Kipróbáltuk: Canon PowerShot G3X teszt

0

Képminőség

Képzaj

A különböző érzékenységekhez tartozó képzajt szokásos tesztképünkkel vizsgáltuk meg. A gépen belül készült JPEG képek esetén a zajszűrést minimálisra vettük (alább a zajszűrés többi fokát is megmutatjuk), míg a RAW fájlokat Adobe Lightroom v6.1-ben, alapértékekkel konvertáluk, amely enyhe színzajcsökkentést jelent.

Érzékenység – képzaj



ISO125; F8 1/4 mp


ISO125; F8 1/4 mp; Adobe Lightroom v6.1


ISO200; F8 1/6 mp


ISO200; F8 1/6 mp; Adobe Lightroom v6.1


ISO400; F8 1/13 mp


ISO400; F8 1/13 mp; Adobe Lightroom v6.1


ISO800; F8 1/25 mp


ISO800; F8 1/25 mp; Adobe Lightroom v6.1


ISO1600; F8 1/50 mp


ISO1600; F8 1/50 mp; Adobe Lightroom v6.1


ISO3200; F8 1/100 mp


ISO3200; F8 1/100 mp; Adobe Lightroom v6.1


ISO6400; F8 1/200 mp


ISO6400; F8 1/200 mp; Adobe Lightroom v6.1


ISO12800; F8 1/400 mp


ISO12800; F8 1/400 mp; Adobe Lightroom v6.1


ISO125; F8 1/4 mp


ISO125; F8 1/4 mp; Adobe Lightroom v6.1


ISO200; F8 1/6 mp


ISO200; F8 1/6 mp; Adobe Lightroom v6.1


ISO400; F8 1/13 mp


ISO400; F8 1/13 mp; Adobe Lightroom v6.1


ISO800; F8 1/25 mp


ISO800; F8 1/25 mp; Adobe Lightroom v6.1


ISO1600; F8 1/50 mp


ISO1600; F8 1/50 mp; Adobe Lightroom v6.1


ISO3200; F8 1/100 mp


ISO3200; F8 1/100 mp; Adobe Lightroom v6.1


ISO6400; F8 1/200 mp


ISO6400; F8 1/200 mp; Adobe Lightroom v6.1


ISO12800; F8 1/400 mp


ISO12800; F8 1/400 mp; Adobe Lightroom v6.1


ISO125; F8 1/4 mp


ISO125; F8 1/4 mp; Adobe Lightroom v6.1


ISO200; F8 1/6 mp


ISO200; F8 1/6 mp; Adobe Lightroom v6.1


ISO400; F8 1/13 mp


ISO400; F8 1/13 mp; Adobe Lightroom v6.1


ISO800; F8 1/25 mp


ISO800; F8 1/25 mp; Adobe Lightroom v6.1


ISO1600; F8 1/50 mp


ISO1600; F8 1/50 mp; Adobe Lightroom v6.1


ISO3200; F8 1/100 mp


ISO3200; F8 1/100 mp; Adobe Lightroom v6.1


ISO6400; F8 1/200 mp


ISO6400; F8 1/200 mp; Adobe Lightroom v6.1


ISO12800; F8 1/400 mp


ISO12800; F8 1/400 mp; Adobe Lightroom v6.1


ISO125; F8 1/4 mp


ISO125; F8 1/4 mp; Adobe Lightroom v6.1


ISO200; F8 1/6 mp


ISO200; F8 1/6 mp; Adobe Lightroom v6.1


ISO400; F8 1/13 mp


ISO400; F8 1/13 mp; Adobe Lightroom v6.1


ISO800; F8 1/25 mp


ISO800; F8 1/25 mp; Adobe Lightroom v6.1


ISO1600; F8 1/50 mp


ISO1600; F8 1/50 mp; Adobe Lightroom v6.1


ISO3200; F8 1/100 mp


ISO3200; F8 1/100 mp; Adobe Lightroom v6.1


ISO6400; F8 1/200 mp


ISO6400; F8 1/200 mp; Adobe Lightroom v6.1


ISO12800; F8 1/400 mp


ISO12800; F8 1/400 mp; Adobe Lightroom v6.1

Az eredeti RAW fájlok letölthetők:
ISO125,
ISO200,
ISO400,
ISO800,
ISO1600,
ISO3200,
ISO6400,
ISO12800.

A szokásos ISO tesztképeink mellett azok 300 dpi-s 10×15 cm-es papírmérethez, vagyis 1228 pixel magasságúra átméretezett változatát is közzé tesszük. Digitális laborban ugyanis ekkora papírmérethez ekkora felbontású képet hoz létre a laborgép.
A lent látható képeken tehát azt ellenőrizhetjük, hogy egy 10×15 cm-es papírkép nagyító alatt hogyan nézne ki.
A valós képminőség teszteléséhez érdemes megnyitni a teljes képet, s egy 10×15 cm-es papírképpel a kezünkben addig távolodni a monitortól, hogy nagyjából hasonló méretet lássunk, mint a kezünkben lévő fotó.

Érzékenység – képzaj; 10×15 cm-es papírképen (szimuláció)



ISO125; F8 1/4 mp


ISO125; F8 1/4 mp; Adobe Lightroom v6.1


ISO200; F8 1/6 mp


ISO200; F8 1/6 mp; Adobe Lightroom v6.1


ISO400; F8 1/13 mp


ISO400; F8 1/13 mp; Adobe Lightroom v6.1


ISO800; F8 1/25 mp


ISO800; F8 1/25 mp; Adobe Lightroom v6.1


ISO1600; F8 1/50 mp


ISO1600; F8 1/50 mp; Adobe Lightroom v6.1


ISO3200; F8 1/100 mp


ISO3200; F8 1/100 mp; Adobe Lightroom v6.1


ISO6400; F8 1/200 mp


ISO6400; F8 1/200 mp; Adobe Lightroom v6.1


ISO12800; F8 1/400 mp


ISO12800; F8 1/400 mp; Adobe Lightroom v6.1


ISO125; F8 1/4 mp


ISO125; F8 1/4 mp; Adobe Lightroom v6.1


ISO200; F8 1/6 mp


ISO200; F8 1/6 mp; Adobe Lightroom v6.1


ISO400; F8 1/13 mp


ISO400; F8 1/13 mp; Adobe Lightroom v6.1


ISO800; F8 1/25 mp


ISO800; F8 1/25 mp; Adobe Lightroom v6.1


ISO1600; F8 1/50 mp


ISO1600; F8 1/50 mp; Adobe Lightroom v6.1


ISO3200; F8 1/100 mp


ISO3200; F8 1/100 mp; Adobe Lightroom v6.1


ISO6400; F8 1/200 mp


ISO6400; F8 1/200 mp; Adobe Lightroom v6.1


ISO12800; F8 1/400 mp


ISO12800; F8 1/400 mp; Adobe Lightroom v6.1


ISO125; F8 1/4 mp


ISO125; F8 1/4 mp; Adobe Lightroom v6.1


ISO200; F8 1/6 mp


ISO200; F8 1/6 mp; Adobe Lightroom v6.1


ISO400; F8 1/13 mp


ISO400; F8 1/13 mp; Adobe Lightroom v6.1


ISO800; F8 1/25 mp


ISO800; F8 1/25 mp; Adobe Lightroom v6.1


ISO1600; F8 1/50 mp


ISO1600; F8 1/50 mp; Adobe Lightroom v6.1


ISO3200; F8 1/100 mp


ISO3200; F8 1/100 mp; Adobe Lightroom v6.1


ISO6400; F8 1/200 mp


ISO6400; F8 1/200 mp; Adobe Lightroom v6.1


ISO12800; F8 1/400 mp


ISO12800; F8 1/400 mp; Adobe Lightroom v6.1


ISO125; F8 1/4 mp


ISO125; F8 1/4 mp; Adobe Lightroom v6.1


ISO200; F8 1/6 mp


ISO200; F8 1/6 mp; Adobe Lightroom v6.1


ISO400; F8 1/13 mp


ISO400; F8 1/13 mp; Adobe Lightroom v6.1


ISO800; F8 1/25 mp


ISO800; F8 1/25 mp; Adobe Lightroom v6.1


ISO1600; F8 1/50 mp


ISO1600; F8 1/50 mp; Adobe Lightroom v6.1


ISO3200; F8 1/100 mp


ISO3200; F8 1/100 mp; Adobe Lightroom v6.1


ISO6400; F8 1/200 mp


ISO6400; F8 1/200 mp; Adobe Lightroom v6.1


ISO12800; F8 1/400 mp


ISO12800; F8 1/400 mp; Adobe Lightroom v6.1

Zajszűrés

A Canon PowerShot G3X-nél a zajszűrést nem kapcsolhatjuk ki, csupán a mértékét befolyásolhatjuk alacsony, normál vagy erős szintűre. Még egy megkötés: RAW+JPEG esetén valamiért a gép csak normál zajszűrést hajlandó eszközölni a JPEG képeken. Több expozíciós MultiNR zajszűrést ez a fényképezőgép nem kínál.

RAW fájlok dinamika tartaléka

RAW képformátumot használva sokkal szabadabban alakíthatjuk fotóinkat, nem csak a fehéregyensúly utólagos beállítása pofonegyszerű, de olyan fotózási hibák is javíthatók, mint például az expozíció beállítása, alul- vagy túéexponált képeknél. Jó eséllyel a fényképek összes részlete visszanyerhető egy egyszerű szoftveres expozíció eltolással. Alulexponált képnél ez általában nagyobb világossági eltérés esetén is lehetséges, a sötét területek zajszintjének és részletességének veszélyeztetésével. Túlexponált fotók esetén némileg kisebb a mozgásterünk, hiszen a kiégett területeken nehezebb visszahozni a részleteket.

E tesztünkben ennek próbálunk utánajárni az alulexponált és túlexponált RAW képek Lightroomban történt push és pull „hívása” segítségével.

Az érzékenységet ezúttal is ISO1600-ra állítottuk. Tesztünk során azt tapasztaltuk, hogy közelítőleg 1,3 fényérték túlexpozíció már RAW formátumnál is kezd visszaállíthatatlan károsodást okozni, s ez leginkább a világos sárga és rózsaszín (esetleg bőrszín) esetében vehető észre.

Push és pull „hívás”, dinamika tartalék alul- és túlexponált képeken (ISO1600 – RAW)



ISO1600; 2 Fé alulexponálás korrekciója


ISO1600; 1 Fé alulexponálás korrekciója


ISO1600; eredendően helyes expozíció


ISO1600; 1/3 Fé túlexponálás korrekciója


ISO1600; 2/3 Fé túlexponálás korrekciója


ISO1600; 1 Fé túlexponálás korrekciója


ISO1600; 1 1/3 Fé túlexponálás korrekciója


ISO1600; 1 2/3 Fé túlexponálás korrekciója


ISO1600; 2 Fé túlexponálás korrekciója


ISO1600; 2 Fé alulexponálás korrekciója


ISO1600; 1 Fé alulexponálás korrekciója


ISO1600; eredendően helyes expozíció


ISO1600; 1/3 Fé túlexponálás korrekciója


ISO1600; 2/3 Fé túlexponálás korrekciója


ISO1600; 1 Fé túlexponálás korrekciója


ISO1600; 1 1/3 Fé túlexponálás korrekciója


ISO1600; 1 2/3 Fé túlexponálás korrekciója


ISO1600; 2 Fé túlexponálás korrekciója


ISO1600; 2 Fé alulexponálás korrekciója


ISO1600; 1 Fé alulexponálás korrekciója


ISO1600; eredendően helyes expozíció


ISO1600; 1/3 Fé túlexponálás korrekciója


ISO1600; 2/3 Fé túlexponálás korrekciója


ISO1600; 1 Fé túlexponálás korrekciója


ISO1600; 1 1/3 Fé túlexponálás korrekciója


ISO1600; 1 2/3 Fé túlexponálás korrekciója


ISO1600; 2 Fé túlexponálás korrekciója


ISO1600; 2 Fé alulexponálás korrekciója


ISO1600; 1 Fé alulexponálás korrekciója


ISO1600; eredendően helyes expozíció


ISO1600; 1/3 Fé túlexponálás korrekciója


ISO1600; 2/3 Fé túlexponálás korrekciója


ISO1600; 1 Fé túlexponálás korrekciója


ISO1600; 1 1/3 Fé túlexponálás korrekciója


ISO1600; 1 2/3 Fé túlexponálás korrekciója


ISO1600; 2 Fé túlexponálás korrekciója