Kipróbáltuk: Panasonic Lumix DMC-GM1 teszt

0
Hirdetés

Különlegességek

Wi-Fi

Az NFC szolgáltatást ezúttal kihagyták – ennyiben is egyszerűbb a gép a GX7-nél – Wi-Fi viszont van, mely újabban alap funkció a Panasonic MILC-ekben.

A fényképezőgép többféle vezeték nélküli csatlakozási lehetőséget kínál. Kommunikálhatunk asztali számítógéppel, mobil eszközzel, vagy a gyártó Lumix Club nevű online szolgáltatásával is. A kiválasztott eszközzel megjeleníthetők a tárolt képek és videók, illetve memóriával rendelkező eszközeinkre át is tölthetjük kiválasztott felvételeinket. Mivel gépünk 3D fotók készítésére is képes, megjeleníteni viszont nem tudja őket, a vezeték nélküli kapcsolat egy ilyen szolgáltatással rendelkező 3D tévénél is jól jöhet.

A leghasznosabb szolgáltatás az iOS vagy Android alapú oprendszert futtató okostelefonnal vagy tablettel történő kapcsolat. Ehhez a Panasonic Image App nevű szolgáltatást kell telepítenünk mobilunkra és a kapott Wi-Fi jelszó begépelése után már csatlakozhatunk is a fényképezőgéphez. Maga a csatlakozás kb. 15 mp-et vesz igénybe.

a Panasonic Image App képernyői

A mobil alkalmazás képes élőképet is megjeleníteni, mely persze nem olyan gyors mint a fényképezőgépen, de használható. Az élőképen csaknem az összes felvételi információ leolvasható. A telefonról távvezérelhető a kézi élességállítás, az AF pont kiválasztás, az expozíció és a videofelvétel elindítása is. Megkapjuk a Gyorsmenü összes beállítását is.

Az Image App egyszerű képnézegetőként is használható, bár ehhez a feladathoz időtrablóan lassúnak bizonyult nálam. A fotókhoz a telefon GPS helyinformációi is hozzárendelhetők.

Intelligens éjszakai és HDR mód

A korábbi modellekben is meglévő Intelligens Auto Plus mód két új funkciója a fényképezés menüben bekapcsolható Int. Éjszakai felvétel kézből és iHDR mód. Mindkettő teljesen automatikus és a fényviszonyokat figyelembe véve igyekszik javítani a sötétben készült fotók bemozdulási arányán, illetve a képdinamikán.

Aki nem akarja magát teljesen az automatikára bízni választhat normál HDR módot is, melynél automatikus expozíció választás, vagy 1, 2 és 3 fényérték lépésköz, illetve a képek automatikus igazítása állítható be. A készülék három felvételt készít különböző expozíciós beállításokkal, és ezek egyesítésével hozza létre a végső képet.

A témamódok között Éjszakai felvétel kézből üzemmód is kiválasztható, melynél hat képes sorozat elemeinek összefésülésével jön létre egy kevésbé zajos és bemozdult fotó.

Késleltetett expozíció és Léptetett animáció

Sok tekintetben egyforma a két mód, hiszen időszakos expozícióról van szó, vagyis előre beállított várakozási időkkel egy-egy képet készíthetünk. Ha késleltetett expozíciós módot választunk előre beállítható a készítendő képek száma és a kezdés ideje is, mely egy napos várakozás is lehet. Ennél az üzemmódnál a beállított felbontásban (16 megapixelen) készülnek a képek, majd a kész sorozat a memóriakártyán tárolódik. A fotós ezt követően szabadon dolgozhat velük, akár külső szoftverben videóvá fűzheti a felvételeket. Ezt a beállítást többnyire jobb minőségű, utómunkát is igénylő, hosszabb időszakot felölelő felvételekhez használjuk, hiszen a képek között a kijelzőt is letiltja a gép.

Léptetett animáció, 1920 x 1080 pixel, 5 kép/mp, 14 MB
Eredeti videó letölthető: ide kattintva

A Léptetett animáció rövidebb lélegzetvételű késleltetett expozíciójú videókhoz használható, tehát a kész képek utólag mozgóképéé fűzhetők össze. Választhatunk FullHD(1080), HD(720) és VGA felbontást, a lejátszási sebesség pedig 1-25 kocka/mp között állítható 7 fokozatban. Megváltoztathatjuk a képek sorrendjét is, azaz visszafelé is lejátszható a videó. Léptetett animáció készítése közben folyamatosan kontrollálható a felvétel. Bármikor megállítható és újra folytatható az időszakos expo sorozat, vagy átállítható az AF pont, illetve egyéb beállítás.

A kész sorozatok a lejátszás menüben újra betölthetők és átszerkeszthetők.

Multiexpozíció

Multiexpo négy felvételből

Legfeljebb négy expozíció kerülhet egyetlen képre. Miután a menüben beállítottuk, hogy kérünk e átfedést és automata jelerősítést. Minden egyes expo után megkérdezi a gép, hogy újra elkészítjük-e a felvételt, kilépünk, vagy továbblépünk a következőre. Az élőképen halványan átsejlik az előző expozíció is, így könnyen egymásra igazíthatók az egyes felvételek.