Különlegességek
Film üzemmód
A Lumix DMC-G10 nem fukarkodik a különféle képstílusok, színeffektusok kínálatával. Két csoportot is találunk ezek eléréséhez. Az egyik a Film mód, ahol seregnyi színstílus érhető el a Standard üzemmódtól a Nosztalgikuson át többféle fekete-fehér beállításig.
Ezeken felül kapunk két My Film regisztert is, ahová saját beállításainkat menthetjük és egy Multi film módot is, melynél három Film mód választható ki az előbb felsoroltakból, a gép pedig mindhárom beállításban ment egy-egy képet.
Film mód (Film mode)
Kontraszt
Az előbb felsorolt Film mód effektusok bármelyikének kiválasztásakor hozzájutunk a gép képfeldolgozási beállításaihoz is. Ez a kontraszt, a képélesség, a zajszűrés és a színes módok esetén a telítettség beállítását jelenti, minden esetben ±2 lépésben. Az alapérték nulla. Az egyes lépések elég kis képfeldolgozási módosítást jelentenek, mint az alábbi példákból kitűnik.
Színtelítettség
Élesítés
Az élesítés paraméterének +2 értékre állítása után se lesz durva túlélesítés, ez jó. Kevésbé jó viszont, hogy -2 értéknél is van valamennyi élesítés. A két végállás között pedig nagyon kicsi az átmenet.
Élesítés
Saját színek (My Color)
A fenti film üzemmódokon túlmenően további színeffektusokat választhatunk az üzemmód tárcsa My Color, vagyis saját színek állásában. Ezek jó része nem állítható, csak ráhúz valami erős effektust a képre, mint mondjuk a Rerto mód, vagy a Sziluett effekt. Egyedüli kivétel az Egyéni beállítás, mely a kép színezetének, világosságának és telítettségének drasztikus módosítását teszi lehetővé ±5 lépésben. Fontos tudnunk, hogy bármely My Color kiválasztása esetén a gép automatikus módban működik, nincs sem rekesz, sem zársebesség választás, sőt expozíció kompenzáció sem.
Saját szín (My color)
Intelligens expozíció
Ez a szolgáltatás a Panasonic kompaktok és „rendszerkompaktok” esetében már biztos sokaknak ismerős. Olyan helyzetekben hasznos, ha túl nagy kontrasztkülönbséget kell átfognia a gépnek, például az árnyékban lévő épület/táj és az égbolt is szerepel a felvételen. Ilyen esetben a kép kontrasztviszonyaihoz igazodva a sötét, árnyékos területek világosítását végzi. Kikapcsolt állása mellett háromféle erősséget használhatunk.
Sajnos a DMC-G10-zel nem sikerült a szokásos tesztünket elvégezni, ugyanis hiába állítottunk be bármilyen értéket, a gép ezt figyelmen kívül hagyta, annak ellenére, hogy csak JPEG-ben, P módban akartunk fotózni. Tesztünk későbbi időpontjaiban azt vettük észre, hogy bizonyos témáknál engedi, néha viszont nem engedi használni ezt a lehetőséget.
Intelligens felbontás
A Panasonic kompakt gépeiben ismerhettük meg az intelligens felbontást, amely nem más, mint szelektív élesítés. Az apróbb részleteket tartalmazó területeket élesíti, a homogén képrészeket azonban nem. A zaj általában pont a homogén felületeken a leginkább zavaró, a kép általános élesítésével pedig csak még jobban láthatóvá válna, így ezt a hatást próbálja kiküszöbölni az intelligens élesítés.
Érdemes azonban megfigyelni, hogy gyakorlatilag csak kis érzékenységeknél hatékony a módszer, nagy érzékenységnél tulajdonképpen semmi hatása sincs.
Intelligens felbontás (Intelligent Resolution)
Háttér elmosás
A DMC-G2 témaprogramjai egy új elemmel bővültek, melyet a G10 is ötökölt. Az SCN mód alól előhívható Háttér elmosás segítségével egy kis fókuszpont jelenik meg a képernyőn, mely az iránygombokkal a kép bármely részére helyezhető. Ez a terület marad élesen a képen a többi részt pedig igyekszik elmosni a készülék, de nem szoftveresen, hanem a rekesz minél kisebb értéken tartásával. Hátránya lehet, hogy semmi mást nem állíthatunk a fentieken kívül, így például a fehéregyensúly is automatikus, ami – mint a fenti DMC-G2-vel készült példán látható – nem minden esetben szerencsés.
Inkább kezdők számára ajánlott, hiszen kissé gyakorlottabb fotósok könnyedén elérhetik ugyanezt a manuális beállításokkal, sőt a Kreatív Portré témaprogramban is hasonló szolgáltatást kapunk.
Vörösszem korrekció
A Panasonic gépekből régóta hiányzott a szoftveres vörösszem korrekció lehetősége. A DMC-G2-ben és a DMC-G10-ben már megtalálható ez a funkció, igaz, csak közvetlen a felvételkészítés után van mód vörösszem javításra, s csak előre kiválasztott vakumóddal. Ha nem választottuk ki a szükséges vakumódot, utólag, lejátszás módból már nem korrigálható a kép, szemben más gyártók megoldásaival, ahol felvétel előtt és után is van lehetőségünk vörösszem korrekcióra.