Képminőség
Képzaj
A lenti érzékenység tesztképeket a fényképezőgép minimális zajszűrés paramétere mellett készítettük. A RAW fájlok konvertálásához az Adobe Lightroom v6.9-es verzióját használtuk, amelynél alapbeállításokat használtunk, de Adobe színprofil helyett a fényképezőgép sajátját választottuk ki.
Érzékenység – képzaj
ISO125; F7,1 1/5 mp
ISO125; F7,1 1/5 mp; Adobe Lightroom v6.9
ISO200; F7,1 1/8 mp
ISO200; F7,1 1/8 mp; Adobe Lightroom v6.9
ISO400; F7,1 1/15 mp
ISO400; F7,1 1/15 mp; Adobe Lightroom v6.9
ISO800; F7,1 1/30 mp
ISO800; F7,1 1/30 mp; Adobe Lightroom v6.9
ISO1600; F7,1 1/60 mp
ISO1600; F7,1 1/60 mp; Adobe Lightroom v6.9
ISO3200; F7,1 1/125 mp
ISO3200; F7,1 1/125 mp; Adobe Lightroom v6.9
ISO6400; F7,1 1/250 mp
ISO6400; F7,1 1/250 mp; Adobe Lightroom v6.9
ISO12800; F7,1 1/500 mp
ISO12800; F7,1 1/500 mp; Adobe Lightroom v6.9
ISO125; F7,1 1/5 mp
ISO125; F7,1 1/5 mp; Adobe Lightroom v6.9
ISO200; F7,1 1/8 mp
ISO200; F7,1 1/8 mp; Adobe Lightroom v6.9
ISO400; F7,1 1/15 mp
ISO400; F7,1 1/15 mp; Adobe Lightroom v6.9
ISO800; F7,1 1/30 mp
ISO800; F7,1 1/30 mp; Adobe Lightroom v6.9
ISO1600; F7,1 1/60 mp
ISO1600; F7,1 1/60 mp; Adobe Lightroom v6.9
ISO3200; F7,1 1/125 mp
ISO3200; F7,1 1/125 mp; Adobe Lightroom v6.9
ISO6400; F7,1 1/250 mp
ISO6400; F7,1 1/250 mp; Adobe Lightroom v6.9
ISO12800; F7,1 1/500 mp
ISO12800; F7,1 1/500 mp; Adobe Lightroom v6.9
ISO125; F7,1 1/5 mp
ISO125; F7,1 1/5 mp; Adobe Lightroom v6.9
ISO200; F7,1 1/8 mp
ISO200; F7,1 1/8 mp; Adobe Lightroom v6.9
ISO400; F7,1 1/15 mp
ISO400; F7,1 1/15 mp; Adobe Lightroom v6.9
ISO800; F7,1 1/30 mp
ISO800; F7,1 1/30 mp; Adobe Lightroom v6.9
ISO1600; F7,1 1/60 mp
ISO1600; F7,1 1/60 mp; Adobe Lightroom v6.9
ISO3200; F7,1 1/125 mp
ISO3200; F7,1 1/125 mp; Adobe Lightroom v6.9
ISO6400; F7,1 1/250 mp
ISO6400; F7,1 1/250 mp; Adobe Lightroom v6.9
ISO12800; F7,1 1/500 mp
ISO12800; F7,1 1/500 mp; Adobe Lightroom v6.9
ISO125; F7,1 1/5 mp
ISO125; F7,1 1/5 mp; Adobe Lightroom v6.9
ISO200; F7,1 1/8 mp
ISO200; F7,1 1/8 mp; Adobe Lightroom v6.9
ISO400; F7,1 1/15 mp
ISO400; F7,1 1/15 mp; Adobe Lightroom v6.9
ISO800; F7,1 1/30 mp
ISO800; F7,1 1/30 mp; Adobe Lightroom v6.9
ISO1600; F7,1 1/60 mp
ISO1600; F7,1 1/60 mp; Adobe Lightroom v6.9
ISO3200; F7,1 1/125 mp
ISO3200; F7,1 1/125 mp; Adobe Lightroom v6.9
ISO6400; F7,1 1/250 mp
ISO6400; F7,1 1/250 mp; Adobe Lightroom v6.9
ISO12800; F7,1 1/500 mp
ISO12800; F7,1 1/500 mp; Adobe Lightroom v6.9
Az eredeti RAW fájlok letölthetők:
ISO125,
ISO200,
ISO400,
ISO800,
ISO1600,
ISO3200,
ISO6400,
ISO12800.
A szokásos ISO tesztképeink mellett azok 300 dpi-s 10×15 cm-es papírmérethez, vagyis 1228 pixel magasságúra átméretezett változatát is közzé tesszük. Digitális laborban ugyanis ekkora papírmérethez ekkora felbontású képet hoz létre a laborgép. A lent látható képeken tehát azt ellenőrizhetjük, hogy egy 10×15 cm-es papírkép nagyító alatt hogyan nézne ki.
Érzékenység – képzaj; 10×15 cm-es papírképen (szimuláció)
ISO125; F7,1 1/5 mp
ISO125; F7,1 1/5 mp; Adobe Lightroom v6.9
ISO200; F7,1 1/8 mp
ISO200; F7,1 1/8 mp; Adobe Lightroom v6.9
ISO400; F7,1 1/15 mp
ISO400; F7,1 1/15 mp; Adobe Lightroom v6.9
ISO800; F7,1 1/30 mp
ISO800; F7,1 1/30 mp; Adobe Lightroom v6.9
ISO1600; F7,1 1/60 mp
ISO1600; F7,1 1/60 mp; Adobe Lightroom v6.9
ISO3200; F7,1 1/125 mp
ISO3200; F7,1 1/125 mp; Adobe Lightroom v6.9
ISO6400; F7,1 1/250 mp
ISO6400; F7,1 1/250 mp; Adobe Lightroom v6.9
ISO12800; F7,1 1/500 mp
ISO12800; F7,1 1/500 mp; Adobe Lightroom v6.9
ISO125; F7,1 1/5 mp
ISO125; F7,1 1/5 mp; Adobe Lightroom v6.9
ISO200; F7,1 1/8 mp
ISO200; F7,1 1/8 mp; Adobe Lightroom v6.9
ISO400; F7,1 1/15 mp
ISO400; F7,1 1/15 mp; Adobe Lightroom v6.9
ISO800; F7,1 1/30 mp
ISO800; F7,1 1/30 mp; Adobe Lightroom v6.9
ISO1600; F7,1 1/60 mp
ISO1600; F7,1 1/60 mp; Adobe Lightroom v6.9
ISO3200; F7,1 1/125 mp
ISO3200; F7,1 1/125 mp; Adobe Lightroom v6.9
ISO6400; F7,1 1/250 mp
ISO6400; F7,1 1/250 mp; Adobe Lightroom v6.9
ISO12800; F7,1 1/500 mp
ISO12800; F7,1 1/500 mp; Adobe Lightroom v6.9
ISO125; F7,1 1/5 mp
ISO125; F7,1 1/5 mp; Adobe Lightroom v6.9
ISO200; F7,1 1/8 mp
ISO200; F7,1 1/8 mp; Adobe Lightroom v6.9
ISO400; F7,1 1/15 mp
ISO400; F7,1 1/15 mp; Adobe Lightroom v6.9
ISO800; F7,1 1/30 mp
ISO800; F7,1 1/30 mp; Adobe Lightroom v6.9
ISO1600; F7,1 1/60 mp
ISO1600; F7,1 1/60 mp; Adobe Lightroom v6.9
ISO3200; F7,1 1/125 mp
ISO3200; F7,1 1/125 mp; Adobe Lightroom v6.9
ISO6400; F7,1 1/250 mp
ISO6400; F7,1 1/250 mp; Adobe Lightroom v6.9
ISO12800; F7,1 1/500 mp
ISO12800; F7,1 1/500 mp; Adobe Lightroom v6.9
ISO125; F7,1 1/5 mp
ISO125; F7,1 1/5 mp; Adobe Lightroom v6.9
ISO200; F7,1 1/8 mp
ISO200; F7,1 1/8 mp; Adobe Lightroom v6.9
ISO400; F7,1 1/15 mp
ISO400; F7,1 1/15 mp; Adobe Lightroom v6.9
ISO800; F7,1 1/30 mp
ISO800; F7,1 1/30 mp; Adobe Lightroom v6.9
ISO1600; F7,1 1/60 mp
ISO1600; F7,1 1/60 mp; Adobe Lightroom v6.9
ISO3200; F7,1 1/125 mp
ISO3200; F7,1 1/125 mp; Adobe Lightroom v6.9
ISO6400; F7,1 1/250 mp
ISO6400; F7,1 1/250 mp; Adobe Lightroom v6.9
ISO12800; F7,1 1/500 mp
ISO12800; F7,1 1/500 mp; Adobe Lightroom v6.9
Zajszűrés
A magas érzékenységen keletkező zaj szűréséhez három beállítási érték áll rendelkezésünkre. A fenti, minimális szűrésen kívül normál és erős fokozatot választhatunk, amelyek hatása jobbára a nagyobb ISO értéken készült JPEG fotóknál lesz érezhető. A Canon DSLR-jeinél és újabb MILC-einél elérhető többképes zajszűrés itt nem érhető el.
RAW fájlok dinamika tartaléka
RAW képformátumban sokkal szabadabban alakíthatjuk fotóinkat, például az expozíció beállítása terén, alul- vagy felülexponált képeknél. Jó eséllyel a fényképek összes részlete visszanyerhető egy egyszerű szoftveres expozíció eltolással. Alulexponált képnél ez általában nagyobb világossági eltérés esetén is lehetséges, a sötét területek zajszintjének és részletességének veszélyeztetésével. Túlexponált fotók esetén némileg kisebb a mozgásterünk, hiszen a kiégett területeken nehezebb visszahozni a részleteket.
Ebben a tesztben ennek próbálunk utánajárni az alulexponált és túlexponált RAW képek Lightroomban történt push és pull „hívása” segítségével.
A teszt alapján kiderült, hogy az 1″ szenzoros PowerShot G9X Mark II igen jól teljesít e téren. Az APS-C-nél jelentősen kisebb képérzékelő hozza azt, amit egy jó APS-C szenzor tud: kb. 1,3 fényérték túlexpozícióig gond nélkül visszahozhatók a csúcsfények többsége. 1 2/3 Fé túlexpozíció a bőrszíneknél már visszaállíthatatlan túlvezérlést okoz. Ez tehát sokkal jobb, mint a kis szenzoros gépeknél (vagy mobiltelefonoknál), ahol általában a visszaállíthatatlan túlexpozíció már +2/3 Fé-nél jelentkezik.
Push és pull „hívás”, dinamika tartalék alul- és túlexponált képeken (ISO125 – RAW)
Kromatikus aberráció
A nagy kezdő fényerejű objektívek esetében sűrűn találkozhatunk erős színhibával, így erre ennél az objektívnél is kíváncsiak voltunk. A gép saját JPEG képein nem tapasztalható zavaró mértékű kromatikus aberráció, még teljesen nyitott rekesznél sem, ahogyan a RAW-ból konvertált fotókon sincs jelentős probléma.