Kipróbáltuk: Canon EOS 5D Mark IV teszt

2

Képminőség

Képzaj

A lenti érzékenység tesztképeket kikapcsolt zajszűrés mellett készítettük. Az Adobe cikkünk megjelenése után jelentette meg a v6.7-es Lightroomot, amely már képes az EOS 5D Mark IV RAW fájljainak feldolgozására, így immár mi is elkészíthettük a tesztfotóink JPEG-gé alakítását. A konverzió során alapértékeket használtunk, de a színmódot Camera Standardra állítottuk.

Bár az érzékenység tesztképek elemzését mi már az olvasóinkra és a leendő vásárlókra bízzuk, azt érdemesnek tartom megjegyezni, hogy ahogy az a lenti képekről könnyedén leolvasható, az ISO50-re kiterjesztés során JPEG formátumnál a dinamika átfogás jelentősen gyengébb, mint ISO100 alapérzékenységen, vagyis elsősorban kontrasztszegény környezetben használhatjuk csak jól. Nem vonatkozik mindez RAW formátumra, amelynél ilyen anomália nem tapasztalható.

Érzékenység – képzaj



ISO50; F8 0,6 mp


ISO50; F8 0,6 mp; Adobe Lightroom v6.7


ISO100; F8 1/3 mp


ISO100; F8 1/3 mp; Adobe Lightroom v6.7


ISO200; F8 1/6 mp


ISO200; F8 1/6 mp; Adobe Lightroom v6.7


ISO400; F8 1/13 mp


ISO400; F8 1/13 mp; Adobe Lightroom v6.7


ISO800; F8 1/25 mp


ISO800; F8 1/25 mp; Adobe Lightroom v6.7


ISO1600; F8 1/50 mp


ISO1600; F8 1/50 mp; Adobe Lightroom v6.7


ISO3200; F8 1/100 mp


ISO3200; F8 1/100 mp; Adobe Lightroom v6.7


ISO6400; F8 1/200 mp


ISO6400; F8 1/200 mp; Adobe Lightroom v6.7


ISO12800; F8 1/400 mp


ISO12800; F8 1/400 mp; Adobe Lightroom v6.7


ISO25600; F8 1/800 mp


ISO25600; F8 1/800 mp; Adobe Lightroom v6.7


ISO51200; F8 1/1600 mp


ISO51200; F8 1/1600 mp; Adobe Lightroom v6.7


ISO102400; F8 1/3200 mp


ISO102400; F8 1/3200 mp; Adobe Lightroom v6.7


ISO50; F8 0,6 mp


ISO50; F8 0,6 mp; Adobe Lightroom v6.7


ISO100; F8 1/3 mp


ISO100; F8 1/3 mp; Adobe Lightroom v6.7


ISO200; F8 1/6 mp


ISO200; F8 1/6 mp; Adobe Lightroom v6.7


ISO400; F8 1/13 mp


ISO400; F8 1/13 mp; Adobe Lightroom v6.7


ISO800; F8 1/25 mp


ISO800; F8 1/25 mp; Adobe Lightroom v6.7


ISO1600; F8 1/50 mp


ISO1600; F8 1/50 mp; Adobe Lightroom v6.7


ISO3200; F8 1/100 mp


ISO3200; F8 1/100 mp; Adobe Lightroom v6.7


ISO6400; F8 1/200 mp


ISO6400; F8 1/200 mp; Adobe Lightroom v6.7


ISO12800; F8 1/400 mp


ISO12800; F8 1/400 mp; Adobe Lightroom v6.7


ISO25600; F8 1/800 mp


ISO25600; F8 1/800 mp; Adobe Lightroom v6.7


ISO51200; F8 1/1600 mp


ISO51200; F8 1/1600 mp; Adobe Lightroom v6.7


ISO102400; F8 1/3200 mp


ISO102400; F8 1/3200 mp; Adobe Lightroom v6.7


ISO50; F8 0,6 mp


ISO50; F8 0,6 mp; Adobe Lightroom v6.7


ISO100; F8 1/3 mp


ISO100; F8 1/3 mp; Adobe Lightroom v6.7


ISO200; F8 1/6 mp


ISO200; F8 1/6 mp; Adobe Lightroom v6.7


ISO400; F8 1/13 mp


ISO400; F8 1/13 mp; Adobe Lightroom v6.7


ISO800; F8 1/25 mp


ISO800; F8 1/25 mp; Adobe Lightroom v6.7


ISO1600; F8 1/50 mp


ISO1600; F8 1/50 mp; Adobe Lightroom v6.7


ISO3200; F8 1/100 mp


ISO3200; F8 1/100 mp; Adobe Lightroom v6.7


ISO6400; F8 1/200 mp


ISO6400; F8 1/200 mp; Adobe Lightroom v6.7


ISO12800; F8 1/400 mp


ISO12800; F8 1/400 mp; Adobe Lightroom v6.7


ISO25600; F8 1/800 mp


ISO25600; F8 1/800 mp; Adobe Lightroom v6.7


ISO51200; F8 1/1600 mp


ISO51200; F8 1/1600 mp; Adobe Lightroom v6.7


ISO102400; F8 1/3200 mp


ISO102400; F8 1/3200 mp; Adobe Lightroom v6.7


ISO50; F8 0,6 mp


ISO50; F8 0,6 mp; Adobe Lightroom v6.7


ISO100; F8 1/3 mp


ISO100; F8 1/3 mp; Adobe Lightroom v6.7


ISO200; F8 1/6 mp


ISO200; F8 1/6 mp; Adobe Lightroom v6.7


ISO400; F8 1/13 mp


ISO400; F8 1/13 mp; Adobe Lightroom v6.7


ISO800; F8 1/25 mp


ISO800; F8 1/25 mp; Adobe Lightroom v6.7


ISO1600; F8 1/50 mp


ISO1600; F8 1/50 mp; Adobe Lightroom v6.7


ISO3200; F8 1/100 mp


ISO3200; F8 1/100 mp; Adobe Lightroom v6.7


ISO6400; F8 1/200 mp


ISO6400; F8 1/200 mp; Adobe Lightroom v6.7


ISO12800; F8 1/400 mp


ISO12800; F8 1/400 mp; Adobe Lightroom v6.7


ISO25600; F8 1/800 mp


ISO25600; F8 1/800 mp; Adobe Lightroom v6.7


ISO51200; F8 1/1600 mp


ISO51200; F8 1/1600 mp; Adobe Lightroom v6.7


ISO102400; F8 1/3200 mp


ISO102400; F8 1/3200 mp; Adobe Lightroom v6.7

A RAW fájlok letölthetők:
ISO50
ISO100
ISO200
ISO400
ISO800
ISO1600
ISO3200
ISO6400
ISO12800
ISO25600
ISO51200
ISO102400

Zajszűrés

A gépen belüli zajszűrést enyhe, normál, vagy nagy értékűre választhatjuk, illetve ki is kapcsolhatjuk. Van lehetőség több képkocka átlagolásával MultiFrame zajszűrésre is, de csak JPEG formátumnál (ami e gép célcsoportjánál egy kissé kiesik).

Zajszűrés

RAW fájlok dinamika tartaléka

RAW képformátumot használva sokkal szabadabban alakíthatjuk fotóinkat, nem csak a fehéregyensúly utólagos beállítása pofonegyszerű, de olyan fotózási hibák is javíthatók, mint például az alul- vagy túlexponálás. Jó eséllyel a fényképek összes részlete visszanyerhető egy egyszerű szoftveres expozíció eltolással. Alulexponált képnél ez általában nagyobb világossági eltérés esetén is lehetséges, a sötét területek zajszintjének és részletességének veszélyeztetésével. Túlexponált fotók esetén némileg kisebb a mozgásterünk, hiszen a kiégett területeken nehezebb visszahozni a részleteket.
E tesztünkben ennek próbálunk utánajárni az alulexponált és túlexponált RAW képek Lightroomban történt push és pull „hívása” segítségével.
A teszt alapján kb. 1,5 Fé túlexpozíció az a határ, ahol még minden visszahozható, még a bőrszín, illetve a rózsaszín, valamint a sárga világos árnyalatai is. 1 2/3 Fé-nél ezek a világos tónusok már nem állíthatók vissza hiba nélkül, de a nem ennyire világos részekkel, illetve a más színekkel még nincs gond. 2 Fé túlexpozíciónál már minden szín világos tónusú része kárát szenvedi a helytelen beállításnak.

Push és pull „hívás”, dinamika tartalék alul- és túlexponált képeken (ISO100 – RAW)



ISO100; 3 Fé alulexponálás korrekciója


ISO100; 2 Fé alulexponálás korrekciója


ISO100; 1 Fé alulexponálás korrekciója


ISO100; eredendően helyes expozíció


ISO100; 1/3 Fé túlexponálás korrekciója


ISO100; 2/3 Fé túlexponálás korrekciója


ISO100; 1 Fé túlexponálás korrekciója


ISO100; 1 1/3 Fé túlexponálás korrekciója


ISO100; 1 2/3 Fé túlexponálás korrekciója


ISO100; 2 Fé túlexponálás korrekciója


ISO100; 2 1/3 Fé túlexponálás korrekciója


ISO100; 3 Fé alulexponálás korrekciója


ISO100; 2 Fé alulexponálás korrekciója


ISO100; 1 Fé alulexponálás korrekciója


ISO100; eredendően helyes expozíció


ISO100; 1/3 Fé túlexponálás korrekciója


ISO100; 2/3 Fé túlexponálás korrekciója


ISO100; 1 Fé túlexponálás korrekciója


ISO100; 1 1/3 Fé túlexponálás korrekciója


ISO100; 1 2/3 Fé túlexponálás korrekciója


ISO100; 2 Fé túlexponálás korrekciója


ISO100; 2 1/3 Fé túlexponálás korrekciója


ISO100; 3 Fé alulexponálás korrekciója


ISO100; 2 Fé alulexponálás korrekciója


ISO100; 1 Fé alulexponálás korrekciója


ISO100; eredendően helyes expozíció


ISO100; 1/3 Fé túlexponálás korrekciója


ISO100; 2/3 Fé túlexponálás korrekciója


ISO100; 1 Fé túlexponálás korrekciója


ISO100; 1 1/3 Fé túlexponálás korrekciója


ISO100; 1 2/3 Fé túlexponálás korrekciója


ISO100; 2 Fé túlexponálás korrekciója


ISO100; 2 1/3 Fé túlexponálás korrekciója


ISO100; 3 Fé alulexponálás korrekciója


ISO100; 2 Fé alulexponálás korrekciója


ISO100; 1 Fé alulexponálás korrekciója


ISO100; eredendően helyes expozíció


ISO100; 1/3 Fé túlexponálás korrekciója


ISO100; 2/3 Fé túlexponálás korrekciója


ISO100; 1 Fé túlexponálás korrekciója


ISO100; 1 1/3 Fé túlexponálás korrekciója


ISO100; 1 2/3 Fé túlexponálás korrekciója


ISO100; 2 Fé túlexponálás korrekciója


ISO100; 2 1/3 Fé túlexponálás korrekciója