Címlap 2019

Archívum

Sigma 500mm f/4 DG OS HSM S – teszt

A családi vállalkozásból világszinten ismert gyártóvá nőtt Sigma már 2005-ben is kínált szupertele fix objektívet. Az akkor megjelent 500mm f/4,5 EX DG HSM a konkurensekhez képest egy harmad blendével maradt le fényerőben, illetve nem...

Feiyu Tech automatikus kamera (telefon) forgató

Nemrég egy érdekes apróság, egy automatikus kamera forgató érkezett a szerkesztőségünkbe a Feiyu Tech hazai képviseletétől. Első ránézésre semmi extrát nem látni rajta, akár azt is mondhatnánk, hogy egy miniatürizáláson átesett Syrp Genie Mini ugrott...

Panasonic S 24-105mm f/4 – teszt

A standard riporter zoomok között a 24-70mm f/2,8 mellett a kissé nagyobb átfogású, de fényerőben 1 blendével gyengébb 24-105mm f/4 is elterjedt, ez ráadásul általánosabb jellegű felhasználásra is alkalmasabb, hiszen tele vége messzebb nyújtózkodik. A...

Kipróbáltuk: Nikon Z 6 – teszt

A Nikon a 2018-as Photokinán lépett be a full-frame szenzoros, tükör nélküli cserélhető objektíves fényképezőgépek piacára, ekkor jelentette be ugyanis a Z rendszerét. Ráadásul nem egy, hanem rögtön két fényképezőgép vázzal is indított: a nagyobb...

Aputure LED lámpák: Amaran AL-MX és F7

LED-es videólámpából már sokfélét láttunk, mindegyiknek van valami érdekes(ebb) tulajdonsága, képessége. Vagy igen erős a fényereje, vagy vakuként is használható, vagy nagyon könnyű és ezáltal gond nélkül hordozható, vagy hosszú üzemidejű, de olyat is...

Nikkor Z 14-30mm f/4 S – teszt

A Nikon folytatja útját a Leica kisfilm képkocka méretű szenzoros tükör nélküli fényképezőgépeihez készülő, kis tömegű objektívek fejlesztésében. Már a Nikkor Z 24-70mm f/4 S objektívnél is azt tapasztaltuk, hogy igazán könnyű és méretében...

Olympus M. Zuiko Digital 12-200mm f/3,5-6,3 ED – teszt

Amikor tíz évvel ezelőtt a mikro NégyHarmados tükör nélküli fényképezőgépek megjelentek, leginkább a kis méretükkel promózták őket. Erre kiváló volt a már akkor elérhető „pancake” standard fix, az M.Zuiko Digital 17mm f/2,8. Nem lehet...

Tamron 24-70mm f/2,8 Di VC USD G2 – teszt

Standard riporter zoomnak is nevezhetjük a 24-70mm-es tartományú, f/2,8 fényerejű objektíveket, amelyet minden magára valamit is adó gyártó készít. Ez alól a Tamron sem kivétel, ők 2012 év elején mutatták be az első ilyen...

Loupedeck+ a könnyedebb képfeldolgozásért – nem csak Lightroomhoz

Az emberiséget az juttatta el a civilizáció csúcsára, hogy mindig újabb és újabb eszközöket keresett, fejlesztett, amely segítette a munkáját, a hatékonyságát, az előrébb jutását. Így volt ez már az őskorban is, amikor a...

Metz vakuk (főképp) MILC-ekhez: M360 és M400

A tükörreflexeseknél sokszor kisebb méretű tükör nélküli (MILC) fényképezőgépeken néha ormótlanul mutat és idegenül hat egy nagy rendszervaku. Ezen kívül pedig a MILC-hez vásárolt kis méretű fotóstáskába is csak szűken férhet el, ha annak...

NÉPSZERŰ CIKKEK

Alapfokon: Objektívek – Gyújtótávolság

Az érzékelő lapka után a digitális fényképezőgépek talán legfontosabb alkotóeleme az optika. Cikksorozatunk következő néhány részében erről ejtünk néhány szót.

Ebből a videóból megtudhatod, miért jó a HSS stúdióvaku

Ha ismerősen cseng számodra a HSS rövidítés és nem a merevlemezre gondolsz elsőként, akkor már valamit sejtesz a dologról. Viszont ha még nem vagy...

Az a mágikus fehér háttér

Zack Arias közel 50 perces ingyenes oktatóanyaga a fehér hátteres fotózásról. A DEDPXL két, egyenként nagyjából 25 perces videót készített, amelyből megtudhatjuk,...

5 tipp, hogy még jobb úti képeid legyenek: William Beem ötletei…

Főként kezdőknek szól "Bill bácsi" öt tippje, amely segít abban, hogy minél jobb képeket készíts utazásaid során. 1.: Ismerd a géped! Bizony, nincs...

Alapfokon: Memóriakártyák – CompactFlash

Talán az egyik legrégebbi kártyaformátum. Az otthoni digitális fényképezőgépek első hullámának megjelenésekor a SmartMedia kártyával együtt terjedt el.