Címlap Címkék Címlap

Címke: címlap

Nikkor 18-55mm f3,5-5,6G AF-S DX VR

A Nikon pár éve cserélte le kitobjektívét az optikai stabilizátoros változatra, amely felépítésében, lencséiben, így minőségében is változott elődjétől. Utánajártunk, vajon a többi gyártó kitoptikájához képest megállja-e a helyét a japán gyártó egyik legolcsóbb, DSLR-hez készült optikája.

Pentax smc DA 18-55mm f/3,5-5,6 AL II

Kitobjektívekről általában nincs jó véleménye a fotóstársadalomnak. Mégis, akadnak olyan kitobik, amelyek megérik a pénzüket. Tapasztalataink alapján a Pentax 18-55 mm-es alapoptikája ilyen. Nem hibátlan objektívről van ugyan szó, de összességében pozitív benyomást szereztünk tesztünk során.

Nikkor 14-24mm f/2,8G ED AF-S

Szinte konkurencia nélküli a Nikon 14-24mm f/2,8G ED AF-S objektíve, mely fullframe és APS-C szenzoros fényképezőgéppel egyaránt használható. A kiváló fényerejű nagylátószögű zoom kiválóan szerepelt tesztünkön.

Tamron 18-270mm f/3,5-6,3 Di-II VC LD Asph Macro

Sokféle fotós van a világon. Van, aki csak a fixekre esküszik, s tele van a fotóstáskája az összes lehetőséghez különféle objektívekkel. Van, aki megpróbálja racionalizálni a lehetőségeket és próbál néhány jobb, fényerős zoommal megoldást keresni. Vannak azonban olyanok, akik nem azért vásároltak DSLR-t, hogy telepakoljanak objektívekkel egy óriási válltáskát vagy hátizsákot. Ők nagy zoomos optikákban gondolkoznak, lehetőleg minél kevesebben. Nekik készült a Tamron 15×-es zoomátfogású 18-270 mm-es objektíve.

Sony 100 mm F2,8 makró objektív

A makrózás örök sláger már a kezdő fotósok között is. Az első DSLR mellett pedig nagyon jó szolgálatot tehet egy igazi, 1:1-es leképezésű makró objektív, lehetőleg 100mm-es gyújtótávolsággal. Most a Sony paletta fenti kívánalmaknak megfelelő optikáját mutatjuk be.

Pentax smc DA* 200mm f/2,8 ED [IF]SDM

Sokszor hallhatunk olyan kritikát a Pentax-szal szemben, hogy szűkös az objektív választéka. Esélyes, hogy valóban szűkebb, mint a két legnagyobb gyártóé, de miért is lenne bővebb, ha az elérhetők is kiváló minőségűek és jól eltalált gyújtótávolsággal, fényerővel és árral rendelkeznek. A 200 mm-es fix tele ilyen. Nem túl drága, remek fényerő jellemzi, s a gyújtótávolsága is megfelelő többféle felhasználáshoz is.

Micro Nikkor 105mm f/2,8D AF-S VR IF-ED

Vallatóra fogtuk a Nikon felső kategóriás makró objektívét, mely közelkép korrekcióval és optikai stabilizátorral is rendelkezik. Az 1:1 leképezési arányú makró optikát APS-C szenzoros géppel próbáltuk ki.

Sony 500mm F8 tükrös teleobjektív

Ha a 28mm körüli fixek kihalásra ítélt faj, akkor a tükrös teleobjektívek egyenesek az optikai világ mamutjai. Pedig méretüket tekintve sokkal kisebbek a rég eltűnt ormányos emlősöknél, sőt épp az a lényegük, hogy viszonylag kis méret mellett kapunk nagy gyújtótávolságot. Sajnos már a tesztünkben szereplő Sony 500mm-es objektív sincs forgalomban, de a használtpiacon talán még elcsíphető néhány példány.

Sony 75-300 mm F4,5-5,6 objektív

Egy Sony tele zoom az Alpha rendszer indulásának idejéről. Kicsit öregecske, és a japán gyártó azóta sokkal gyorsabb, megújult változattal is jelentkezett, de olcsósága és vonzó, 300mm-es (APS-C-n 450mm-nek megfelelő) gyújtótávolsága jó ajánlólevél lehet egy gyors próbára.

Sony 135 mm F2.8 (T4,5) STF objektív

Különleges és egyszersmind legendás a Sony 135mm-es STF optikája, melyet főként portréfotózásra ajánlanak. Adoptációs lencsetagjának köszönhetően a mosott háttér még szebb, mint a hagyományos megoldásoknál. Itt az ideje tehát letesztelni ezt a sokat dicsért objektívet!

NÉPSZERŰ CIKKEK

Focus-stacking: gyógyír a nagy szenzor átkára

A nagy szenzoros kompaktok és tükörreflexes gépek egyik előnye a lágy háttérelmosás, vagyis a szűk mélységélesség - persze ha van hozzá megfelelő objektívünk. Az...

Így használd az autofókusz rendszert

Öt tipp Phil Steele-től az élességállítás helyes használatához. Bár az alábbi videó nem tartozik a legfrissebbek közé, tartalmában semmit sem öregedett, az...

Atomvillanás: víz alatti vakuk

Azt már körbejártuk, hogy miért szükséges a vízalatti vaku a szép képekhez. Az is tény, hogy elég nagy vaku nem létezik, hiszen a víz alatt a fény erősen hiánycikk. Az alábbiakban áttekintjük a vízalatti vakuk kínálatát, a kiválasztáshoz szükséges tudnivalókat, a technikai paramétereket és árakat.

Heti Fortepan – 6.: Egy svájci fotós képei a forradalomról

Jack Metzger eddig ismeretlen 1956-os képei Budapestről, Győrből és Svájcból

Alapfokon: a rekesz, a mélységélesség, az érzékenység

Ahhoz, hogy kreatívan, az elképzelésünk megalkotására, s ne csak próbálgatásra használjuk a fényképezőgépünket, szükség van arra, hogy értsük a fénytant és a gép működésének...