Képminőség
Képzaj
A DMC-G6 RAW fájljait az Adobe Lightroom 5 szoftverrel konvertáltuk, alapbeállításokat használva. A nyers RAW fájlok a táblázat végén letölthetők. A gép saját JPEG képeinél minimális zajszűrést választottunk (normál zajszűréses ISO sorozat a tesztfotók között található).
Érzékenység – képzaj
ISO160; F6,3 1/5 mp
ISO160; F6,3 1/5 mp; Adobe Lightroom v5
ISO200; F6,3 1/6 mp
ISO200; F6,3 1/6 mp; Adobe Lightroom v5
ISO400; F6,3 1/13 mp
ISO400; F6,3 1/13 mp; Adobe Lightroom v5
ISO800; F6,3 1/25 mp
ISO800; F6,3 1/25 mp; Adobe Lightroom v5
ISO1600; F6,3 1/50 mp
ISO1600; F6,3 1/50 mp; Adobe Lightroom v5
ISO3200; F6,3 1/100 mp
ISO3200; F6,3 1/100 mp; Adobe Lightroom v5
ISO6400; F6,3 1/200 mp
ISO6400; F6,3 1/200 mp; Adobe Lightroom v5
ISO12800; F6,3 1/500 mp
ISO12800; F6,3 1/500 mp; Adobe Lightroom v5
ISO25600; F6,3 1/1000 mp
ISO25600; F6,3 1/1000 mp; Adobe Lightroom v5
ISO160; F6,3 1/5 mp
ISO160; F6,3 1/5 mp; Adobe Lightroom v5
ISO200; F6,3 1/6 mp
ISO200; F6,3 1/6 mp; Adobe Lightroom v5
ISO400; F6,3 1/13 mp
ISO400; F6,3 1/13 mp; Adobe Lightroom v5
ISO800; F6,3 1/25 mp
ISO800; F6,3 1/25 mp; Adobe Lightroom v5
ISO1600; F6,3 1/50 mp
ISO1600; F6,3 1/50 mp; Adobe Lightroom v5
ISO3200; F6,3 1/100 mp
ISO3200; F6,3 1/100 mp; Adobe Lightroom v5
ISO6400; F6,3 1/200 mp
ISO6400; F6,3 1/200 mp; Adobe Lightroom v5
ISO12800; F6,3 1/500 mp
ISO12800; F6,3 1/500 mp; Adobe Lightroom v5
ISO25600; F6,3 1/1000 mp
ISO25600; F6,3 1/1000 mp; Adobe Lightroom v5
ISO160; F6,3 1/5 mp
ISO160; F6,3 1/5 mp; Adobe Lightroom v5
ISO200; F6,3 1/6 mp
ISO200; F6,3 1/6 mp; Adobe Lightroom v5
ISO400; F6,3 1/13 mp
ISO400; F6,3 1/13 mp; Adobe Lightroom v5
ISO800; F6,3 1/25 mp
ISO800; F6,3 1/25 mp; Adobe Lightroom v5
ISO1600; F6,3 1/50 mp
ISO1600; F6,3 1/50 mp; Adobe Lightroom v5
ISO3200; F6,3 1/100 mp
ISO3200; F6,3 1/100 mp; Adobe Lightroom v5
ISO6400; F6,3 1/200 mp
ISO6400; F6,3 1/200 mp; Adobe Lightroom v5
ISO12800; F6,3 1/500 mp
ISO12800; F6,3 1/500 mp; Adobe Lightroom v5
ISO25600; F6,3 1/1000 mp
ISO25600; F6,3 1/1000 mp; Adobe Lightroom v5
ISO160; F6,3 1/5 mp
ISO160; F6,3 1/5 mp; Adobe Lightroom v5
ISO200; F6,3 1/6 mp
ISO200; F6,3 1/6 mp; Adobe Lightroom v5
ISO400; F6,3 1/13 mp
ISO400; F6,3 1/13 mp; Adobe Lightroom v5
ISO800; F6,3 1/25 mp
ISO800; F6,3 1/25 mp; Adobe Lightroom v5
ISO1600; F6,3 1/50 mp
ISO1600; F6,3 1/50 mp; Adobe Lightroom v5
ISO3200; F6,3 1/100 mp
ISO3200; F6,3 1/100 mp; Adobe Lightroom v5
ISO6400; F6,3 1/200 mp
ISO6400; F6,3 1/200 mp; Adobe Lightroom v5
ISO12800; F6,3 1/500 mp
ISO12800; F6,3 1/500 mp; Adobe Lightroom v5
ISO25600; F6,3 1/1000 mp
ISO25600; F6,3 1/1000 mp; Adobe Lightroom v5
Az eredeti RAW fájlok letölthetők:
ISO160,
ISO200,
ISO400,
ISO800,
ISO1600,
ISO3200,
ISO6400,
ISO12800,
ISO25600.
10×15 cm-es papírkép méret
A szokásos ISO tesztképeink mellett azok 300 dpi-s 10×15 cm-es papírmérethez, vagyis 1228 pixel magasságúra átméretezett változatát is közzé tesszük. Digitális laborban ugyanis ekkora papírmérethez ekkora felbontású képet hoz létre a laborgép.
A lent látható képeken tehát azt ellenőrizhetjük, hogy egy 10×15 cm-es papírkép nagyító alatt hogyan nézne ki.
A valós képminőség teszteléséhez érdemes megnyitni a teljes képet, s egy 10×15 cm-es papírképpel a kezünkben addig távolodni a monitortól, hogy nagyjából hasonló méretet lássunk, mint a kezünkben lévő fotó.
Érzékenység – képzaj; 10×13 cm-es papírképen (szimuláció)
ISO160; F6,3 1/5 mp
ISO160; F6,3 1/5 mp; Adobe Lightroom v5
ISO200; F6,3 1/6 mp
ISO200; F6,3 1/6 mp; Adobe Lightroom v5
ISO400; F6,3 1/13 mp
ISO400; F6,3 1/13 mp; Adobe Lightroom v5
ISO800; F6,3 1/25 mp
ISO800; F6,3 1/25 mp; Adobe Lightroom v5
ISO1600; F6,3 1/50 mp
ISO1600; F6,3 1/50 mp; Adobe Lightroom v5
ISO3200; F6,3 1/100 mp
ISO3200; F6,3 1/100 mp; Adobe Lightroom v5
ISO6400; F6,3 1/200 mp
ISO6400; F6,3 1/200 mp; Adobe Lightroom v5
ISO12800; F6,3 1/500 mp
ISO12800; F6,3 1/500 mp; Adobe Lightroom v5
ISO25600; F6,3 1/1000 mp
ISO25600; F6,3 1/1000 mp; Adobe Lightroom v5
ISO160; F6,3 1/5 mp
ISO160; F6,3 1/5 mp; Adobe Lightroom v5
ISO200; F6,3 1/6 mp
ISO200; F6,3 1/6 mp; Adobe Lightroom v5
ISO400; F6,3 1/13 mp
ISO400; F6,3 1/13 mp; Adobe Lightroom v5
ISO800; F6,3 1/25 mp
ISO800; F6,3 1/25 mp; Adobe Lightroom v5
ISO1600; F6,3 1/50 mp
ISO1600; F6,3 1/50 mp; Adobe Lightroom v5
ISO3200; F6,3 1/100 mp
ISO3200; F6,3 1/100 mp; Adobe Lightroom v5
ISO6400; F6,3 1/200 mp
ISO6400; F6,3 1/200 mp; Adobe Lightroom v5
ISO12800; F6,3 1/500 mp
ISO12800; F6,3 1/500 mp; Adobe Lightroom v5
ISO25600; F6,3 1/1000 mp
ISO25600; F6,3 1/1000 mp; Adobe Lightroom v5
ISO160; F6,3 1/5 mp
ISO160; F6,3 1/5 mp; Adobe Lightroom v5
ISO200; F6,3 1/6 mp
ISO200; F6,3 1/6 mp; Adobe Lightroom v5
ISO400; F6,3 1/13 mp
ISO400; F6,3 1/13 mp; Adobe Lightroom v5
ISO800; F6,3 1/25 mp
ISO800; F6,3 1/25 mp; Adobe Lightroom v5
ISO1600; F6,3 1/50 mp
ISO1600; F6,3 1/50 mp; Adobe Lightroom v5
ISO3200; F6,3 1/100 mp
ISO3200; F6,3 1/100 mp; Adobe Lightroom v5
ISO6400; F6,3 1/200 mp
ISO6400; F6,3 1/200 mp; Adobe Lightroom v5
ISO12800; F6,3 1/500 mp
ISO12800; F6,3 1/500 mp; Adobe Lightroom v5
ISO25600; F6,3 1/1000 mp
ISO25600; F6,3 1/1000 mp; Adobe Lightroom v5
ISO160; F6,3 1/5 mp
ISO160; F6,3 1/5 mp; Adobe Lightroom v5
ISO200; F6,3 1/6 mp
ISO200; F6,3 1/6 mp; Adobe Lightroom v5
ISO400; F6,3 1/13 mp
ISO400; F6,3 1/13 mp; Adobe Lightroom v5
ISO800; F6,3 1/25 mp
ISO800; F6,3 1/25 mp; Adobe Lightroom v5
ISO1600; F6,3 1/50 mp
ISO1600; F6,3 1/50 mp; Adobe Lightroom v5
ISO3200; F6,3 1/100 mp
ISO3200; F6,3 1/100 mp; Adobe Lightroom v5
ISO6400; F6,3 1/200 mp
ISO6400; F6,3 1/200 mp; Adobe Lightroom v5
ISO12800; F6,3 1/500 mp
ISO12800; F6,3 1/500 mp; Adobe Lightroom v5
ISO25600; F6,3 1/1000 mp
ISO25600; F6,3 1/1000 mp; Adobe Lightroom v5
Zajszűrés
A zajszűrés e gép esetében is ±5 fokozatban állíthatjuk. A fenti képek -5-ös, vagyis a legenyhébb fokozatban készültek, alább pedig további két képet közlünk minden lényegesebb érzékenységről a 0 (alap) és +5 (erős) fokozatokkal zajszűrve.
RAW fájlok dinamika tartaléka
A RAW formátum egyik előnye, hogy nem életbevágóan fontos már fotózáskor tökéletes expozíciót készítenünk. Persze törekedni kell rá, ha megoldható, de ha valami oknál fogva mégsincs lehetőségünk erre (pl. megismételhetetlen eseményt kaptunk el), s a kép enyhén alul, vagy túlexponált lett, még van esélyünk arra, hogy használható képet kapjunk. A túlexpozíció kicsit problémásabb, ekkor ugyanis részletek veszhetnek el, illetve a színek is elromolhatnak, az alulexponált képnél viszont a képzaj lesz jóval magasabb.
Új tesztünkben ennek próbálunk utánajárni az alulexponált és túlexponált RAW képek Lightroomban történt push és pull „hívása” segítségével.
Az érzékenységet ezúttal is ISO1600-nak választottuk, s így végeztük a próbát, melyből jól látható, hogy az Olympus E-P5 bő 1 1/3 Fé-es tartaléka helyett itt csak szűk 1 Fé tartalékunk van.
Dinamika tartalék alul- és túlexponált képeken (ISO1600 – RAW)