Címlap Címkék Címlap

Címke: címlap

Sigma 17-70mm f/2,8-4,5 DC Macro objektív

Bár már kicsit elszaladt felette az idő, mi azért kipróbáltuk a Sigma APS-C szenzoros gépekhez szánt átlagosnál jobb fényerejű alapzoom objektívjét, amely egész jó makróképességekkel is kecsegtet.

Sony 28mm F2,8 objektív

Az olcsó kittben kapható alapzoomok meglehetősen háttérbe szorították a 28mm körüli objektíveket, főleg a fixeket, hiszen az eladott optikák jó részét ezek teszik ki. Aki azonban az átlagnál jobb fényerővel szeretne egy 28mm-es fix objektívet, annak itt a Sony megoldása.

Nikkor 24mm f/3.5D ED PC-E objektív

Ha kisfilmes fényképezőgéppel szeretnénk igényes épületfotókat készíteni, netán csak elegünk van a perspektívikus torzításból, vagy imádjuk a dönthető fókuszsík adta kreatív lehetőségeket (pl. makett hatás), akkor egy perspektíva korrekciós objektív beszerzése ajánlott. A Nikonnál ezt PC-E szériának hívják, melyből az egyik legjobb, nem túl régen kiadott darab járt nálunk.

Sony 20mm F2,8 objektív

Különösen full-frame érzékelős gépeken lehet hasznos a Sony nagy fényerejű, és látószögű fix objektívje. APS-C gépeken már kényesebb a helyzet, hiszen a gyártók az elmúlt években komolyan nekifeküdtek a használható és olcsó nagylátószögű optikák gyártásának. Lássuk, terem-e babér a Sony üdvöskéjének!

Sigma 10-20mm f/4-5,6 EX DC HSM objektív

Az APS-C szenzoros digitális fényképezőgépekkel kezdetben talán az egyik legkomolyabb probléma a nagylátószög elérése volt. Ennek leküzdésére több gyártó is új objektívet készített, ezek egyike a Sigma ma már nagy múltú 10-20 mm-es EX szériás optikája.

Sony 16mm F2,8 halszem objektív

Bár rendkívül egyedi, azonnal felismerhető hatást adnak, a halszem objektívek használatát nem illik túlzásba vinni. Alapvetően kétfélét kínálnak a gyártók, cirkuláris és diagonális kivitelben. Most az utóbbiak közül választottunk egy fix gyújtótávolságú optikát a Sony kínálatból.

Nikkor 24-70 mm F2.8G ED AF-S objektív

Mai tesztalanyunk nem csak árát, de szolgáltatásait tekintve is igazi profi. Kényelmes zoomtartománya, kiváló építési minősége és átlagosnál jobb fényereje könnyen fullframe érzékelős Nikon gépünk fő mindenesévé tehetik. Rövid tesztünkben megpróbáljuk feltárni előnyeit és hátrányait.

Sigma 150mm f/2.8 APO EX DG Macro HSM objektív

Ijedősebb bogarak, pillangók makrózásához sok esetben nem elegendő a 100 mm körüli gyújtótávolság és a 30 cm-es tárgytávolság. A Sigma 150 mm-es makróobjektíve ezt hidalja át még nem túl hosszú, de már közel 40 cm közelpontú objektívjével.

Sony 50mm F1,4 objektív

Az 50mm-es, vagy ahhoz közeli gyújtótávolságú normál objektívek a filmes korszakban is igen népszerűek voltak a tükörreflexes gépek használói között. Nincs ez másként a digitális SLR-ek idején sem, így a portrézásra és tárgyfotóra is megfelelő, többnyire kiváló fényerőt produkáló optikák ma is elengedhetetlen kellékei a gondosan összeválogatott fotóstáskának. Tesztünk alanya a Sony legjobb fényerejű normál objektívje volt.

Kipróbáltuk: Tamron 17-50mm/F2,8 Di-II XR LD teszt

Ismét egy nagylátószögű zoomobjektívről szóló cikkel jelentkezünk. A Canon és a Sigma hasonló átfogású és látószögű változata után nézzük a Tamron termékét. A 17-50mm/F2,8 fix fényerejű optikáját csak APS-C szenzoros géppel használhatjuk. Ezeknél viszont jó alternatívája lehet a kit objektíveknek, melyek általában hasonló tartományt fednek le, de gyengébb minőségűek. E nagy fényerejű zoomobjektív többféle típusú bajonettel is kapható, mi a Canon EF bajonettes változatát próbáltuk ki.

NÉPSZERŰ CIKKEK

10 kreatív ötlet fotózáshoz

Meríts ötleteket te is Jordi és Arnau Puig videójából.

Villanó suli

Kezdő fotósként elég a fényképezőgéppel és az objektívvel kapcsolatos szakkifejezéseket bebiflázni, ha viszont különálló vaku vásárlására adja a fejét az ember, új fogalmakkal szembesül. A külső kisvakuk legfontosabb jellemzőit igyekeztünk összeszedni.

Mi az a CRI és miért is jó ez nekünk?

A CRI, azaz a Color Rendering Index nem annyira új keletű, mint gondolnánk. A szín visszaadási indexként fordítható paraméter manapság főként a LED-es fényforrásoknál...

A nagy magyar RAW vs. JPEG csata

Mayer Miklós fotós egyszer s mindenkorra el akarta dönteni a nagy kérdést: melyiket érdemes használunk, RAW-t vagy JPEG-et? Blogján...

Adatlap a konyhában

Mi történik, ha elénk toppan egy fényképezőgép adatlap, de kezdőként az ott leírtak nagy részét nem értjük. Semmi gond! Rövid összefoglalónkkal a Pixinfo adatlapok útvesztőjét szeretnénk megvilágítani.