Kipróbáltuk: Panasonic Lumix DMC-FZ150 teszt

0

Képminőség

Képzaj

A RAW képeket Adobe Photoshop Lightroom 3.5 szoftverrel konvertáltuk, a zajszűrési beállításokat gyári alapértékeken hagyva (Luminance:0, Color: 25, Detail: 50)

Az alábbi JPEG képek -2 fokozatú zajszűréssel készültek.



ISO100; F5,6; 1/5 mp


ISO100; F5,6; 1/5 mp


ISO200; F5,6; 1/10 mp


ISO200; F5,6; 1/10 mp


ISO400; F5,6; 1/20 mp


ISO400; F5,6; 1/20 mp


ISO800; F5,6; 1/40 mp


ISO800; F5,6; 1/40 mp



ISO1600; F5,6; 1/80 mp



ISO1600; F5,6; 1/80 mp


ISO3200; F5,6; 1/160 mp



ISO6400; F5,6; 1/160 mp


ISO100; F5,6; 1/5 mp


ISO100; F5,6; 1/5 mp


ISO200; F5,6; 1/10 mp


ISO200; F5,6; 1/10 mp


ISO400; F5,6; 1/20 mp


ISO400; F5,6; 1/20 mp


ISO800; F5,6; 1/40 mp


ISO800; F5,6; 1/40 mp



ISO1600; F5,6; 1/80 mp



ISO1600; F5,6; 1/80 mp


ISO3200; F5,6; 1/160 mp



ISO6400; F5,6; 1/160 mp


ISO100; F5,6; 1/5 mp


ISO100; F5,6; 1/5 mp


ISO200; F5,6; 1/10 mp


ISO200; F5,6; 1/10 mp


ISO400; F5,6; 1/20 mp


ISO400; F5,6; 1/20 mp


ISO800; F5,6; 1/40 mp


ISO800; F5,6; 1/40 mp


ISO1600; F5,6; 1/80 mp


ISO1600; F5,6; 1/80 mp


ISO3200; F5,6; 1/160 mp


ISO6400; F5,6; 1/160 mp


ISO100; F5,6; 1/5 mp


ISO100; F5,6; 1/5 mp


ISO200; F5,6; 1/10 mp


ISO200; F5,6; 1/10 mp


ISO400; F5,6; 1/20 mp


ISO400; F5,6; 1/20 mp


ISO800; F5,6; 1/40 mp


ISO800; F5,6; 1/40 mp



ISO1600; F5,6; 1/80 mp



ISO1600; F5,6; 1/80 mp


ISO3200; F5,6; 1/160 mp



ISO6400; F5,6; 1/160 mp

Zajszűrés

Ahogy elődjében, úgy az FZ150-ben is +/-2 fokozatban állítható a zajszűrés. A fenti táblázat JPEG fotói mutatják a legkevésbé szűrt állapotot, alább pedig a 0 és +2-es értékek eredményei is megtekinthetők.

A készülék hosszú záridős hotpixel szűréssel is rendelkezik, mely automatikusan lép működésbe.

A szokásos ISO tesztképeink mellett azok 300 dpi-s 10×13 cm-es papírmérethez, vagyis 1228 pixel magasságúra átméretezett változatát is közzé tesszük. Digitális laborban ugyanis ekkora papírmérethez ekkora felbontású képet hoz létre a laborgép. A lent látható képeken tehát azt ellenőrizhetjük, hogy egy 10×13 cm-es papírkép nagyító alatt hogyan nézne ki.

Érzékenység – képzaj; 10×13 cm-es nyomatokon (szimuláció)




ISO100; F5,6; 1/5 mp



ISO200; F5,6; 1/10 mp



ISO400; F5,6; 1/20 mp



ISO800; F5,6; 1/40 mp



ISO1600; F5,6; 1/80 mp



ISO3200; F5,6; 1/160 mp



ISO100; F5,6; 1/5 mp



ISO200; F5,6; 1/10 mp



ISO400; F5,6; 1/20 mp



ISO800; F5,6; 1/40 mp



ISO1600; F5,6; 1/80 mp



ISO3200; F5,6; 1/160 mp



ISO100; F5,6; 1/5 mp



ISO200; F5,6; 1/10 mp



ISO400; F5,6; 1/20 mp



ISO800; F5,6; 1/40 mp



ISO1600; F5,6; 1/80 mp



ISO3200; F5,6; 1/160 mp



ISO100; F5,6; 1/5 mp



ISO200; F5,6; 1/10 mp



ISO400; F5,6; 1/20 mp



ISO800; F5,6; 1/40 mp



ISO1600; F5,6; 1/80 mp



ISO3200; F5,6; 1/160 mp

A fotók 23 °C hőmérséklet mellett készültek.

Közelfényképezés, makró

Az objektívház bal oldalán lévő fókuszkapcsolóval érhető el a makró autofókusz tartomány. Ez nagylátószögnél akár 1 cm-es munkatávolságot is jelenthet, mely tele végállásban 1 méterre nő. A gyakorlatban 25mm (ekv.) nagylátószögnél 1 cm-nél közelebb is a téma elé tolhattuk a gépet, ami azt jelentette, hogy az objektívtubus pereme teljesen leárnyékolta a fény jó részét. A kép nem csak sötét, de a széleken életlen és színhibától hemzsegő lett. Persze 31 mm széles befogott területtel, ami elég jó nagyítást jelent. Jobban járunk ha picit belezoomolunk a képbe, hiszen a teljes zoomtartomány használható makrózás közben is. Tele végállásban 1 méterről kb. 83 mm széles terület fogható be, némi képsarki életlenedést leszámítva a fenti hibáktól mentesen.

Makró képességek

nagylátószögnél (25 mm ekv.), <1 cm-ről legkisebb szélesség: 31 mm

tele állásban (600 mm ekv.) nagylátószögnél, 100 cm-ről legkisebb szélesség: 83 mm