Címlap 2019

Archívum

Sigma 70-200mm f/2,8 DG OS HSM S – teszt

A Sigma viszonylag régóta kínál f/2,8 fényerővel 70-200 mm-es telezoomot, az EX szériában stabilizátor nélküli és stabilizátoros változatok is megjelentek. A frissebb modelleket tartalmazó Sports széria tavaly év végén bővült az új 70-200mm f/2,8...

Röviden: A vízálló és ütésálló Olympus Tough TG-6 – teszt

Az Olympus idén májusban bemutatta ütés- és vízálló fényképezőgép sorozatának legfrissebb tagját az Olympus Tough TG-6 modellt. A kis méretű, nehezen kezelhető akciókamerák alternatívájaként a víz- és ütésálló kompakt fényképezőgépeket tekinthetjük, igaz, itt konkrétan az...

Sigma U-AF: fókuszrendszert és elemeket is az objektívbe!

Mekkora ötlet kell ahhoz, hogy egy gyártó merészet gondolva kitalálja, hogy az objektívébe ne csupán a lencsetagokat és az autofókusz lehetőségét építse, hanem magát a fókuszrendszert is és az ehhez szükséges energia biztosítására szolgáló...

Mikro NégyHarmad: az APS-C DSLR-ek gyilkosa?

Amikor a Panasonic bő 10 évvel ezelőtt (2008. szeptemberében) bemutatta a világ első, élőképet adó, cserélhető objektíves tükör nélküli fényképezőgépét, sokan nem gondolták volna, hogy igazi „game changer” vonal indul útjára. A MILC-ek az...

Kipróbáltuk: Panasonic Lumix G90 – teszt

Teljesen egyértelmű, hogy napjainkban a tükör nélküli cserélhető objektíves fényképezőgépek (MILC-ek) a leginkább fejlődőképes termékek a fotós piacon. A tükörreflexesek gyakorlatilag évek óta szinte egy helyben toporognak, nagyon minimális fejlesztés érhető tetten abban a...

Value Angle: marketing bullshit, vagy valóban számít?

A Fujifilm még februárban tartotta meg idei X Summit rendezvényét Dubaiban, ahol a főszerepet a középformátumú GFX rendszer kapta. A több, mint egy órás előadáson egy sokak számára új kifejezést is igyekeztek a köztudatba hozni,...

Feiyu Tech AK4000

A Feiyu Tech már rengeteg gimbalt készített, a kis méretű és tömegű akciókameráktól egészen a komoly DSLR-ek alá. Cikkünkben az egyik legkomolyabb modellt, az AK4000-et mutatjuk be. A készülék egy igényes, színes karton dobozban kerül...

Tamron 70-200mm f/2,8 Di VC USD G2 – teszt

Akinek rémlik, hogy volt már tesztünk a Tamron 70-200mm f/2,8 Di VC USD-ről, annak nem csak jó a memóriája, de a Pixinfonak is régóta olvasója. A 2012-ben bemutatott első generációs verzió óta a hasunumai...

Olympus a rallyn

Örkénybe, a Rado Rally-Suli tanpályájára invitált minket és más fotós lapok, illetve hazai blogok szerkesztőit az idén 100 éves Olympus hazai forgalmazó csapata, ahol a fő hangsúly természetesen a fotózáson volt. Az első fél...

Sigma 500mm f/4 DG OS HSM S – teszt

A családi vállalkozásból világszinten ismert gyártóvá nőtt Sigma már 2005-ben is kínált szupertele fix objektívet. Az akkor megjelent 500mm f/4,5 EX DG HSM a konkurensekhez képest egy harmad blendével maradt le fényerőben, illetve nem...

NÉPSZERŰ CIKKEK

Heti Fortepan – 24.: A 70-es évek egy srác szemével

Remek zsánerképekkel bővült a Fortepan archívuma, Kereki Sándor gimnazistaként és egyetemistaként készült felvételeiből válogattak a szerkesztők.

Három tipp téli fotózáshoz

Bár hazánkban a múlt heti melegfrontot követően a korábban szép, havas tájak egyre inkább ismét szürkévé válnak, biztosan van még, aki most készül téli...

Heti Fortepan – 8.: 75 évvel később

Családi fotók az 1940-es évekből.

Kihajtható vagy dönthető LCD? Melyik jobb?

Már egy ideje kaphatók dönthető vagy akár teljesen kihajtható LCD-vel szerelt fényképezőgépek. De melyik mikor praktikusabb? Erről írunk cikkünkben.

Portré fotózás erős fényben: HSS vagy vND szűrő?

Kis mélységélességű kültéri portrék készítésekor előforduló probléma az előtér és a háttér jelentősen eltérő világossága. Ezen derítőlapokkal és vakukkal segíthetünk, de ha az elérendő kis mélységélesség miatt a blendét nem tudjuk a bejövő fény szabályozására használni, akkor hamar akadályokba ütközünk. Az előtér és a háttér megvilágításának összehangolására ezúttal két lehetőséget vizsgálunk meg.