Bevezetés és újdonságok
Bevezetés
A Panasonic már közel négy éve érleli azt a gyümölcsöt, melyet Lumix G-nek nevez. A sorozatot – és a cserélhető objektíves, tükör nélküli rendszerkompaktok sorát – a küllemre az FZ ultrazoomokhoz hasonlító, elektronikus keresős G1 indította, majd a G2-től megkaptuk az érintőképernyőt és persze a videofelvételi lehetőséget is. Aztán megérkezett a G3, mely látszólag egy új utat nyitott a kisebb méret irányába. Közben négyfelé vált a termékcsalád. Megjelent a GH csúcsszéria, mely a mai napig két modellel büszkélkedhet. Aztán a GF sorozat, melyből a zsebméret érdekében kihagyták a keresőt, végül pedig az eddig egy típust megélt GX-szel ismerkedhettünk meg, mely az apró méretet igényes külsővel és fejlett szolgáltatásokkal ötvözte. Pont egy tucat MILC modell alig négy év alatt, melyek legújabbja a néhány hete Budapesten bejelentett Lumix DMC-G5 – a G4-et japán babonából kihagyta a gyártó.
A Panasonic G5 egyfajta kiindulópontja, origója a japán cég MILC kínálatának. Nevezhetjük középkategóriának is saját szegmensén belül. Elődje a 2011 májusában bejelentett G3, tehát bő egy év kellett a széria megújulásához.
A két modell között elsőre méretük különbsége tűnik fel. Míg korábban úgy tűnt, hogy az előd a mini GF modellek irányába lép, az új modell visszatér a korai elődök külalakjához és kezelhetőségéhez, sőt új kezelőszerveket is kapunk. A megújult szenzor mellett említésre méltó még a gyorsabb képfrissítést kínáló videó mód, a finomított érintőképernyős vezérlés, és a jobb felbontású LCD is. Ezen kívül számos szoftveres és hardveres újdonsággal is találkozhatnak a G5 használói. A különbségeket alábbi táblázatunk részletezi.
A Panasonic DMC-G3 és a DMC-G5 közötti különbségek |
||
---|---|---|
Panasonic DMC-G3 | Panasonic DMC-G5 | |
Képérzékelõ | 4/3″ Live MOS 16,68 megapixel | 4/3″ Live MOS 18,31 megapixel |
Effektív felbontás | 16,0 megapixel | 16,05 megapixel |
Képméretek (csak a különbözõek) |
4592 x 3448, 3232 x 2424, 2272 x 1704 4576 x 3056, 3232 x 2160, 2272 x 1520 4576 x 2576, 3232 x 1824 3424 x 3424, 2416 x 2416 |
4608 x 3456, 3264 x 2448, 2336 x 1752, 1824 x 1368 4608 x 3072, 3264 x 2176, 2336 x 1560, 1824 x 1216 4608 x 2592, 3264 x 1840, 1920 x 1080, 1824 x 1024 3456 x 3456, 2448 x 2448, 1744 x 1744 |
Feldolgozó rendszer | Venus Engine FHD | Venus Engine VII FHD (MNR zajszûrés) |
Érzékenység | ISO160-6400 (1/3 vagy 1 Fé lépésekben) |
ISO160-12800 (1/3 vagy 1 Fé lépésekben) |
Fókuszmódok | Egyszeri (AFS), Folyamatos (AFC), Kézi (MF) | Egyszeri (AFS), Flexibilis (AFF), Folyamatos (AFC), Kézi (MF |
Videoformátum | AVCHD Quicktime M-JPEG |
AVCHD Progressive MP4 |
Videofelvétel |
AVCHD: M-JPEG: |
AVCHD: MP4: |
Szélzaj csökkentés | 3 fokozatban | csak kikapcsolt és automatikus |
Sorozat | 20 kép/mp (4 Mpixelen) 4 kép/mp (7 RAW) 3 kép/mp (7 RAW) 2 kép/mp (7 RAW) |
20 kép/mp (4 Mpixelen) 6 kép/mp (9 RAW) 3,7 kép/mp (9 RAW) 2 kép/mp (9 RAW) |
Elektronikus zár | nincs | van (kikapcsolható) |
HDR mód | nincs | van |
Vízszintjelzõ | nincs | van |
Kreatív effektusok | Kifejezõ, Retro, High-key, Szépia, High dynamic | Kifejezõ, Retro, High key, Alulexponálás, Szépia, Dinamikus monokróm, Hatásos mûvészet, High dynamic, Keresztbehívás, Játék hatás, Miniatûr hatás, Lágy fókusz, Csillagszûrõ, Szín egy pontban |
LCD | 3″-os kihajtható érintõképernyõ 460 000 képpont |
3″-os kihajtható érintõképernyõ 920 000 képpont |
Képernyõ beállításai | +/-3 fokozatban | +/-5 fokozatban |
Touchpad funkció | nincs | van |
Fn gombok | 2 db (27 funkcióval) | 3 + 2 érintõgomb (32 funkcióval) |
Funkciókar | nincs | van |
Szemérzékelõ | nincs | van (AF indítással) |
Intelligens felbontás videónál | nincs |
van |
Szélzaj | ||
Akku kapacitása | 1010 mAh | 1200 mAh |
Akku élettartam (egy töltéssel) |
~250-270 felvétel |
~310-320 felvétel |
HDMI | 1080i, 720p, 576p | 1080p, 1080i, 576p |
Méret | 115,2 x 83,6 x 46,7 mm | 119,9 x 83,2 x 70,8 mm |
Tömeg (csak váz) | 336 g | 346 g |
Egyéb |
– Külön választható a kétféle videóformátum |
– UHS-I memóriakártyák támogatása |
Folyamatosan MILC-et emlegetek, de ahogy a pesti bemutatón megtudtuk a Panasonic inkább a DSLM (Digital Single Lens Mirrorless) rövidítést erőltetné, a jól bevált DSLR farvizén evezve, de egyben azt is jelezve, hogy ez lehet a digitális tükörreflexes gépeket felváltó szegmens.