Bevezetés és újdonságok
Pár éve még azt mondhattuk egy Mikro NégyHarmados fényképezőgépre, hogy jó, jó, de még kicsit kiforratlan. Igaz, már akkoriban is létezett a Panasonic Lumix G széria, amely a legkomolyabb modelleket kínálta. A fejlődés azóta sem állt meg, igaz, a DMC-G5 után a DMC-G6 már csak néhány apróbb változást tudhat magáénak. Ennek pedig nem az az oka, hogy a Panasonic úgy gondolta, nem fejleszt már komolyabbat, hanem az, hogy már a DMC-G5 is igen komoly képességekkel rendelkezett, kellően kiforrott volt, s már csak néhány apróságot hiányolhattunk belőle.
A jól bevált 18 Mpixeles LiveMOS szenzort ezért a gyártó nem is piszkálta, megmaradt a G6-nál is. Ugyanúgy maradtak a programozható gombok, de számukat megnövelte a Panasonic, hogy méginkább testre szabhassuk gépünket. Szintén a könnyebb kezelést és a lehetőségek bővítését célozta a WiFi támogatás beépítése is, amelynek köszönhetően képeinket egyszerűen tölthetjük át vezeték nélküli hálózaton, vagy akár okostelefonról is vezérelhetjük fényképezőgépünket.
A Panasonic Lumix DMC-G6 menetrendszerűen, 1 évvel a DMC-G5 megjelenését követően látott napvilágot. A DSLR-szerű külső főként a kényelmet szolgálja, s ebből a szempontból került a gépre beépített elektronikus kereső is. Míg pár éve nyugodt szívvel kijelenthettük, hogy a DSLR-eknél kisebb gépet tarthatunk kézbe a MILC-ek bármelyikével, ma ez már nem feltétlenül igaz. Olyannyira nem, hogy a DMC-G6 pl. két kiterjedésében is nagyobb, mint a Canon EOS-100D DSLR. Persze ha objektívvel együtt nézzük, már a Micro FourThirds (méretbeli) előnye egyértelmű. Mindenesetre jó tudni, hogy a DMC-G6-ot a gyártó azoknak készítette, akik nem ragaszkodnak az optikai keresőhöz, de szeretik a DSLR-ek kényelmes formavilágát, s valami kis méretű, jól használható, nem lebutított gépet keresnek. Nos, a DMC-G6 pont ilyen.
Ahogy már említettem, a DMC-G6-ba nem került túl sok újítás, ezért szokásos táblázatunk is viszonylag rövid lesz. A számszerű változásokon túl azonban azt is érdemes megfigyelni, hogy az eszközölt módosítások mennyiben szolgálják a jobb kezelhetőséget és a több lehetőséget. E téren azt hiszem nincs szégyenkezni valója a Panasonicnak.
A Panasonic DMC-G5 és a DMC-G6 közötti különbségek |
||
---|---|---|
Panasonic DMC-G5 | Panasonic DMC-G6 | |
LCD | 3″-os kihajtható érintőképernyő 920 000 képpont |
3″-os kihajtható érintőképernyő 1 036 000 képpont |
Érzékenység | ISO160-12800 (1/3 vagy 1 Fé lépésekben) |
ISO160-25600 (1/3 vagy 1 Fé lépésekben) |
Szélzaj csökkentés videófelvételnél | csak kikapcsolt és automatikus | automatikus és 3 fokozatban |
Sorozat | 20 kép/mp (4 Mpixelen) 6 kép/mp (9 RAW) 3,7 kép/mp (9 RAW) 2 kép/mp (9 RAW) |
40 kép/mp (4 Mpixelen) 7 kép/mp (9 RAW) 5 kép/mp (9 RAW) 2 kép/mp (9 RAW) |
Kézi üzemmód videófelvételnél | nincs | igen, P, A, S és M módok is |
Élkiemelés (Focus Peak) kézi élességállításnál | nincs | van |
Zajszűrés fokok száma | ±2 | ±5 |
Önkioldó kikapcsolása automatikusan | nem | igen, kérhető |
AF érintőpanel | egzakt | egzakt, offszet |
WiFi, NFC | nincs | van |
Egyszerű panoráma készítés (gépen belüli összefűzéssel) | nincs | van, két irányban |
Időzített sorozat | nincs | van, time-lapse videóvá is összefűzhető |
Kreatív effektusok | Kifejező, Retro, High key, Alulexponálás, Szépia, Dinamikus monokróm, Hatásos művészet, High dynamic, Keresztbehívás, Játék hatás, Miniatűr hatás, Lágy fókusz, Csillagszűrő, Szín egy pontban |
Kifejező, Retro, Régi szép idők, High key, Alulexponálás, Szépia, Dinamikus monokróm, Hatásos művészet, High dynamic, Keresztbehívás, Játék hatás, Játékosan élénk, Ezüstös képhatás, Miniatűr hatás, Lágy fókusz, Fantázia, Csillagszűrő, Szín egy pontban, Napsütés |