Címlap 2005

Archívum

Stabilizált ultrazoomok

Nem is olyan túl régen kezdtek el ismét stabilizált objektíves fényképezőgépeket készíteni az egyes gyártók. A néhány éves kimaradás után azonban úgy tűnik, ezeknek a stabilizált gépeknek bizony van keresletük, hiszen már sokan kiábrándultak az ultrazoomokból, legalábbis kevés fénynél és állvány hiányában. Ha nem szeretnénk azzal a fránya reciprok szabállyal álmodni, vásároljunk stabilizált ultrazoom gépet. Akár gyenge fénynél is lesz lehetőségünk épület részletek fotózására - távolról.

Röviden: Panasonic Lumix DMC-FX9 teszt

Az FX7 utódja és az FX8 nagytestvére, a 6 megapixeles felbontású FX9 egy nagyon hosszú nevű kategória, az optikai képstabilizátoros ultrakompaktok családjának újabb tagja. A gépnek azonban nem csak a megnevezése hoszú: a nagy felbontású és -méretű kijelző, az újabb Panasonic gépekről már ismerős gyors sorozatfelvétel, a minőségi Leica objektív és a 14 témamód erősségei listáját is jó hosszúvá teszik.

Elöljáróban: Canon EOS 5D

Az 5D sok helyről merít, ami felépítését és tulajdonságait illeti, megtaláljuk benne mindkét kategória elemeit, sőt nem szégyell kissé a múltba, nagyjából a 10D idejére sem visszarévedni.

Röviden: Panasonic Lumix DMC-LX1 teszt

A DMC-LX1 az első 16:9 képarányú érzékelővel rendelkező kompakt, de nem csak ezzel büszkélkedhet, hiszen tervezői alaposan megpakolták minden jóval: a 4x zoomátfogású Leica objektív, a 8,4 megapixeles felbontás, a teljesen manuális beállítások, az optikai képstabilizátor, a gép letisztult formája...és ez még csak a felsorolás eleje.

Röviden: Adobe Photoshop CS2 teszt

Ez alkalommal a képszerkesztő programok élharcosának, az Adobe Photoshop CS2-nek újdonságait és szolgáltatásait vettük górcső alá.

Exkluzív: Tükörreflexes fényképezőgép a Panasonic-tól

Amilyen későn és nehézkesen szállt be a Panasonic a digitális fotózás világába, legalább annyira komolyan veszi a japán óriás a felvállalt feladatot. A kezdeti ballépések után a termékek mind használhatóság, mind pedig képminőség terén szédítő iramban fejlődtek, így legutóbbi modellsorozatok eladását már nem csak a név és az elmaradhatatlan optikai képstabilizátor, hanem a képminőség és a tökéletes összhatás is segítette.

Röviden: Panasonic DMX-FX8 teszt

A Panasonic FX sorozatú fényképezőgépeinek más gyártónál nincsenek alternatívái. Ezek ugyanis olyan ultra-kompakt gépek, amelyek 3x-os zoomátfogású optikájában giroszkópos stabilizátor gondoskodik arról, hogy még gyenge fényviszonyok között se kelljen tartanunk a bemozdulás veszélyétől. A MegaOptical-IS rendszernek köszönhetően még tele állásban is fotózhatunk szobában, vaku nélkül.

Interjú: Kaszás Gergely – Nikon Kft.

A Nikon nevet, ami egyet jelent a minőségi fényképezőgéppel, mindenki ismeri. A dolog nem véletlen, hiszen a cég közel hatvan éve csak és kizárólag erre a területre koncentrál. Az új trendekről és a cég fotózással kapcsolatos kapcsolatáról kérdeztük Kaszás Gergelyt a Nikon Kft. termékmenedszerét.

2004-es összefoglaló

Mi történt idén a digitális fényképezőgépek piacán? Milyen új innovációk születtek? Milyen jelentős eseményekről számolhattunk be? Az év áttekintésén kívül megvizsgáltuk, milyen jelentős változások mentek végbe a digitális fényképezőgépek piacán 2004-ben az előző évihez képest. Vajon mi a tendencia? Az biztos, hogy 2004-ben nagyobb felbontású gépek jelentek meg, de mi a helyzet az optikai zoommal, illetve a memóriakártyákkal?

Röviden: Panasonic DMC-LC80 teszt

Ikerpárból hármasikrekké bővült a Panasonic belépőszintű sorozata, az LC. A legfrissebb jövevény az LC80, 5 Mpixeles felbontással. Korábban már bemutattuk a sorozat első gépeit, most ennek csúcsmodelljét vettük górcső alá...

NÉPSZERŰ CIKKEK

Portré fotózás erős fényben: HSS vagy vND szűrő?

Kis mélységélességű kültéri portrék készítésekor előforduló probléma az előtér és a háttér jelentősen eltérő világossága. Ezen derítőlapokkal és vakukkal segíthetünk, de ha az elérendő kis mélységélesség miatt a blendét nem tudjuk a bejövő fény szabályozására használni, akkor hamar akadályokba ütközünk. Az előtér és a háttér megvilágításának összehangolására ezúttal két lehetőséget vizsgálunk meg.

Hét ellenérv a MILC-ekkel szemben – és cáfolatuk

Pierre T. Lambert megrögzött DSLR fan és most jól beolvas a MILC-ek ellen...

Fotóművész leszek: FIAP és PSA fokozatokról nagyvonalakban

A fotópályázatok többsége nyílt kiírású, így ebből a szempontból akár egy újdonsült tehetségnek is lehet jó napja és szép eredményeket érhet el a hazai vagy nemzetközi megmérettetéseken. „Gipsz Jakab, többszörös díjnyertes fotós”, a titulus jól mutat majd portfóliónkban, vagy a névjegyünkön, de mi a helyzet ha ennél többet szeretnénk és a „Gipsz Jakab fotóművész” címre, netán valami nemzetközileg is jegyzett elismerésre vágyunk?

Ezzel a látványos interaktív oldallal megértheted a rekesz, zársebesség és érzékenység kapcsolatát

A Sony egy korábbi felmérése szerint a nem profi DSLR felhasználók közel kétharmadának fogalma sincs arról, milyen az élet az automatikus üzemmódon túl. A...

Focus-stacking: gyógyír a nagy szenzor átkára

A nagy szenzoros kompaktok és tükörreflexes gépek egyik előnye a lágy háttérelmosás, vagyis a szűk mélységélesség - persze ha van hozzá megfelelő objektívünk. Az...