózásban a képzajjal kell a legtöbbet küzdeni. Bár ma már kaphatók nagyon alacsony képzajú, magas érzékenységnél is jól használható gépek, a fotósokban...

Alapfokon: Hibás pixelek

Sajnos semmi sem tökéletes. A digitális fényképezőgépekre is igaz ez az állítás, ugyanis az érzékelőkön sokszor nem várt pixelhibák jelennek meg.